Odstoupení od smlouvy

Od: Datum: 03.09.13 08:36 odpovědí: 15 změna: 04.09.13 13:16

Dobrý den,

dal jsem reklamovat mobil. O2 nestihlo zboží opravit nebo doručit do 30 pracovních dnů, jak stálo ve smlouvě, kterou jsme uzavírali, při reklamaci. Včera jsem tam byl, kvůli odstoupení od smlouvy, ale slečně se, jaksi peníze nechtěly vydávat.

Slečna uznala že, jejich pobočka udělala chybu, že můžu odstoupit od smlouvy, jenže pro peníze si dojít až zítra. Vše jsem si nechal písemně sepsat, aby na mě nemohli udělat žádný podvod.

A mě jde o tohle. Mě jako zákazníka vůbec zajímat nemusí, kde se zásilka zdržela, peníze mi měla vrátit ihned. Nebo mají právo zjistit, kde se telefon nachází a až, potom mi vrátit peníze?

Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.09.13 08:43
avatar

Měl jste trvat buď na vrácení op. mobilu, nebo peněz. Mobil nebyl, tak měli vrátit peníze. Asi měla slečna strach z majitele. Pokud máte nyní potvrzení, je to v pohodě. Pochopil bych, že třeba zrovna odvedli tržbu a dají mi to zítra, i když nárok na to nemají vám to zadržovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.09.13 10:29

Máte nárok na vrácení peněz. Rozhodně to ale neznamená, že ty peníze musí být vráceny okamžitě.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: banf
Datum: 03.09.13 10:35

To jo, ale mě jako zákazníka nezajímá, kde se zboží zpozdilo. Já ho používat nemůžu, tak chci za něj peníze. Na internetu jsem se dočetl, že mi musejí dát peníze hned. Slečna porušila zákon.

avatar
Upozornění od sys hejkal 03. 09. 2013 11:19:48
Uveďte přesně zdroj, kde jste se to dočetl. Na internetě jsou info i typu JPP, teda jedna paní povídala...
Přesný zdroj pomůže i ostatním tápajícím.
Datum: 03.09.13 12:01

Vždyť já neříkám že tě jako zákazníka má zajímat proč a kde se reklamace zpozdila nad zákonný limit (pokud je to pravda, řada lidí nemá představu jak přesně se doba na reklamaci počítá). Můžeš po domluvě přistoupit na prodloužení reklamace, ale pokud nechceš tak od smlouvy prostě odstoupíš a je to platné, i kdyby telefon přišel další den opravený. Tohle nikdo nezpochybňuje.

.

Nicméně nikde není dáno, že ti prodejce MUSÍ OKAMŽITĚ vyplatit peníze. To je nesmysl. Může se s tebou domluvit na termínu kdy si pro ně můžeš přijít, může ti je poslat na účet. Žádný zákon nedokáže zajistit, aby měl prodejce v pokladně dostatečnou rezervu na podobné platby.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 03.09.13 11:10

A kde jste přišel na to, že peníze musí vrátit ihned?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.13 11:37
avatar

Pokud v zákoně není uveden časový termín na úkon, platí bezodkladné plnění. V tomto případě posílat zákazníka ať si přijde jindy je bezdůvodný odklad. V tom případě bych požadoval přičíst cestovné atd.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 04.09.13 12:01

No já se právě ptám, kde to je! Když to někdo říká, tak to snad ví podle čeho, né?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.13 12:17
avatar

V Zákoně na ochranu spotřbitele.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.13 12:39

Jak už jsem psal, žádný zákon nemůže zajistit že prodejce má v pokladně dostatek peněz na okamžité vrácení. Pro jistotu trochu právního jazyka:

http://www.e-advokacie.cz/cz/…aceni-penez-spotrebiteli.html

citace:

Ustanovení čl. 6 odst. 2 Směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES ze dne 20. května 1997 o ochraně spotřebitele v případě smluv uzavřených na dálku zní následovně: "Uplatnil-li spotřebitel právo odstoupit od smlouvy podle tohoto článku, je dodavatel povinen bezúplatně vrátit částky zaplacené spotřebitelem. Jedinou platbou, jejíž zaplacení může být po spotřebiteli požadováno, jsou skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží. Vrácení zboží musí být uskutečněno co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů." Tento odstavec byl do českého práva proveden ustanovením § 53 odst. 10 občanského zákoníku (zákon č. 40/1964 Sb.), jenž stanoví, že "Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy ..., má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení."

