Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, omlouvám se za trochu dost hloupý dotaz, ale nedá mi to...
Jsem úplný začátečník a koupil jsem si kytaru (bohužel mám po úraze a ještě pár týdnů se bez berlí neobejdu...) a proto jsem musel kupovat přes e-shop (už jsem nákup nechtěl odkládat)
A tak jsem se chtěl zeptat - je normální že struny u nultého pražce jsou velmi blízko hmatníku, zatímco ty u posledního pražce jsou dost daleko (tak, že sturny vlystně tvoří tětivu a krk s hmatníkem jsou trochu do luku)?
Děkuji
Ahoj. S kytarovým krkem můžou být různé potíže. Můžou být do vrtule, nebo nějak prohnutý. Nebo se můžou i odlepovat a držet jen na šroubu a pak ta kejtra nejde kale naladit. Já ale na těch fotkách vidím relativně normální stav. Je normální, že nahoře jsou struny níž, než dole u otvoru. Kdyby byly obě vzdálenosti stejné, tak by ty struny drnčely o pražce a nešlo by na nich hrát. Taky je nutné zkontrolovat i správné napnutí strun. Když je to přetažený, tak ty struny nemusí jít dobře stisknout a krk se více ohýbá. Naladit podle ladičky,piána,jiného nástroje. V kamenných krámech tomu ti chlapi většinou rozumí.
Piodle mne to normální není a za normální nepovažuji ani to, že ti přišla jiná kytara, než sis objednal.
Já bych kytaru reklamovala, ideální by bylo docílit vrácení peněz a novou kytaru bych zásadně vybírala osobně. Pokud s kytarami nemáte zkušenosti, vezměte si k nákupu někoho, kdo kytarám rozumí.
Záleží na tom, čemu říkáš "velmi blízko" a "dost daleko". Ideální stav je, když jsou nad všemi pražci stejně vysoko, ale co jsem měl kdy kytary v ruce, tak tam vždycky rozdíl byl, takže ani nevím, zda u nových drahých kytar tento efekt je. Pokud je rozdíl příliš markantní, může to už být stářím a náklonem celého krku vůči kytaře. To by ti řekl muzikant, nebo opravář kytar.
Krk je jakýsi ohnutý, to tak bylo koupené? Rozhodně by takto být neměl.