Nejste přihlášen/a.
Dobré poledne,
poradí mi, prosím někdo, je-li stanovena (a pokud ano, tak jaká) maximální lhůta opravy? Rozbila se mi čtečka, je sice ještě v záruce, ale protože mi na ní syn omylem šlápl a zničil displej, nejedná se o záruční opravu.
Čtečka byla v opravě cca 10 dní, vyměnili mi displej za a vzhledem k tomu, že v republice je opravna jediná a to daleko, poslali mi jí na dobírku (1.400,- Kč) zpět. Po rozbalení jsem zjistila, že se obraz chvěje a nefunguje jedno tlačítko, takže jsem po dohodě s technikem odeslala čtečku zpátky do opravny..
Nyní je to již šest týdnů a ještě jim nedorazil náhradní díl... Kdybych to bývala tušila, koupila bych si rovnou čtečku novou.. Musím čekat do nekonečna, nebo lze opravu odmítnout a požadovat vrácení uhrazených peněz?
Moc děkuji za radu,
Sabi
Protože se nejedná o opravu v záruce,platí podmínky a lhůty v písemné smlouvě o opravě,tedy v přejímacím listu.Pokud tam není nic nepsáno,musím mít daná opravna něco takového v provozovně či na internetu.A tam mohou mít napsáno co chtějí,protože tohle jim zákon nenařizuje.Lze pochopitelně opravu odmítnout - smlouvu o opravě zrušit a vzít si neopravenou věc zpět.Pokud se týká vrácení peněz - to už bude problém.Na první provedenou opravu záruka je.Ale - bude nutné prokázat,že druhá závada je z viny špatně provedené opravy a nebo,že se jedná ještě o první poškození,na které se záruka nevztahuje.Je to složité - bude zřejmě nutné požádat o znalecký posudek soudního znalce /seznam je na krajském soudu či na internetu/.Pokud jeho posudek dopadne ve Váš prospěch,máte nárok na vrácení peněz i náhradu výdajů na znalce a soud.Pokud ne,pak asi nedostanete nic a znalce a soud si zaplatíte.O tom bude rozhodovat soud.Záleží na tom,zda opravdu nebude lepší vzít na vědomí škodu,kterou neúmyslně způsobil syn,vzít si neoptravenou věc zpět a nechat to být .Nebo počkat.
Protože nevidím do podmínek opravárenského listu,nemusí být mé stanovisko úplné.
Moc děkuji za vyčerpávající a srozumitelnou odpověď...nezbývá než tedy ještě počkat.. Ono to je ještě komplikovanější o to, že původní oprava probíhala přes internetový obchod, kde byla čtečka zakoupena...tam mi bylo s prvním dotazem, jak dlouho bude trvat asi oprava, telofonicky nabídnuto spojení přímo na servis, takže zbytek opravy jsem pak už řešila jen s nimi.
To samé, když jsem bezprostředně po převzetí zásilky zjistila závadu "druhou"..opět vše po telefonu.. No, prostě bude asi muset doufat, že oprava nebude trvat půl roku a nebo se smířím s tím, že jsem přišla o peníze a příště se budu držet hesla: "Co je psáno, to je dáno".. Soudit se v tomto případě nevyplatí...
Ještě jednou díky za pomoc,
Sabi
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.