Lze získat práci u ČD?

Od: Datum: 28.09.13 22:51 odpovědí: 16 změna: 03.10.13 00:02

Dobrý den, je vůbec možné získat práci u ČD? Přijde mi to jako strašně uzavřená organizace, nikdy nikde není žádná nabídka volných míst nebo tak něco, na dotazník odeslaný přes internet nereagují, na pohled jsou tam samí staří zaměstnanci 50 + kteří tam nastoupili někdy v minulém století, snad i režimu. Jednou budou mít problém, až se tato jejich stará generace odebere do důchodu. když jsou tak uzavření. Zájem někoho zvenku je nezajímá.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 28.09.13 23:15
avatar

Ono to bude tak, že je spíše těžké si práci v ČD byť jen udržet :

http://www.ceskatelevize.cz/c…-zrejme-ve-velkem-propoustet/

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hm®
Datum: 28.09.13 23:29
avatar

Nevím, jak se ČD staví k zájemcům o práci, ale mají i mladé zaměstance. Vídávám mladé průvodčí, snad i 20leté, nebo kolik jim je, vypadají fakt mladě. I mezi posunovači je občas vidět někdo mladý. Takže problém snad nenastane.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.09.13 00:22
avatar

Já si myslím, že kdokoli zvenku s patřičným vzděláním bude mít pořád stejně dobrou šanci jako kdy předtím. Jasně, hodí se mít známost, pokud člověk chce mít pracoviště dost blízko domova, ale jinak to tak hrozný nebude řekl bych.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 29.09.13 00:28
avatar
Urcite lze ziskat p
raci u CD. Na misto pruvodciho to bude nensi problem nez na reditele. Jde o Vase ambice i Vasi prubojnost...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 29.09.13 00:42

Myslím, že je jich tam ještě jak hnoje..., takže ani ti co tam jsou své nemají jisté.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.09.13 05:28

tam je nutná určitá příprava a tak se berou učni a absolventi škol se zaměřením na provoz dráhy

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.09.13 07:23
avatar

Vnuk v letošním školním roce bude končit devítku a nechce na jinou školu, než železniční průmyslovku. Od útlého dětství žije jen vláčky. Sice jeho vysněné povolání - výpravčí, pomalu z našich nádraží mizí, ale pokud školu dobře zvládne, myslím si, že místo na dráze sežene. Navíc je nedaleko i VŠ dopravní Jana Pernera, takže po střední si případně může své vědomosti prohloubit tam. Myslím si, že když je chuť, vzdělání a určitá zdravá průbojnost, že to jde. Snad se nemýlím a držím mu palce. Jen málokdy se setkám s dítětem jeho věku, které tak silně trvá na tom, co chce. Většinou ještě nemají jasnou představu o svém budoucím povolání. A proto Vaškovi fandím. Jaga.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.09.13 09:09
avatar

No z "ulice" se nepřijímá /jen protekční fracci jako jinde/ , ale se železniční školou ano. Ale většinou jsou rádi když jde někdo do důchodu a další na jeho místo se nevezme.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hm®
Datum: 29.09.13 19:29
avatar

Taky jsem, jako malej, chtěl řídit lokomotivu. Moc. Ale všichni mě zrazovali, že mám brýle a tak to nepůjde.

No, lokomotivu samozřejmě neřídím. Ale jezdím teď vlakem do práce. Většinou to lidi berou jako otravu, ale mně se to líbí (když není nával). Už jsem tu trasu projel mohosetkrát, ale stejně si ani nečtu (možná proto, že to není dlouhá cesta), koukám z okna, poslouchám kola, ... a mám zlost, když to nejde, jak to jet má.

doplněno 29.09.13 19:31:

..., když to nejEde, jak to jet má.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.09.13 09:12

Bývalý přítel pracoval jako signalista a později výpravčí. Není to teda ČD, ale SŽDC, které je jakousi odnoží ČD, patří jim koleje a zabezpečovací zařízení.

