Jakou zátěž/činky v 15ti?

Od: Datum: 30.08.13 21:53 odpovědí: 6 změna: 31.08.13 09:13
Ahoj prosím poraďte mi jak mít v 15 letech těžké činky? Četl jsem něco že do ukončení růstu by se mělo cvičit jen zvláštní vahou, mohu tedy vůbec činky používat?
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: laik
Datum: 30.08.13 22:18
Co s tema cinkama chces delat? Benchpress? Drepy? Dead-lift?
Opravdu se vzdycky rikalo, ze se cinky pred takovym zhruba 18 rokem nedoporucuji. Jaky jsou vysledky posledniho lekarskeho vyzkumu, to se priznam, ze nevim.
Vim ale to, ze se clovek dokaze vyridit i bez cinek jen vahou sveho vlastniho sadla *smich* Hrazda, svedska bedna, naklonena rovina, vyskoky, uskoky nebo i jen drzeni tela v nejake nenormalni poloze a budes toho mit plne trenky. :)
Ohodnoceno: 0x
 
Od: heyapplehey
Datum: 30.08.13 22:25
Mám dvě dvoukilové činky a chtěl bych posilovat viděls, prostě jen zvedat nahoru a dolů ve stoje, ramena a tak
Datum: 31.08.13 06:28
avatar
To by asi šlo, já měl asi 2,5kg, coz je fakt na chviličku. Na vyzkoušení dobrý, pak bych přešel na cvičení s vlastní váhou jako říkal laik.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: laik
Datum: 31.08.13 09:13
Dvoukilova zavazi do ruky jsou v pohode. Ja myslel, ze si chces davat ctyricitku na bicepsy nebo stovku na benchpress, pripadne jeste neco na zada nebo nohy.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: missi
Datum: 31.08.13 07:36

Já myslím, že bez problému. Od 14 jsem cvičila s dvoukilovkama. Teď mi je 18 a používám už jen kilovky nebo zátěž 0,5 při běhu na nohy - už nechci mít svaly (jsem holka) a kluci toho snesou v zátěži více :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.08.13 07:40
avatar

Píšeš, že by se mělo cvičit zváštní vahou, ale myslíš spíše cvičit vlastní vlastní vahou, ne? Nic proti cvičení vlastní vahou. Shyby a kliky nikomu neuškodí.

Po netu kolují celé legendy, že prý když zvedáš těžké činky, pak přestaneš růst a proto jsou prý vzpěrači malí. Nikoho nenapadne, že je tomu právě naopak. Malí vzpěrači jsou ve výhodě, protože činky nezvedají tak vysoko. Být o hlavu větší než soupeř je ve vzpírání nevýhoda. Vypadá to divně, ale je to tak.

Dále, nevím co by to muselo být za činku, aby se ti pod její vahou začaly deformovat kosti. Ne že bych tě podceňoval, ale s takovou činkou asi ani nepohneš.

Radím ti, cvič s těmi činkami co máš. I ty dvoukilovky úplně stačí. Svaly se ti přece jen trochu vyrýsují a postava zlepší. Kdyby se ti tvoje dvoukilovky zdály málo, pak cviky zrychli. Cvič tak, jak cvičí boxeři, lehkými činkami co nejrychleji. Jde hlavně o to, si na cvičení zvyknout.

Mnoho zdaru.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.