Jak se branit - podpis omylem

Od: Datum: 24.09.13 21:33 odpovědí: 4 změna: 25.09.13 09:03

Dobrý večer.Kdo mě poradí jak se můžu branit proti telefonimu operatorovi O2?Potkali mě na ulici ti nahaněči od O2 (ja jsem neměla o žádnou jejich službu zájem)chtěli po mě jen podepsat že mě podali info jenže mě pak přišla sms že jsem uzavřela s O2 smlouvu na dva roky a měsíčně mám platit 700kč.A le já žádnou smlouvu nepodepsala.A když jsem se obrátila na O2 stím že to platit nebudu a at mě ukaží smlouvu.Oni že mě nejsou povini nic ukazovat.Prosím poradte mě co stím můžu dělat a jak se bránit takhle lidi nemůžou okradat.Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.09.13 21:45

Základem je nic nepodepisovat. Už vůbec ne takto na ulici (víte kolik lidí podepsalo petici za záchranu ledních medvědů v Africe?- copak tam žijí? viděli, že je to pro zvířátka a lup tam podpis)

Smlouvu (pokud jste ji podpisem uzavřela) asi zrušit nepůjde. Můžete do O2 dojít s tím, že vám došla daná faktura na danou částku a že danou smlouvu nemáte uzavřenou.

Já měla od O2 internet a televizi, zrušila jsem to a šla vrátit modem. Nejen, že mi po sdělení důvodu rušení TV (nedostatek času) nabídli ještě více programů za dvojnásobnou cenu, ale i potom psali dopisy ať vrátím jejich modem, který byl vrácený, ukázala jsem papír o vrácení a OK. Prostě se snaží vydřít co nejvíc a pak to omluvit chybou. Když jsem přecházela s mobilním číslem, tak se taky ptali, proč odcházím - řekla jsem jim svoji nabídku, kterou mám jako firemní a řekla jim, pokud nabídnou lepší zůstanu - pan se rozloučil a položil.

Jinak těmto prodavačům na ulici se vyhýbám, tvrdit, že nemám telefon je zbytečné - nevěří. Tak se normálně obejdu a jdu dál. Většinou jdu se slucátkama v uších a tak dělám, že neslyším, přitom slyším dost dobře.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.09.13 21:46
avatar

Jen hloupý člověk cizímu něco někde podepíše. Ale stalo se, neříkám, že sám jsem někdy hloupě něco neudělal. Takže, písemně 14 dní od podepsání té Vaší smlouvy písemně ( nejpozději) smlouvu vypovězte. Jde o prodej mimo kamenné prostory, kam si sama dojdete a ze zákona máte právo od této smlouvy bezplatně odstoupit. Zašel bych osobně do nejbližší pobočky, předložil OP s tím, že chci nějaké ujasnění k mé smlouvě. Až by ji vyhledali, řekl bych že chci sepsat písemnou výpověd. Dnes jsem hovožil s operátorem ( budu měnit operatora) a ten mi potvrdil, že smlouvu i výpověď s Vámi sepíšou na kterékoli pobočce. Také bych sebou měl diktafon, kdyby chtěli tvrdit, že jste jasně neprojevila zájem smlouvu vypovědět a rovněž, kdyby Vám oznámili, že na to nemáte právo. Pak už to s nimi půjde rychle z kopce. Myslím, že když zjistí jak balancují na tenké hraně sami Vám odstoupení nabídnou. Držím palec. Fido

Nepiště prosím hlouposti, ... ... ... .. . . . . Na odstoupení od smlouvy je jasně daná časová hranice. Po internetu je nejdelší, kratší, když to koupíte někde u stánku při předváděčce nebo dokonce takto na ulici. Nevím přesně jak jsou ty dny, ale myslím, že 14 dní a 4 týdny. Rozhodně není pravdou, že není cesty jak z toho ven.

doplněno 24.09.13 21:51:

okopírovano z google :

Podle ustanovení § 57 občanského zákoníku platí, že pokud je smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání (prezentační akce, veletrhy, na ulici apod.), má spotřebitel právo od smlouvy PÍSEMNĚ odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od uzavření smlouvy. Poskytovatel není oprávněn účtovat si paušální náhrady nákladů ani odstupné, ani si klást jakékoliv další podmínky. Poskytovatel je povinen podle ustanovení 57 odst. 2 občanského zákoníku spotřebitele písemně upozornit na jeho právo odstoupit od kupní smlouvy v této lhůtě. Pakliže tuto svou právní povinnost nesplní, má spotřebitel právo odstoupit od kupní smlouvy do 1 roku od jejího uzavření. V oznámení o odstoupení od smlouvy postačí konstatovat, že od smlouvy, kterou je vhodné náležitě identifikovat (název, číslo, datum, smluvní strany, případně předmět smlouvy a kupní cena), odstupujete. Nic dalšího není třeba uvádět. Pakliže jste tímto způsobem od smlouvy odstoupila, není prodávající v žádném případě oprávněn účtovat Vám jakékoliv částky.

doplněno 24.09.13 21:52:

Tohle odpovídá společnost O2 na obdobný dotaz, ...

Dobrý den,

mrzí mne, pokud vám při zřizování služby nebyly sděleny správné informace. Je-li smlouva sepsána mimo prostory obvyklé k podnikání a komunikací na dálku, pak máte ze zákona možnost při nové aktivaci odstoupit od smlouvy do 14 dní.

V případě podpisu smlouvy u obchodního zástupce je služba zřízena do 3 dnů. SIM kartu není nutné vkládat do mobilu, aktivace je automatická na základě smluv odevzdaných na administrativní pracoviště. K uplatnění nároku na odstoupení od smlouvy nepotřebujete samotnou smlouvu. Pouze vyplníte formulář, který vám dají na pobočce.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 24.09.13 21:51
avatar

Jen dotaz: předložila jste tomu nadháněči OP? Asi ne a to je podle mne další bod pro vás. Ale hlavně to okamžité odhlášení.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 25.09.13 09:03

Njn operátoři a jejich praktiky, samozřejmně, že ne jejich ale jsou to jen smluvní partneři co nekalé praktiky provozují bez vědomí daného operátora. Ve vaši sitauci je to tvrzení proti tvrzení, takže to O2 nebude řešit dle jejich podmínek jste podepsala (zřejmě) smlouvu a tečka. A v případě, že se prokáže selhání smluvního partnera (v TV apod.) tak se O2 sice omluví, ale jedním dechem dodá, že s tím vlastně nemá nic společného a že jsou samostatnou firmou a pro O2 jen vykonávají určité služby... HRŮZA!

Co se týká vás jak již je tu správně uvedeno máte právo do 14 dnů odstoupit bez udání důvodu od smlouvy. Hlavně si schovejte přiajtou SMS protože na smlouvě (zřejmě jste ji ani neviděla) může být jakékoliv datum. Takže ihned zajděte do prodejny O2 a řeště to tam, bývají tam slušní lidé (má zkušenost), kteří Vám poradí a pomohou vše sepsat.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.