Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zamestnavatel nema praci a nechava me doma

Od: ricardus* odpovědí: 5 změna:

Dobry den,
chtel bych se timto zeptat na jakou nahradu mzdy mam narok v pripade, ze zamestnavatel pro me nema praci na dany den praci a jen mi sdeli den predem, ze zitra nikam nejdu, jelikoz nic nema praci?
Pracuji jako monter oken a vrat a ve smlouve mam uvedeny pocet hodin a minimalni mzdu.
Predem dekuji za jakoukoliv radu ci pomoc.

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

ar*
hodnocení

0x

Bývalo to 60%.

lidus*
hodnocení

0x

mpsv.cz/... Pokud jsem to dobře četla je to nejméně 60%.

iz*
hodnocení

0x

60 % se vztahuje k prostojům zapříčiněným nepříznivými povětrnostními vlivy (viz ZP, § 207 písm. b).

Na tento případ se podle mne vztahují § 208 a 209 (= podle mne budete mít nárok na náhradu mzdy ve výši průměrného výdělku).

___ Jiné překážky na /... (ZP, § 208)

doplněno 28.05.13 20:31:

Poznámka: Vycházím z předpokladu, že o dohodě mezi zaměstnavatelem a odborovou organizací nebo o vnitřním předpisu by tazatel věděl, takže by se zde neptal.

ricardus*
hodnocení

Dekuji za odpovedi. jen jeste upresnuji, ze zadna odborova organizace ve firme neni. Jsem na HPP zamestnan pouze ja a pak mam kolegu, ktery funguje brigadne. Jeste by me zajimalo jak postupovat v pripade, ze mi tyto dny zamestnavatel treba nebude chtit zapatit?

radpracant

Já bych se tak jako tak poohlížel někde jinde. Může to být dočasné, ale nemusí, už jsem to taky zažil. Posílání domů bylo první varování.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.