Angličtina pro dvouleté a tříleté

Od: Datum: 01.10.13 12:16 odpovědí: 10 změna: 01.10.13 19:13

Dobrý den, pracuji jako lektor angličtiny a strašně rád bych začal učit předškolní děti, ale nemám s tím bohužel žádné zkušenosti. Pořídil jsem si učebnice Hello Cheeky, ale na 45 minut mi přijde, že je tam strašně málo materiálů. Našel by se někdo, kdo by mi mohl poradit, pomoct, jak na výuku dětí ve věku 2-3 roky? Nemůžu najít žádné pořádné stránky, odkazy, ukázkové hodiny. Uvítal bych i učební plány, kdyby byly někde ke stažení. Jak má vypadat úvodní hodina, jaké pohybové aktivity mohu s dětmi dělat,... Pomůže prosím někdo? :(


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: uska®
Datum: 01.10.13 12:23

ale na 45 minut mi přijde, že je tam strašně málo materiálů

S problémem nepomohu, jen si myslím,,že materiálu je tam dost neboť zapomeňte na to, že 2 - 3 letá dítka udrží pozornost 45 minut. Budete rád, když se budou z počátku soustředit 10 -15 minut a zbytek budou hry.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.10.13 12:36

anglicky neumím a učitelka nejsem, ale takhle malé děti vám třičtvrtě hodiny pozornost neudrží ani omylem. nevím, jak u takto malých dětí probíhá výuka v učebních centrech, ale co vím, jak anglicky učili takhle malé děti moji známí, tak to vůbec není o výuce podle knížky. to je prostě o tom, že si s dětmi normálně hrají a povídají, akorát místo češtiny používají angličtinu. známá třeba jednou týdně dává dítě do soukromé - anglické školky. nejsou tam české učitelky, dorozumívací jazyk je angličtina. nikdo tam děti neučí podle nějakých knížek, prostě stráví dopoledne v anglicky mluvícím prostředí a dřív či později to do sebe nasajou (protože jinou možnost prakticky nemají, pokud se chtějí domluvit).

Ohodnoceno: 1x
 
Od: axus®
Datum: 01.10.13 13:25
avatar

Stejne jako Lesi2311 si take myslim, ze takhle male deti nejde ucit.

Pouze s nima v danem jazyce komunikovat.

A popravde 45 minut je malo. Zrovna nedavno sem neco cetl, ze aby dite zacalo v danem jazyce komunikovat, je potreba, aby bylo v prostredi, kde se tak mluvi, denne minimalne nekolik hodin (to jsou prave ty skolky a pod.)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.10.13 14:04
avatar

Od přístího týdne rozjíždím ve škole angličtinu pro předškoláčky, k tomu stačí pár základních slovíček (barvy, zvířata, jména apod.), plus samozřejmě spousta her (pexesa, lepení obrázků). A taky písníčky, třeba si přeložit pohybovou říkanku "hlava, ramena, kolena, palce" do angličtiny - děti se pobaví a lépe si slovíčka zafixují.

Nepočítejte s tím, že se 5 leté dítě dokáže soustředit déle, než 15 minut, ty tříleté sotva 5minut, dvouleté ani to.

Moje "hodinka angličtiny" bude mít 15-20 min.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.10.13 16:53
avatar

Trocvhu OT ale opravdu jen trochu:

Vadí mi tendence stále snižovat věk pro začátek výuky cizího jazyka (u nás to bývá angličtina). Angličtina ve školkách (od tří let - já bych radši viděla od 4,5 nebo od 5 let) snad nějaký smysl má, výuka před třetím rokem mi přijde jako tahání peněz z kapes rodičů.

Dvouleté děti často ještě nezvládají mateřský jazyk, nemají správnou výslovnost a začít je v tomto stádiu vývoje řeči začít učit další výslovnost podle mne nemá smysl.

