Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak být opravdu svobodný a nezávislý

Od: fenjoy69* odpovědí: 31 změna:

Zdravím,

jsem student gymnázia. Studium mě nebaví, jsem jiný i se snažím jinak přemýšlet. Důsledky, ať už jsou jakékoliv nechme stranou, jděme rovnou k tématu...
Delší dobu se zajímám o filozofii, náboženství, život, životní styl a vše kolem toho souvisí. Nemám rád materialistické myšlení lidí v okolí, honbu za majetkem a konvence, hluboce zakořeněné v naší společnosti i světě.
Chci teď mluvit o práci (neberte mě jako "nemakačenka", chci o tom mluvit v jiné rovině, ne že pracovat se musí kvůli rodině atd.), konkrétně proč to všichni děláme. Všichni postupují stejně mládí-škola-práce-důchod-smrt. Prací většina lidí stráví více než 1/3 dne, než se tam dostane, než se dostane domů, nákupy, hygiena atd... A den? Je v čudu! Jak by se člověk mohl dostat z koloběhu? Nemyslím to, být nezaměstnaný, doma mámě na krku a válet se... Myslím jinou rovinu. Rozvíjet se. Buddhismus, meditace, konání dobrých skutků, vzdělávání se, cestování a poznávání... Jak se dostat z toho nesmyslného, zažitého kolotoče otroctví? Vím, asi je to nemožný, ale nechci po studiu denně někde sedět u počítače (stačí mi škola, tam se taky zbytečně problije takovýho času) a dělat něco. co nemá smysl (co je to za hodnoty, které denně produkujeme?)... Chci žít obyčejný svobodný život, ŽÍT, nehonit se za penězi, jet se podívat do buddhistického chrámu v Indii a strávit zde nějaký čas, mít rodinu, děti a vést je k nějakým "hodnotám".