Váš názor na facebook

Od: Datum: 27.06.13 07:22 odpovědí: 29 změna: 30.06.13 16:49

Nemám facebook. Když se potřebuju na něčem s někým domluvit, napíšu sms. S kamarády, kteří bydlí někde dále, jsme v kontaktu mailem. Ale pořád si mě někdo dobírá, proč si nezřídím facebook, jakto, že ho nemám, že jsem mimo dění atd. No nevím, nějak se mi do toho prostě nechce, vždycky mi to připadalo jako kravina a ztráta času. Co si o tom myslíte vy? Máte facebook? Je pro vás užitečný? Nebo byste ho mít nechtěli?Díky za názory


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.06.13 07:32
avatar

Facebook? *sok* Co to je? Jí se to syrový, nebo se to musí vařit?

doplněno 27.06.13 07:42:

Facebook nemám, nikdy jsem neměl a mít nebudu (i když "nikdy neříkej nikdy", že jo). Už takhle trávím u PC víc času, než je zdrávo. Netoužím po tom, abych mohl celému světu o sobě cokoliv sdělovat. Nechci, aby si o mně mohl kdokoliv na světě cokoliv přečíst. Nepotřebuju mít 1425 "přátel", které pravděpodobně nikdy ani nepotkám. Docela mi vadí, že mi mobil v menu nabízí jako první možnost kontaktu právě facebook (odstranit se to bohužel nedá). Dávám přednost osobnímu kontaktu, telefonu a případně SMS a mailu (bez těch posledních 2 bych se klidně obešel).

Ohodnoceno: 2x
 
Od: fb
Datum: 27.06.13 07:35

*smich*

Od: vlasatec*
Datum: 27.06.13 07:46
Můžete si vybrat kdo uvidí to co sdělujete, přátelé vám taky nikdo neprideluje . Celý svět vidí jen vaše jméno a musíte potvrdit přátelství a až potom vidí vaš profil. Každý ale má to co mu vyhovuje. Ještěže máme tu svobodu
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.06.13 07:37
avatar

Nemám a mít ho nechci. Jsou i jiné způsoby komunikace s lidmi. Těch diskuzí na toto téma zde již proběhlo vícero. Komu vyhovuje, ať ho klidně má. Najdou se odpůrci i zastánci, já ho k životu prostě nepotřebuji. Je to každého věc. Nebudu si pořizovat něco co nechci jen proto, že to má většina lidí...

doplněno 27.06.13 10:10:

Je to přece jen Vaše věc, nikomu nemusíte nic vysvětlovat a skládat účty. Je to svobodné rozhodnutí každého člověka a já nevidím důvod podřizovat se druhým jen proto, abych "nevyčnívala" z davu. I kdyby měli fb všichni, neznamená to, že ho musím mít i já, když k tomu nemám žádný vztah a nejsem přesvědčena o tom, že mi to přinese nějaký užitek. Do teď jsem si vystačila bez této vymoženosti dobře, nemám důvod to měnit jen proto, že všichni okolo to již dávno mají...Ale je to věc názoru, přístupu a vlastních potřeb. Až budu mít pocit, že je to pro mne nutnost a že se bez toho nedá dýchat, pouvažuji nad užitečností fb třeba více...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fb
Datum: 27.06.13 08:32

Mám stejný názor, ani já ho nechci, ale poslední dobu mě už trochu unavuje pořád někomu odpovídat, proč ho nemám atd., že jsem si až skoro říkala, že si ho snad zřídím, abych měla od těch lidí pokoj

Datum: 29.06.13 00:00
avatar

FB mám a je to podle mě strašlivá kravina. Mám ho jenom proto, že se mi rozprchly děti po republice a na fb aspoň vidím, že mají zelený puntík, pro mě = jsou naživu a v pořádku. Jinak nic. Dokonce jsem tak totálně upadla, že věnuju čas té další kravině, Farm Heroes Saga. To už je stejná hrůza jako Ordinace v Růžovce. Nechápu to, úplně nad sebou vrtím hlavou, ale zřejmě si přitom nějak propláchnu mozek či co, prostě si odpočinu. Dnes bych musela mít nejspíš nějaký chytrý telefon, abych věděla, co je s dětmi, a protože nesnáším nové věci, zůstávám holt u zeleného puntíku na fb.