Kdo se chce věnovat dvou- až tříletým dětem, měl by se podle mne zaměřit na češtinu.

doplněno 01.10.13 18:05:

@Lesi2311:

Bilingvní výchova (ta samozřejmě smysl má) je něco jiného než výuka cizího jazyka od dvou let.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.10.13 17:07

ivzez, ono je učit angličtinu a učit angličtinu *nevi*

moje holky chodily na anglinu ve školce, jako předškolačky. vyučovací hodina týdně, my doma anglicky nemluvíme... no, chodily, protože chtěly a bavilo je tam si hrát, ale výsledek tomu odpovídal. jako znaly barvy, jídlo, zvířata a tak, ale to bylo asi tak všechno.

oproti tomu švagrová má asi tříletého syna. od malička na něj kromě češtiny mluví i anglicky, mám pocit, že tchyně říkala, že s ním chodila do nějakého anglického baby-clubu, pouští mu pohádky v angličtině a tak... nevím. každopádně s tímhle tříletým dítětem jsem byla v restauraci a najednou slyším, jak švagrová z češtiny přešla do angličtiny a kluk se přizpůsobil a okamžitě jí začal anglicky odpovídat. já sama anglicky neumím, jenom základy, ale co tak mohu posoudit, docela mu to šlo. moje starší holka, která má angličtinu pátým rokem ve škole a učitelka si pochvaluje, jak patří mezi ty šikovnější, tak byla mimo a celkem netušila, o čem jde řeč *nevi*

a řekla bych, že o tom je. hodina-dvě týdně u takhle malých dětí nemá celkem smysl. pokud ale někdo má tu možnost se dětem věnovat víc, tak malé děti cizí jazyk dokáží úžasně nasávat spolu s rodným jazykem a přijdou tak ke znalosti, která je v dnešním světě důležitá, prakticky "zadarmo", bez nějaké extra námahy. ale nejsem přesvědčená, že výuka angličtiny podle pracovních listů (jak zněl dotaz) by k té znalosti nějak extra přispěla.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.10.13 17:19
avatar

Lesi, to jsou ale jablka a hrušky. Když e na dítě mluví doma, předpokládám, že třeba v rámci několika hodin, je to úplně něco jiného, než když mají 20 inut týdně. Samozřejmě ve školce, kde děti neumí číst, to nelze jinak, než bezděčným zapamatováním (i když předškoláci si už dokáží pamatovat účelně), a hrou.

Když jsem zaskakovala v první třídě, v angličtině se děti beztak učily právě barvičky, zvířátky, paxesa, skládačky a podobně. Fráze a složité věty přicházejí ve vyšším ročníku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.10.13 16:57

A to ty děti chcete poskládat do lavic ať sedí nad učebnicí a dělají? Uvědomte si, že takové děti neumí číst ani psát. Pokud chcete učit tak malé děti, tak jen formou her. Nemylsím si, že je pro tohle důležíté být lektor angličtiny, ale být vystodovanou předškolní pedagogiku.

Jinak jestli učitelé, co tohle dělají o tom nic neví, tka potěš koště, k čemu je to dobré.

Stejně si myslím, že je to moc brzo. Ale to už je můj názor.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.10.13 17:15
avatar

Moje kolegyně učila angličtinu ve školce, děti 5 let. Měla neuvěřitelně dobře zpracovanou metodiku. Říkala, že to dělali Kanaďané. Vždycky děti vzala do tělocvičny a tam s nimi tancovala, zpívala a cvičila. Chviličku, pro odpočinek, seděli na žíněnce a děti poslouchaly povídání s obrázky. Ona vlastně neučila, jen zpívala, říkala a hrála. A děti s ní. ;) Občas jsem seděla v koutku a tiše pozorovala, protože tento styl výuky byl vymyšlen přímo hlavou.

doplněno 01.10.13 17:23:

Ještě bych chtěla podotkonout, že se jednalo o předškolní děti. Dvouleté a tříleté, to jsou vlasně starší batolata a mladší předškolní děti, které mají ještě nesnírně špatnou výslovnost a malou zásobu slov. To si myslím, je obrovský a kontraproduktivní nesmysl, montovat ještě cizí jazyk. *hej* Navíc, jakmile se cizí jazyk nepoužívá permanentně a v dalším roce nemá pokračování, návaznost, je to naprosto zbytečná práce. Viděla jsem to na vnučce, které začínala barvami a zvířáítky snad 4x.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 01.10.13 19:13
avatar

Berete v úvahu, že těm dětem nebudete ve většině případů rozumět ani jejich češtinu? *smich*

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.