Reklamace ceny po měsíci, kdo je v právu?

Od: Datum: 02.10.13 15:56 odpovědí: 7 změna: 03.10.13 06:43

Dobrý den,

asi před měsícem jsem na Aukru zakoupil předmět přes Kup Teď přes dobírku. Firma mi poslala cenu na dobírce špatně (respektive méně než měla) a po více než měsíci si této chyby všimli a požadují peníze zpět. Mají na to po více než měsíci a uzavřeném obchodu právo? Respektive mám právo jim odmítnout zaplatit?

Díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.10.13 15:59
avatar

Nejde o právo, ale o slušnost.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.10.13 16:03
avatar

Právnicky netuším, pochybuji, že se na toto vztahuje 14denní lhůta. Pokud odmítnete, může jít prodejce do sporu, protože dobírka byla sice nižší, ale stěžejní je prodejní cena na aukru. Potvrzením nabídky jste s touto cenou souhlasil a přistoupil tak na podmínky prodejce i podmínky aukra.

Morálně by však bylo vhodné, abyste doplatil cenu, za kterou jste si objednal. Jistě, spousta lidí řekne "jejich problém, měli si to pohlídat". Koneckonců ale, chybu může udělat každý a odmítnout zaplatit kvůli chybě druhého mi přijde dost vyčůrané.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.10.13 16:07
avatar

Uzavřel jsi s prodejcem smlouvu. Na jedné straně zboží, na druhé jeho cena + případně poštovné. Prodejce smlouvu dodržel, zboží dodal. Dodržel jsi ji i ty? Zaplatil jsi dohodnutou částku? Nezaplatil. Takže nechápu, co vlastně řešíš.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.10.13 16:16
avatar

Cenu by jste mel doplatit. To, ze se firma upsala, je dohledatelne a cena na Aukru je dana dobre. vy jste koupil za vyssi, nezli jste zaplatil. firma je v pravu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 02.10.13 16:19

Byl jsi obohacen, neptal bych se a zacvakal. A kdyby to bylo opačně?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.10.13 23:06
avatar
Ja si objednal na Aliexpress tři cyklistické dresy, normální cena 27 USD, sleva trvala asi hodinu , kus 5 USD. Možná chyba nebo se prodejce upsal, ale dresy poslat nechtěl, nekomunikoval ,ale ja jsem je za tu cenu chtěl. Podal jsem stížnost a dnes konečně všechny tři kusy poslal. Tak kdo je v právu? Ber to i z té druhé strany.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.10.13 06:43
avatar

Je to už víc než měsíc. To je fakt. A také jejich omyl. Ale stane se. Co kdyby Vám napočítali vyšší cenu? Také byste se neozval? Tady hupky šupky, potichoučku zaplatíte a pak ticho po pěšině. I když už je to delší doba, je slušnost zaplatit to, na co jste původně přistoupil. Kdyby se to stalo naopak, to byste pěkně ječel. Platila jsem jednou v takovém obyčejném bufíku na výletě 4 obědy, pro sebe, manžela a 2 vnoučata. Pokladní mi vrátila o stovku víc. Tak jsem jí to hned řekla a vrátila. Ona mi povídá, že s tímhle se ještě nesetkala. No ale co, každý se někdy sekne a třeba se jednou, až se seknu já, zachová někdo ke mně stejně slušně. O tom to přece je. Tak pokud jste s původní cenou souhlasil, zaplaťte ji. Vím, byla to jejich chyba, ale jednou můžete podobnou chybu udělat i Vy a taky budete rád, když narazíte na férového člověka a ne na vyčúránka. Jaga.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.