Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Struktura lékařské zprávy pro potřeby trestní

Od: marta2013 odpovědí: 6 změna:

Dobrý den.

Věděl byste někdo jak má vypadat řádná lékařská zpráva předložená v trestním řízení? Domnívám se, že to, co se mi dostalo do ruky, si dotyčný nechal vystavit od doktora za úplatu, aby "dokázal", že je nemocný a nebyl potrestán - ale nevím, jak to mám dokázat.

Děkuji.

Marta

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

A nemusí třeba takovou zprávu vystavovat akreditovaný soudní znalec?

Možná ne, ale asi si můžete vyžádat (a zaplatit) nezávislý posudek Ale to si jen myslím, někdo poradí lépe.

majsterjoe*
hodnocení

0x

Pokud se domnivate ze dotycny si nechal vystavit zpravu za uplatu, podejte trestni oznameni jak na dotycneho, tak pacienta. Dale se obratte na ceskou lekarskou komoru. Pokud se ale jen domnivate, budete z toho mit potize pouze a jen vy.

marta201

Nejsem lékař, tak se můžu jenom domnívat :( Kdyych tvrdila, že to tak je, tak se vystavuju trestnímu oznámení za pomluvu, ne?

V té zprávě je teď napsáno, že ten člověk je registrován v takovém a takovém (psychiatrickém) zařízení od toho a toho dne a má takovou a takovou diagnózu. Pak jsou tam informace o pacientovi, jeho pojišťovně, o lékaři a o tom zařízení. Žádné informaace o tom, jaká vyšetření a testy pacient podstoupil, jak byl diagnostikován, kdy, jakou má medikaci, jestli vůbec nějaké léky bere, jakou jinou léčebnou kúru podstupuje, jak dlouho, jaký je průběh a výsledky léčení (léčí se údajně už 3 roky), jestli má nějaké trvalé zdravotní následky atd. Tohle všechno bych jako laik v lékařské zprávě očekávala. Právník byl zděšen, vyšetřovatel nad tím pokrčil ramenymi, řekl, že sice lékařská zpráva obvykle vypadá jinak, ale toto je vyjádření od lékaře a hotovo. Proto bych chtěla vědět, jak taková zpráva normálně vypadá, abych se mohla o něco opřít než budu podávat trestní oznámení.

jh*