Nejste přihlášen/a.
OSVČ podává daňové přiznání fyzických, nebo právnických osob?
Ještě jeden dotaz. Jako OSVČ pracuji od 1.8.2009. Předtím jsem byl měsíc na dohodu o provedení práce a ještě předtím 4 měsíce jako zaměstnanec. Když vyplňuji daňové přiznání, tak tam zapíšu pouze dobu kdy pracuji jako OSVČ, nebo se tam musí doplnit i předchozí zaměstnání v roce 2008.
Prosím o radu. Plavu v tom jako...
Vědět aslespoň kam co mám vyplnit. Mám to naprosto jednoduché. Mám příjmy a uplatním 40% výdajů. To vše, jen nevím kam co napsat
Nechce mi někdo online pomoci?
Zdravím, píše se tam úplně všechno - za všech 12 měsíců loňského roku. Přikládají se kopie dokladů - zápočťáků apod. Jsou to daně za celý rok. Jinak jak se co přesně kam píše taky nevim, mám na to účetní - mohu dát kontakt, je levná, pokud jste z Prahy, nebo okolí.
No Prahu mám hodně daleko. Ještě by mě zajímalo, proč musím psát do daňového přiznání i minulé zaměstnavatele, když předtím jsem to nikdy nedělal. Tedy nemusel jsem podávat dańové přiznání. Já myslel že daňové přiznání podávám jako OSVČ a né jako zaměstnanec.
A ještě jeden dotaz. Kolik tak stojí zpracování daňového přiznání daňovým poradcem.
Nepíšete tam minulé zaměstnavatele, ale dokládáte příjmy za ty měsíce, po které jste byl zaměstnán, nebo třeba na úřadu práce - všude dostanete pro tento účel zápočťák a potvrzení o zdanitelných příjmech a to přikládáte - tedy kopie. Je to proto, že se jedná o výpočet daně za celý rok, ne jen za dobu kdy jste OSVČ. Ano přiznání nyní podáváte jako OSVČ sám za sebe, protože to za vás už nemá kdo udělat. Mýlíte se, že jste to nikdy nedělal- tedy vy osobně asi ne, ale dělal to za vás váš zaměstnavetel. Vzpomeňte si, každý rok jste na účtárně, nebo jinde podepisoval ten růžový formulář přiznání k dani. Určitě ano. K poslednímu dotazu- jistě je to různé, moje účetní chce za to kolem 500-1000kč, podle toho jak je to v konkrétním případě složité a kolik toho musí počítat.