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.13 12:36
avatar

Teba jako zakaznika nemusi zajimat kde zbozi je. Pokud ti nestihli do 30 dnu vratit opravenou vec v zaruce, mas okamzite narok na vraceni.

A resi to obcansky zakonik.

doplněno 04.09.13 12:43:

Ano, tuto podstatnou cast jsem cetl. Staci si najit na internetu OZ paragraf 619 a vyse.

doplněno 04.09.13 12:49:

Takze obcansky zakonik hovori o moznostech reklamace, delce zaruky a pod.

Zakon o ochrane spotrebitele §19 tvrdi toto:

3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

A hned na to tedy plati zpatky obcansky zakonik ve kterem je vypsano jaka prava tedy ma spotrebitel pokud se jedna o vadu ktera nelze opravit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.13 12:39

A ty jsi ho četl že to tak jistě tvrdíš? ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.13 12:51

Četl jsi ho špatně. Píše se tam toto:

§ 616 Shoda s kupní smlouvou

V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.

§ 622

(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.

Prodejce musí bez zbytečného odkadu (což NENÍ okamžitě) zajistit opravu nebo výměnu zboží. O tom že musí prodejce OKAMŽITĚ VRÁTIT PENÍZE se tam rozhodně nepíše.

doplněno 04.09.13 12:54:

V citátu který uvádíš není jediné slovo o tom, že prodejce musí okamžitě vrátit peníze.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.13 13:03
avatar

Ja ale nikde nepisu o tom, ze prodejce musi ihned vratit penize, ale to, ze je vratit musi. Citujes tu §616 ale ten je uplne zbytecny,. protoze se jedna o prevzeti veci kupujicim, coz se v tomto pripade nestalo. Reklamace tedy musi byt do 30 dnu vyrizena predanim zakaznikovi a pokud to tak neni, ma narok na vraceni penez. Nechce se mi v tom stourat dale, ale kdyz si to cele prectes najdes tam urcite i vetu o okamzitem vraceni.

doplněno 04.09.13 13:04:

S tim okazmite v prvnim prispevku se omlouvam, kdyz tvrdim ze jsem to tam nenapsal. Napsal a sem si jisty ze to spolecne v zakoniku najdeme.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.13 13:04
avatar

Při osobním jednání MUSÍ prodejce vrátit cenu zboží IHNED. Pokud jse o eshop, jsou podmínky jiné, ale tazatel psal že tam byl osobně. Neumím si představit firmu, nebo podnikatele, jak tvrdí že u sebe nemá pár tisíc. To je jakoby se vymlouval že nemá nazpět na pětilitr. Nejsme ve škole, aby jsme se omlouvali. Já taky v obchodě platím HNED.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.09.13 13:16

Hodnota reklamované věci může přesáhnout hotovost běžně dostupnou v pokladně. Můžeš třeba chtít odstoupit od smlouvy u objektivu za 100 000 nebo auto za milion. Myslíš že to má prodejce také běžně v šuplíku? Prodejce navíc u sebe potřebuje volnou hotovost, není nic mimořádného že si zákazník koupí něco za 50 korun a platí pětitisícovkou. Kdyby prodejce neměl hotovost tak mu pak nemůže vrátit.

.

Já neříkám že by prodejce neměl vrátit peníze nejlépe ihned. Pokud je to možné tak by samozřejmě měl a je to i v jeho zájmu. Nicméně, tvrdím že to není vyložená povinnost podložená zákonem že je skutečně musí vyplatit ihned.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.