Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám problém a částečně jsem si jej i sám způsobil. Napsal jsem webové stránky jedné firmě, protože jsem student a normálně se tím neživím, použili jsme dohodu o provedení práce, kde bylo vše popsáno, začalo to pevným dnem a konec byl stanoven jako den, kdy budou stránky nahrány na server - zpřístupněny.. Klient požadoval po emailu zveřejnění nejdůležitější části předem, tak jsme se domluvili, že ano, ale poměrnou částku zaplatí, to byly asi 3000,-Kč. Postupně jsem stránky dodělával a klient je rovnou kontroloval a já opravoval. Nyní mi odepřel přístup a nezvedl ten den telefon, protože je (prý) v zahraničí, ale reagoval přes sms, vzešlo z toho, že asi kolega stránky procházel a došel k tomu, že jsou již hotové a není třeba změn, tak heslo změnil.. Zažádal jsem tedy o zaslání peněz (zbývá necelých 13000,-Kč) na můj účet podle dohody v den, kdy tam ty stránky hotové jsou.. - to bylo ve čtvrtek, v pátek nic, tak jsem volal - vesměs to samé, napsal jsem, že peníze očekávám do 3 pracovních dní, tedy do včerejška - středy - ale nic nemám. Včera jsem se pokoušel dvakrát zavolat a napsal jsem sms.. Prostě se zdá, že nereaguje. Co mohu dělat?
Lze jej nějak efektivně donutit zaplatit bez toho se obrátit na právníka..
Děkuji za rady
Dobrý den,
základem je, že máte danou dohodu. Měl byste v ní mít napsanou i částku, kterou jste po klientovi požadoval. Jestli to tak skutečně je, máte poměrně velkou šanci peníze získat zpět.
Nejrpve bych být vámi na klienta neustále apelovala a pohrozila i případnou žalobu. Ukažte mu, že znáte svá práva, že znáte zákoník práce.
Pokud to nepomůže, můžete podat podnět ke ktrole ke státní inspekci práci. Tady je jejich webová stránka: suip.cz/... Ale obávám se, že jestliže nebude nadále váš klient reagovat, nic jiného, než řešit danou situaci právní cestou, vám nezbývá.