Občas se mi zasteskne po době, kdy jsme nevěděli, co je to počítač. Bylo tolik fantastických knížek... pořád jsem jenom četla. Dnes nemám čas.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vlasatec*
Datum: 27.06.13 07:39
Je to alternativa ke skypu. Vidím, že někdo sedí u pc a asi pravděpodobně má čas aby sis popovídal. Také je to prostředek jak přátelům oznámit svoje dojmy, zážitek, ukázat fotky bez toho abych je obtěžoval když o to ve skutečnosti nemají zájem. Nevýhoda je že když se člověk neuhlídá tak je to velký žrout času ale to je i televize, google nebo poraďte ;)
doplněno 27.06.13 07:41: Také jsem dlouho odolával, až jednou jsem se potřeboval nenápadně seznámit s jednou slečnou . Každopádně nelituji toho že jsem si ho zřídil, dozvím se mnoho zajímavých věcí o svých přátelích bez abych je obtěžoval, když se potom potkáme je daleko víc témat k osobnímu rozhovoru.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.06.13 07:45

No užitečný ... záleží co si z něj vezmete . Já fb mam ale moc aktivity z mé strany tam není spíš sleduju ostatní ,dost tam o sobě zveřejněj a snažím se z toho těžit . Je neskutečný co o sobě lidi zveřejní (fotky,informace,komentáře,statusy atd.) No každopádně Mark Zuckerberg získal za 9 let o lidech tolik informací jako nemá FBI za celou svou existenci

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fb
Datum: 27.06.13 08:37

Ano, to je právě ono, kdekdo tam o sobě zveřejní úplně vše...Vím, že člověka nikdo nenutí, svobodně zveřejní svoje soukromé fotky atd. Ale sama o to nemám zájem a proto mi přijde zbytečné mít fb

Od: bonie*
Datum: 27.06.13 07:55

Jako kdybych slyšela sama sebe :D

Nakonec jsme si ho pořídila, kvůli dětem. Zakázala jsem zobrazování profilu ve vyhledávačích, vyhledávání aby si mi někdo mohl přidávat, hry nehraji a nemám tam ani své celé jméno ani tel č. Slouží nám jen jako prostor, kde si ukazujeme co se nám líbí, povedlo se, co bychom rádi, nebo si popovídáme o tom, co se nedaří. Výhodou je, že fotku právě vykvetlé nádherné lilie neposílám 3x :D

Kdysi jsme sedávali večer u stolu a povídali si o čem den byl, nyní jsou ve svých domovech, tak FB využíváme jen k těmto účelům.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fb
Datum: 27.06.13 08:35

Tak tahle je to asi fajn

Od: xixi*
Datum: 27.06.13 08:45

Mám FB a jsem za to rád. Cizí člověk na mém profilu vidí akorát jméno a příjmení, jinak nic. Kromě rodiny mám v přátelích blízké přátelé, ale i třeba "známé" se kterými si mám co říct (máme třeba stejné koníčky a známe se z republikových výstav), a nebo pár kamarádů kteří se odstěhovali přes půl světa. Teď jsem koukal, že mám 52 přátel na FB. To mi nepřijde tak hrozný. Nesdílím každou pitomost, ale jen věci, které by mohli mé přátelé zajímat. A pak na na fb taky sleduju pár stránek, které mě svým obsahem zaujali a nedávají na svou zeď samé přitroublé soutěže a "zaručeně" pravé drby atd. Pro mě je FB součást života, denně jsem tam tak 3x po deseti minutách takže mi to ani nijak nežere čas.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 27.06.13 09:14
avatar

