Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Daňové přiznání - OSVČ - je nějaký limit?

Od: sasdax* odpovědí: 1 změna:

Dobrý den,

jelikož jsem loni v létě začal pracovat jako OSVČ, potřeboval bych Vaši radu ohledně daňového přiznání.

1) Začal jsem 1.7.2008 a chci vědět, jestli je nějaký finanční limit, od kterého se musí podávat daňové přiznání. Lépeřečeno podat se musí asi vždy, jen nebudu mít tolik práce, když nedosáhnu na ten limit. Někde jsem četl, že limit je 96.000 Kč na rok. Jelikož pracuji jako OSVČ 6 měsíců, bere se jako limit polovička?

2) Jaké formuláře a co vše bych měl doložit? Zatím jsem si vytisknul "Přehled o příjmech a výdajích OSVČ za rok 2008". Bude nutno dokládat i výplatní listiny? Jo aby jste pochopili, pracuji sice jako OSVČ, ale plat dostávám z pojišťovny. Pracuji jako pojišťovací zprostředkovatel. Já sám si odvádím zdravotní a sociální, firma za mě nic.

3) Je ještě něco co bych měl dokládat? A kam? Finanční úřad je jasný. Musí se dokládat ještě nějaké formuláře na sociálce, nebo zdravotní pojišťovně?

Předem díky za Vaše rady. Jsem v tom úplně poprvé. Příští rok to snad už bude lepší.

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

dusatka*
hodnocení

3x

Dobrý den. Důkladná odpověď na Váš dotaz by zabrala moc místa, proto to vezmu jen stručně. Limit na podání daňového přiznání je příjem pod 15000 Kč, to ale neplatí v případě daňové ztráty.

Finančnímu úřadu pošlete daňové přiznání, doklady o příjmech si schováte pouze pro případ kontroly.

ČSSZ a zdravotní pojišťovně doložíte tzv. "přehledy".

Další informace např. zde: www.businessinfo./...

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.