Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, ocitla jsem se v takové nelehké životní situaci a uplně nevím co dělat. Je mi devatenáct let jsem studentka maturitního ročníku. rodiče se před půl rokem rozvedli.Matka měla kamaráda (teda tvrdila nám to 7 let) který u nás bydlel a tak trošku se mnou měl poměr.KDyž to matka zjistila mě odkopla s otcem se rozvedla a s kamaráda se vyklubal její milenec(ano táhl to s oběma a ani jedna jsme o tom nevěděla ,ale ona dala přednost jemu než vlastnímu dítěti) JSem psychycky labilní a zkončila jsem na psychytrii byla jsem tam skoro půl roku a nedodělala jsem ročník. Otec mě po rozvodu dostal do péče.Matka dluží mě mému přítelovi a své vlastní rodině každemů skoro po dvěstě tisících jen mě a babičce 30 tisíc. Ted bych měla nastoupit do toho čtvrťáku ale matka se vrátila zpět k otci zmanipulovala ho a vyhodili mě na ulici vyměnili zámek. Živí mě teď ten její bývalí přítel. A já bych chtěla vědět jak je možné že mě otec nemusí živit když mě má v péči ted nebudu mít ani na autobus do školy protože přitel to bohuže neutáhne a moje přivýdělky taky ne. Co mám dělat? pRosím poraĎte mi jsem už fakt zoufalá ale je mi divné že se na mě můžou takhle vykašlat nebo asi můžou ale mě jde jen o to abych dodělala tenhle rok a pak půjdu klidně klopatě je mi to jedno ale chtěla bych si dodělat tu maturitu ale nemám na to finance. Prosím nevíte někdo něco co bych měla udělat nebo je to fakt beznadějný? Děkuji za odpověďi
Dobrý den. Pokud jste studentka a připravujete se soustavně na budoucí povolání, nejste schopna se samostatně živit, pak k Vám mají oba rodiče vyživovací povinnost. Takže si zajděte na sociálku, pomohou Vám sepsat návrh na výživné (zdarma) a ten musíte podat k soudu. Nejdříve se ale snažte s rodiči se na výživném dohodnout mimosoudně. Pokud to není možné, pak si musíte zažádat soudně o výživné od obou rodičů. Na to máte právo ze zákona.