Na posunovače berou kde koho, vzdělání netřeba, jen dobrá fyzická zdatnost. Všechny lidi si školí, takže musíš projít nějakým školením (ve svém volném čase) a na závěr složit testy. U signalisty je třeba již maturita, opět další školení a testy. Školení, které je teoretické je dobrovolné, ale musíš pak složit testy na které ono školení připravovalo. Praxe je logicky povinná.

Asi byhc na takových pozicích pracovat nechtěla. 12hodinové směny - denní (6-18), noční (18-6), zodpovědnost, plat nic moc, jedoné + je, že jezdíš po ČR zdarma (nejen ty ale i tvůj manžel/manželka a děti, pouze přítel/přítelkyně nemůže, nutný sňatek), dále výrazné slevy na jízdné po Evropě (po státech, které uzavřely dohodu mezi sebou) - možnsot výletů do různých evropských velkoměst (Paříž, Řím, Benátky, Berlín, ...) nebo k moři (Split, Černá hora). A

Ohodnoceno: 0x
 
Od: milan1m*
Datum: 29.09.13 09:26
pracuji u szdc 30 let a zdarma tedy nejezdím,roční režijka 750kc,příští rok 1000 přesprišti 1500.můžete mi napsat kde je to vaše zdarma
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 29.09.13 11:19

Tak mi to bylo prezentováno. Nevím. Ale i tak za 750,- zajímavý benefit. Když si vezmete jednu cestu Brno-Praha nejlevněji 150,- (s In-kertou, která taky není zdarma a ještě víc jak týden dopředu). Celodenní síťová stojí 550,-, z ceny roční se vám zvedá žaludek. A ještě si připočítejte cenu přepravy kola. Pokud někdo chce jezdit, tak to projezdí, kdo ne, je to pro něj nesmysl.

Takže se hned nevztekejte. Ano, není to zdarma, ale i pro dojíždění do samotné práce se to dá využít (jezděte si jinak, projezdíte daleko víc).

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: milan1m*
Datum: 29.09.13 12:41
tak se nevztekejte a nepište tady neověřené bludy,zadarmo nejezdím
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.10.13 00:02
avatar

No jo, tak se z toho nepopo. Jasně, už to není jako kdysi, kdy to za 50 korunovou známku bylo v podstatě zadarmo, navíc to bylo a myslím pořád je na ČR I SR. I když to bych se musel zeptat brášky. Tak či tak, kdo projezdí hodně, tak to pořád i za tuhle cenu může brát za rok skoro jako zadarmo. Jinak k příspěvku o kus výš, jasně, zodpovědnost velká, ale zase jako výpravčí už není ten plat tak špatný. Bráška má výhodu, že má dost slušnou paměť, takže pamatovat si předpisy pro něj není problém.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.09.13 09:21
avatar

Také jsem chtěl pracovat u ČD. Ale podmínky byly docela složité, školení by bylo dlouhé a plat nic moc. Každý mě zrazoval. Nakonec jezdím pro jednoho největšího českého dopravce s náklaďákem a aspoň se podívám trochu po světě.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.09.13 10:10
avatar
Jak už tu padlo několikrát - jediný způsob jak se na dráhu dostat oficiálně je přímo z dopravní školy a ještě s tlačenkou. Neustále se ruší pracovní místa a lidi ze zrušených postů jezdí i třeba 100 km někam kde je jejich odbornost ještě potřeba. Pár nových lidí nabírá dráha káždoročně jako strojvedoucí ale to jsou většinou studenti strojaři se kterýma jedná dráha už na škole a dokonce jim pak na studia i přispívá. To mi připadá velice směšné v době kdy jsou na pracáku fronty
Jinak - jak tu někdo píše že by dvanáctky nedělal ani za zlatý prase tak já sí neumím představit že bych vstával tři dny po sobě v pět ráno. Udělám sí v měsíci 13-14 směn a mám vyděláno. To znamená že jen 7 dní v měsíci nejsem přes den doma.
Jen s tím ježděním zadarmo mě nedrážděte. Sám jedu vlakem dvakrát do roka a aby měly nárok na průkazku děti pro dojíždění do škol musím si průkazku platit. Roční paušál mě tak přijde zhruba na 4000.- To je to Kalouskovo ZADARMO.
Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.