Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mohu Vás poprosit o informaci ohledně slevy na studenta? Jsem mzdová účetní firmy s.r.o., která na tento měsíč červen zaměstnává studentku VŠ na dohodu o provedení práce. Jde mi o její slevu na studenta a poplatníka. Tuto slevu mohu uplatnit pouze v případě, že mi slečna podepíše prohlášení, je to tak? Slečna podepisovat prohlášení nechce, jelikož jej bude podepisovat u jiného zaměstnavatele v měsíci září, kde bude pracovat. Chci se zeptat, existuje nějaká varianta, že bych mohla slečně slevu uplatnit? Když vím, že v tomto měsíci červnu nikde jinde slevu uplatňovat nebude, jelikož v tomto měsíci bude pracovat jen u nás (ale přitom ji nemohu dát podepsat prohlášení za rok 2013, jelikož ho bude podepisovat v září u jiného zaměstnavatele). Jde podepsat prohlášení na měsíc? Či si slečna může později nějak slevu douplatnit?
Děkuji,
Eva Práchalová
Slečna může prohlášení podepsat postupně u několika zaměstnavatelů, vždy musí u jednoho ukončit platnost a klidně hned další den v tomtéž měsíci může podepsat u nového.
Sleva se jí ale uplatní pouze u toho zaměstnavatele, u kterého bylo prohlášení podepsáno na začátku měsíce. U nového zaměstnavatele až od dalšího měsíce.
Zaměstnankyně tedy může prohlášení mít u Vás podepsané do 31. 8. a 1. 9. je může podepsat u nového zaměstnavatele.
Tak jí budete moci uplatnit slevu na poplatníka i slevu na studenta.
doplněno 28.06.13 16:50:Zaměstnankyně nebude mít formulář žádný, ten zůstane u Vás (jinak byste slevu nemohla uplatnit). Platnost podpisu skončí jeho zrušením (zaměstnanec) nebo v den ukončení zaměstnání.
U dalšího zaměstnavatele slečna podpíše další prohlášení.
Moc děkuji. Mohu se ještě zeptat na vyplnění formuláře? Znamená to, že slečna bude mít na rok 2013 pouze jeden formulář? Nebo bude mít více formulářů s různým obdobím. A případně, kam bych měla vyplnit dané měsíce, které bude u nás slečna pracovat?
Děkuji za odpověď.