Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Mohl by mi někdo poradit (případně říci, kam se jít zeptat, ovšem z bohaté zkušenosti s lidmi za přepážkami se na jejich znalosti příliš nespoléhám), zda mám nárok na nějaké dávky, když pobírám sirotčí důchod po matce, přičemž mi otec po celou dobu skoro nepřispívá (naopak sám má úlevu na daních), nebydlím s ním a navíc asi před půl rokem vyhlásil OSOBNÍ BANKROT?
Studuji VŠ.
Děkuji.
Dokud se soustavně připravujete na budoucí povolání, budete (max. do 26 let) považována za nezaopatřené dítě, k němuž mají vyživovací povinnost rodiče. (Je jedno, jestli žijete s otcem nebo ne.)
Přestože nemáte dobré zkušenosti (já naopak mám výborné), doporučuji se obrátit na kontaktní místo úřadu práce, kde by Vám měli poradit, případně i pomoci s příslušnými dokumenty.
Pro účel dávek státní sociální podpory či pomoci v hmotné nouzi budete posuzována společně s otcem, do příjmů se zahrne i sirotčí důchod, přídavky na děti, ...
___ Odkazy:
doplněno 21.09.13 00:56:PS: Dokud studujete, je otec povinen Vás živit, i když je v osobním bankrotu (jeho vyživovací povinnost se promítla i do výše nezabavitelného minima).
doplněno 21.09.13 13:17:Ano, nezaopatřené děti se posuzují společně s rodiči i v případě, že má dítě trvalý pobyt jinde.
Moje nejstarší dcera žila již v době studia na VŠ se svým přítelem, ale pro přiznání příspěvku na dítě se stále posuzovala spolu se mnou a s mladšími sestrami.