Jak proti únávě

Od: Datum: 10.06.13 23:17 odpovědí: 5 změna: 11.06.13 12:05

Dobrý večer,

v poslední době se mě často se mi stává, že potřebuji hlavně kvůli učení zůstat dlouho vzhůru, ale po té jedenácté už mi mžourají oči a chce se mi spát. Mohli, by jste mi prosím poradit nějakou osvědčenou radu, jak únavu přebít, zůstat dlouho vzhůru, ale zároveň abych mohl druhý den (alespoň dopoledne) normálně fungovat. Chtěl bych poprosit, aby jste mi nepsaly, že to není zdravé, že bych to neměl dělat, atd.

Jinak předem moc děkuji za rady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: askmenow*
Datum: 10.06.13 23:50

Hodně čisté vody, přísun kyslíku, tu a tam se prohýbat, kofein, guarana...

Ohodnoceno: 3x
 
Od: ben®
Datum: 10.06.13 23:55
avatar

Dobrý den, ano, je to nezdravé, ale jste zřejmě mladý člověk, tak to chvilku vydržíte bez následků.

Několik vyzkoušených rad z dob studií - silná káva nebo i více káviček, pustit si hudbu (pokud to tedy při učení jde), občas si opláchnout oči a předloktí studenou vodou a protahování a cvičení, aby se rozproudila krev. Jak budete vypadat ráno si netroufám odhadnout, ale když dáte zase kávičku a rozcvičku, tak to snad zvládnete. Já jsem jako mladý dal takto čtyři noci - a potom jsem usnul vstoje v autobuse cestou na přednášky. Tak, snad to dáte taky. Zdravím!

Ohodnoceno: 1x
 
Od: host
Datum: 11.06.13 06:49

Dobré ráno,

někteří lidé jsou sovy (dobře se nim pracuje i po večerech nebo v noci) a jiní skřivani (jsou čiperní už od samého rána). Možná se můžete lépe časově přizpůsobit svému organismu. A pokud musíte, tak je výborné to, co tu už poradili předchozí rádci: kyslík - vyvětrat, čerstvý vzduch, chodit pěšky, odpoledne nebo večer se projít. Pohyb - protáhnout se, chvilku dělat něco jiného, projít se (oblíbená cesta k ledničce a zpět s nějakou dobrotou). Pitný režim - nejlépe čistá voda i v menším množství a častěji, popíjení slabšího nebo zeleného čaje (ale to na noc není moc dobré, pak je časný budíček), udělat si dobrou kávu (ale ne cloumáka, to je zbytečné), nebo si dát ovocnou (pravou ne umělou) šťávu nebo džus. Při delším učení rozdělit aktivitu občasnými relaxačními přestávkami, zcela se uvolnit. To se to radí... každý má svůj způsob, najdete i svůj a hlavně si šetřte zdraví.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kokyno*
Datum: 11.06.13 12:05

Zcela souhlasím.

Mě osobně ve zkouškovém apod. vyhovovalo spíše jít spát v normální dobu (mezi desátou a jedenáctou) a vstát ve čtyři, ve tři ráno a jít se učit.

Hodně čerstvého vzduchu (v tomto období bych vůbec nezavírala okna), pokud možno ne příliš vysoká teplota v místnosti (do 20°C), pokud hudba, tak instrumentální nebo v nesrozumitelné řeči...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.06.13 12:00
avatar

no já tomu říkám mikrospánek .. člověk si zavře oči jako kdyby chtěl spát ale vždy když cítíte že už ,,zabíráte" zahýbejte třeba palcem u nohy. tak na 15 min. - důležité je oddechnout očím a tzv. oblbnout mozek.. kamarádka tohle aplikovala tak dlouho že se automaticky budila po 5-ti minutách stačili jí tři 5-ti minutovky za celou noc .. ale do nekonečna to taky nejde spánek je důležitý takže myslete na to

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.