Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

O2 - prodloužení smlouvy - odstoupení

Od: jak* odpovědí: 2 změna:

Dobrý den.

Rád bych Vás tímto požádal o radu/názor na situaci, do které jsem se bohužel dostal.

Již několik let využívám služeb O2, konkrétně jsem měl do nedávna tarif NEON XL, který jsem používal k podnikání. U tohoto tarifu jsem měl závazek kvůli 50% slevě do 10.8.2013, platil jsem 1000Kč/měs. Ve chvíli, kdy přišly na trh FREE tarify jsem si tento tarif vzal, protože proč bych platil tisíc, když to mohu mít za 749Kč (bylo to někdy koncem května 2013). Tarif jsem vždy využíval na plno, takže se mi to vyplatilo. Přes zákaznickou linku na 800 02 02 02 jsem se domluvil s operátorkou, proběhl záznam hovoru co chci a tak. Po týdnu mi přišly domů smlouvy, které jsem měl odeslat zpět do O2 podepsané. Bohužel jsem v ten den doma zkolaboval a skončil v nemocnici, kde mi po několika dnech sdělili diagnózu, která pro mě znamená okamžitý konec podnikání, ze dne na den jsem bez práce a kdoví jak se budu dál živit :( Nyní je mi neomezený tarif úplně k ničemu, protože prostě nevolám, nepíšu...

Můj dotaz směřuje k tomu, zda mám na základě toho nahraného telefonátu u O2 již aktivní závazek na 24 měsíců a nebo jestli je nutné k tomu, aby byl vztah právoplatný zaslat písemné vyhotovení smluv s mým podpisem. Služby tarifu Free jsem samozřejmě využíval, protože mi byly aktivovány hned po telefonátu s operátorkou, pak jsem komunikoval z nemocnice s rodinou a tak dále. K řešení této situace jsem se dostal o pár týdnů později. Vyúčtování řádně hradím. Ve smlouvě je totiž uvedeno, že pokud nebudou podepsané smlouvy doručeny na adresu O2 do 2 měsíců, bude tarif automaticky převeden na tarif bez závazku = méně výhodný, dražší. Pro mě by to bylo vysvobození, protože bych přešel na předplacenou kartu, ale bojím se toho, že ten původní závazek na NEON XL jsem měl mít až do 10.8.2013, tak jestli to nebude problém. Aktuálně je pro mě a naši rodinu totiž každý výdaj navíc značným problémem.

Silně pochybuji, že by tato nastalá situace vyvolala v O2 soucit a umožnili mi přejít na předplacenou kartu bez nechutné pokuty, pokud není právo na mé straně. Na druhou stranu si říkám, že pokud by nebylo z právního hlediska nutné, aby měli podepsané smlouvy v papírové podobě, zřejmě by je zákazníkům vůbec neposílali, protože to pro O2 představuje náklady, které se dnes obecně snaží všichni minimalizovat.

Jak by jste reagovali Vy? Případně včetně zaslání výpovědi služby, apod.

Vím, že je to dost komplikovaný dotaz, ale rád bych znal Váš názor.

Děkuji.

J.

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

repkin*
hodnocení

0x

S tímto zkušenost nemám, takže jediné jak Vám poradit mne napadá aby jste zavolal na bezplatnou linku operátora a takto mu to vylíčil a zeptal se, popř. jim napsal email. Hodně štěstí.

 

trtr
hodnocení

0x

Zdravím, toto jsem u O2 ještě neřešil. U O2 hodně záleží komu se dovoláte, někdo Vám to ochotně udělá bez sankce a jiný ne. Každopádně to zkoušejte a vyzkoušejte více operátorů. Pokud to nepomůže (nevím kolik Vám je a jestli máte děti), tak ať zkusí zavolat někdo příbuzný, že máte vážné zdravotní potíže zrovna v době, kdy by mohly smlouvy vyjít v platnost.

Zároveň se slušně zeptejte, v případě, že Vám nevyhoví, jestli se můžete obrátit na ředitelství či reklamační oddělení. Zkrátka kdo má dobré vyjednávací schopnosti tak je prostě po cca 2-3 hovorech zpracuje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]