Měl jsem ho rok. Předtím jsem dlouho odolával. Nakonec jsem ho rozjel. Hlavně kvůli akcím, koncertům, kapelám a tak. Ale před tak půl rokem jsem ho "smazal". Přestal jsem se tam cítit bezpečně. Takže jsem smazal všechny fotky, videa, vazby, stránky, profilovku, údaje, jméno ... a nechal jsem si jen vymyšlenou přezdívku a přátele. Nic víc, nic míň. A můžu říct, super pocit :) Doporučuji.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.06.13 09:24
avatar

Nemám a nechci, nechápu jak tam někdo o sobě řekne vše a ještě přidá fotky. Mladí mají sociální sítě ale mluvit spolu z očí do očí neumí, neumí se seznamovat, vše řeší virtuálně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.06.13 09:37

Já jsem taky Facebook neměl, ale nakonec jsem si ho musel pořídit kvůli spolužákům. Jde o to, že ti jinak nekomunikují a do naší skupiny na FB si přidáváme různé dokumenty do školy a podobně. Jinak kdyby bylo podle mě, tak bych ho neměl, nepotřebuju ho. Nedovedu pochopit lidi, kteří na Facebooku tráví spoustu času.

V přátelích mám pouze spolužáky, nikoho jiného. A zabezpečení nejvyšší, takže se nikdo o mě víceméně nic nedozví. Fotky na FB nedávám žádné a komunikaci omezuji na minimum. Vadí mi, když někdo dá na FB nějakou společnou fotku, označí tam lidi i přesto, že se to dotyčným moc nezamlouvá.

Jinak na FB mi vadí spoustu věcí, kteří možná někteří nevnímají nebo je vnímat nechtějí, pro názornost některé uvedu:

- proč je nutné na FB uvádět jméno a příjmení?(teoreticky samozřejmě místo jména a příjmení mohu napsat něco jiného a někdo to tak dělá, ale na první pohled to každého nenapadne) Vždyť na hodně místech na internetu je možno vystupovat pod přezdívkou, například i zde na Poradte.cz

- uvedení dalších údajů, např. datum narození(je možné skrýt, ale i tak) K čemu tento údaj? Vždyť ani zde na Poradte.cz není potřeba...

- smazání FB - prakticky není možné, účet se pouze deaktivuje, všude jinde se dá účet smazat bez problému

- doslova zaspamování e-mailové schránky, neboť FB posílá úplně každou věc, která se na FB stane a stálé připomínání, když se na FB člověk dlouho nepodívá, takže člověk tráví spoustu času smazáním těchto zbytečných zpráv na e-mail. Klidně by stačila 1 zpráva za den se vším...

- většina komunikačních programů z ciziny normálně komunikuje česky, ale FB neumí skloňovat a další věci(píše například " Milý/á Martina, přihlaste se na FB" místo aby napsal správně "Milá Martino, přihlaste se na FB")

- je velmi nepřehledný, je zde i nabídka různých testů, ale většina řeší úplné blbosti a nic člověku nedá(např. kde sedí nejhloupější žák ve třídě atd.)

Našlo by se toho víc, ale pro názornost to jistě stačí. Možná, že jsou některé výše uvedené věci trošku jinak, pak se omlouvám, jsem na Facebooku svátečním hostem a tak nestíhám vše sledovat.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.06.13 17:01
avatar

Kubo, co kdybys místo podřízení se spolužákům nabídl jinou (třeba lepší) alternativu? Rozhodně ses přizpůsobit nemusel, byla to tvá svobodná volba (zamysli se nad tím důkladněji).

Já FB mám a požívám jej podobně jako Bonie nebo Xixi, jenom na něj nechodím denně, ale tak 3 x během 3 až 4 měsíců (poslední dobou se hrozně pomalu načítá).

Zkouknu, co je u koho nového, občas někoho pozdravím. Fotky ani žádné údaje o sobě nezveřejňuji, nic nesdílím ani nehraju hry. Občas sama něco napíšu - spíše odkaz na zajímavý článek nebo událost, ...

Používám jej pro "setkávání" s lidmi, s nimiž se nemohu setkávat osobně (kvůli vzdálenosti apod.) nebo si s nimi zatelefonovat, ...

