Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Plati rodič alimenty když se sama odstěhuju?

Od: tere71* odpovědí: 4 změna:

Dobrý den, potřebuji poradit ohledně alimentů. Bylo mi 18 a s přítelem se chceme odstěhovat z důvodu, že nevycházím se svojí matkou, která mě z bytu vyhazuje a nechce mě doma. Studuji, a proto až se odstěhuji, otec nebude posílat alimenty mamce, ale mě. Matka původně souhlasila, že mi bude zasílat stejnou částku jako táta, nicméně mi děla naschvály a na poslední chvílu si to rozmylsela, že prý můžu zůstat u ní, že příde o slevu na dani a o tátovi alimenty, tak mi nebude nic platit.
Nicméně já si myslím, že na tu blbou tisícovku mám nárok, protože podle mýho se ona přece nemůže zbavit finanční povinnosti ke mě jenom proto, že já se doma bojím, a proto chci pryč. To by se přece takhle jednoduše dítěte mohl zbavit kde kdo jenom tím, že by mu dělal doma peklo.
Můžete mi někdo prosím teda poradit jak to vlastně je a jestli s tím popř. ještě můžu jít na sociálku ikdyž mi už bylo 18?
Předem děkuji nevím co mám dělat, vydělávám si málo a aspon neco navic by se hodilo, tak proto se ptam

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

uska*
hodnocení

4x

Od vašich 18 let by měl otec posílat výživné vám, ne matce. Pokuste se sním dohodnout, pokud to nepůjde, zažádejte soud a tatík to dostane v rozsudku. Zároveň můžete požádat soud o výživné od matky.l

Důvod ke stěhování ...že já se doma bojím, a proto chci pryč. To se soud pobaví. Copak jsou u vás strašidla? Já vidím důvod v jednom - chcete být s přítelem. Tak si alespoň pro soud vymyslete pádný důvod k odstěhování.

vlasatec*
hodnocení

0x
Dokud studujete měli by vám platit oba rodiče. Osobně mi to ale jde proti srsti. Buďto jsem živen a respektuju svého chlebodarce a nebo se o sebe postarám sám. Situace jsou ale různé...

hodnocení

0x