___ FB lze samozřejmě smazat úplně:

Doporučila bych napřed z profilu smazat vše, co FB dovolí smazat, případné pravdivé údaje nahradit smyšlenými a hlevně nahradit e-mail e-mailem "spamovým" (tedy e-mailem určeným pouze pro registrace, kam si od nikoho nenecháváš nic posílat).

V následujících týdnech (lépe měsících) se párkrát přihlásit, postupně odebrat přátele a po dalších pár týdnech účet zrušit.

Pokud bys účet rušil z "plného stavu", může si FB ponechat tvé údaje v záloze (ani takhle není stoprocetně jisté, že FB starší údaje neuchová).

Odkaz pro zrušení FB (musíš být přihlášen).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.06.13 09:43
avatar

zdravím, no má to své klady i zápory. já osobně facebook mám a jsem spokojená, zažila jsem díky tomu spoustu legrace protože jsem se dozvěděla o různých akcích které se budou konat a spojila se s lidmi které ač znám neměli jsme si ze začátku až tolik co říci, konverzace na fb. to změnila a v realu máme více témat k pokecu:) nastavení je docela rozzáhlé takže např.soukromí ala nedobytná pevnost třeba co mám já že cizím lidem se ukáže pouze mé jméno a profil. fotka se mi zdá ideální, nemusíš sdílet všechno s každým -stačí si chvilku pohrát. zařadit je do skupin a s každou z nich mužeš sdílet něco jiného. je jen na tobě zda budeš mít kolik tisíc přátel.. já mám pravidlo že nevezmu do přátel nihoho koho neznám osobně- jak jednoduché.a že je to žrout času? to ano ale tím se stane vše, co vás baví takže přímo na tuhle konkrétní stránku bych to nesvalovala...

no a ještě z jiné strany.. facebook nebyl a žilo se až nebude bude se žít i bez něj ale dokud je proč ho nevyužít? přeji hezký den ;)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.06.13 13:44
avatar

Fascinuje mě, jak někdo odsoudí FB, aniž by o něm vlastně něco věděl. Že upadá komunikace z očí do očí? Kdo chce, čas si najde. A těžko se komunikuje z očí do očí s lidmi z jiného města, či s lidmi, co se odstěhovali poměrně daleko.

Že tam o sobě lidé všechno píší? Znovu opakuji, kdo chce. Je mi vcelku fuk, že mnoho lidí vidí, jak se jmenuji - na profil přístup nemají. To mají jen kamarádi. A že tam uveřejňuji fotky? Jo, od té doby, co jsem přišla o všechny fotky a videa za několik let, když kiksnul počítač a nic nebylo zálohované, je mám tímto způsobem uložené. Fotky s kamarády a zážitky aspoň jen tak nezmizí. Pokud mám hodnotit klady a zápory:

+ kontakt se vzdálenými přáteli

+ hromadná domluva (třeba ohledně trenálů, závodů, akcí) bez toho, aby člověk volal dvaceti lidem

+ taková úschovna fotek (aspoň pro mě)

+ úspora financí (kolikrát nemusím posílat sms ani volat)

- žere to čas

- nevím, jak dalece jsou informace zabezpečeny, to je fakt

doplněno 27.06.13 13:45:

A jak píše Kuba 12...

- otravné maily se dají několikerým kliknutím zablokovat, mě z FB nechodí žádné:).

- věci a stránky, které nechci sledovat, nesleduji. Pak mě nemohou obtěžovat.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.06.13 18:32
avatar

Štvou mě:

- reklamy

- placené "příběhy" (tj reklamy, které se cpou monhem důsledněji)

- příspěvky od lidí, které neznám a nikdy jsem s nimi nebyl v kontaktu a nijak nereagoval, které lajkoval přítel, s kterým taky nejsem v kontaktu a nereaguju, se prioritizují nad regulérní příspěvky jen proto, že jsou "důležité" počtem zhlédnutí/komentářů/lajků. Spousta věcí se pak ztrácí a nejde dohledat. Včetně věcí na vlastní zdi, kde měsíc dva do historie je už jen půlka věcí atd. Chápu, že je to všechno v rámci rychlosti, ale je to pěkně na prd.

- porno/erotika/nevhodné věci sdílené těmi samými přáteli přátelů, viz výše

Narozdíl od Martiny jsem po poslední (poslední? nevím, prostě té důležité) úpravě podmínek použití smazal komplet všechno, co šlo, hlavně tedy fotografie. Od té doby jsem tam nedal nic, co by mohlo mít nějakou (teoretickou) hodnotu. Vždy umístit někam jinam a pak pouze odkaz.

Přínos vidím ve sdílení věcí (neplést s virálním marketingem a placenou reklamou) a univerzálními komentáři nebo uživatelskými účty na webech třetích stran. Nebýt FB tak profláklý a masivně-konzumně uhozený, mohla se z toho vyvinout solidní globální online identita (jako ten pokus s mojeID).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.06.13 22:27
avatar

Taky nemám a nechci,taky jsem za exota,ale nevadí mi to.Naopak,mám dobrý pocit,že nepatřím do oné skupiny virtuálních přátel.Když chci s někým mluvit,zavolám...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vlasatec*
Datum: 28.06.13 22:43
A co děláte když chcete oznámit nějakou událost více lidem najednou?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.06.13 09:38
avatar

No přece to,co se dělalo,než vás všechny vcucnul FB,není to tak složité...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vlasatec*
Datum: 29.06.13 12:38
Jasně, dřív se posílal telegram.
doplněno 29.06.13 12:41: Jde o to že na fb můžu hromadně oznámit nějakou událost bez toho abych s tím všechny otravoval když zrovna nemají náladu. Ale každý dělá to co mu vyhovuje.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: sss*
Datum: 28.06.13 23:51

Facebook se hodí, když hledám nějakou dobrou akci, na kterou bych chtěla zajít :) pak pošlu odkaz kámošce a jdem. Když jsem s ní venku tak se takhle rychle nikam nedomluvíme. Mail je nepřehledný, fb chat je na tohle lepší. Akorát se mi párkrás stalo že jsem šla na 5 minut na fb a půl dne bylo v haj*lu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.06.13 20:20

Nemám, nechci, o lidech, co ho mají, mám svůj názor...

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 30.06.13 15:30
avatar

To je právě ono. V hlavě už předem odsoudíte člověka jen kvůli jednomu jeho zájmu či činnosti, aniž byste o dotyčném cokoli věděl. Jak typické pro Čechy.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.06.13 16:00
avatar

Mě to s těmi názory některých na Facebook připadá jak před mnoha roky dělníci rozbíjeli stroje,protože jim berou práci. Je přeci na každé jaké soukromé informace o sobě, fotografie vystaví na Facebooku A komu povolí přístup k jejich prohlížení. Zrušit se dá bez problému.
http://www.zkracovatko.cz/kBuSEc

Myslím,že ty hloupé názory píší lidé co ani neví co Facebook je. Píší názory jen ,,Co jedna pani povídala"

doplněno 30.06.13 16:27:

Prominte uteklo jedno písmenko ,, na každém" Ano i já jsem našel díka Facebooku pár přátel kteří se mi tak nějak postráceli rokama v životě.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ok®
Datum: 30.06.13 16:13

jednoznačně *palec*

ale rozhodně nevkládám rodinné fotografie,pocity apod. jak něktří defekti *zed*

díky FB jsem "narazil" na lidi, z let mého dětsvtí

takže *palec*

p.s. patřil jsem také mezi ty, co jsem onehda tvrdil, že si ho nikdy nyzřídím, ale "donutili" mne okolnosti!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.06.13 16:49
avatar

Měla jsem kdysi profil na Vkontaktě, což je vpodstatě ruskojazyčná analogie facebooku. Zrušila jsem ho, protože jsem v něm neshledala žádný užitek. S kamarády s povídáme přes skype, a s cizími lidmi se raději seznamuji jiným způsobem.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.