Reklamace podruhé - možnosti řešení?

Od: Datum: 21.05.13 09:48 odpovědí: 11 změna: 22.05.13 16:47

Dobrý den, potřeboval bych od Vás radu víc, než kdy předtím :)

Koupil jsem si míchačku před 2 měsíci, asi. Namíchal během měsíce 50-60 várek a při jednom míchání najednou něco prasklo v ložisku a začalo mít vůli. Rozebral jsem ji a přivezl zpět do obchodu na reklamaci. Asi po 14 dnech byla opravená, ale na prodejně jí měli složenou, takže mi jí dovezli tranzitem. Pán jí vyložil, odjel, já jsem chtěl otočit buben dolu a dát plachtu, ale buben z hřídele vypadl, což sousedy opravdu pobavilo. Teď jí musim rozebrat a zase jí odvézt na reklamaci. Už mě to děsně se.., protože mám rozdělané obrubníky. Našel jsem si pár článků, mimo jiné §616 ods.3 kde jsem pochopil, že můžu žádat opravu nebo výměnu za nový kus. Dále je prý možno si nechat proplatit výdaje na dopravu k prodejci. Paní mi řekla, že novou určitě nedostanu, že jí pošlou na reklamaci. Je tu někdo fundovaný, kdo by mi tento problém osvětlil a sdělil mi, jak mám postupovat a jak to celkově udělat? Protože s tím mám lítání, práce mi stojí a já na to už nemam nervy. Děkuji



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.05.13 10:59
avatar

I když to byl jen pan řidič a ne přímo opravář, měl jste mu říct, aby chvilku počkal, že míchačku vyzkoušíte. A měl byste svědka,že to neposlali v dobrém stavu.

Jinak: na vrácení peněz či na výměnu za stejný nový výrobek máte nárok tehdy, jestliže:

1/ u výrobku se projeví 3 x stejná závada, tedy 3 x reklamace na stejnou vadu.

2/ u výrobku se projeví 4 x různé závady / 4 reklamace na různé vady/

Jinak - reklamace musí být vyřízena do 30 dní. Pokud nebude, máte nárok na odstoupení od smlouvy a na vrácení peněz. Jaga.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: petrrm
Datum: 21.05.13 11:04

Děkuji, ale v tom zákoníku jsem se dočetl, že (3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; buď opravou nebo výměnou podle mého požadavku, nebo to chápu špatně?

Datum: 21.05.13 11:18
avatar

Ano, chápeš to špatně. Teprve, až uplyne ono 3x, tak je volba řešení na tobě. a nikoli prodejci.

doplněno 21.05.13 11:28:

Dopravné - podle mě jsou 3 možnosti:

1. Řeší to obchodní podmínky

2. Dohoda s prodejcem/servisem

3. Domáhat se soudní cestou

... někdo určitě doplní možnost nebo zkušenost.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: petrrm
Datum: 21.05.13 11:21

Díky za vysvětlení. A jak je to s hrazením dopravného?

Datum: 21.05.13 11:49
avatar

Ještě by vás mohlo zajímat toto:


Spotřebitelský problém? Volejte naši poradnu

Vydáno: 15.11.2010

Neuspěli jste s reklamací zboží? Chcete odstoupit od nevýhodné smlouvy? Přišlo vám podezřelé vyúčtování za telefon? Nebo si jen nejste jisti, jaká práva jako spotřebitel máte? Pomůžeme vám.

Kontaktujte nás na telefonním čísle 299 149 009 či 222 767 221. Veškeré poradenství poskytujeme bezplatně, za volání platíte pouze cenu běžného hovorného dle vašeho tarifu.

viz http://www.dtest.cz/clanek-15…icka-poradna-pro-spotrebitele

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.05.13 17:34
avatar

Během prvního půl roku od převzetí věci si kupující může vybrat mezi opravou a výměnou, a není-li to možné, tak mezi slevou a odstoupením od smlouvy.

Viz http://aktualne.centrum.cz/fi…nakupy/clanek.phtml?id=656170

doplněno 21.05.13 17:39:

Fundovaněji: http://www.dtest.cz/nejcastej…i-rozporu-s-kupni-smlouvou/22

Ohodnoceno: 0x
 
Od: petrrm
Datum: 21.05.13 21:38

První dvě rady pod mojí otázkou tvrdí opak, takže je zase ve hvězdách, komu tu mám věřit, že... *smich*

Od: asd*
Datum: 22.05.13 11:16

To platí pro neopravitelnou závadu. Pokud jde opravit, tak odstoupit můžete až po třetím opakování...

Nejrychlejší je opravit si to sám, na reklamaci mají 30 dnů a když potřebujete dělat tak holt stojíte. Záleží na domluvě, obchod může vyměnit za dobrou, zadarmo půjčit jinou do vyřízení, opravit do druhého dne atd.

Doprava - u oprávněné reklamace máte nárok na úhradu přiměřených nákladů.

Při převzetí z opravy je potřeba všechno zkontrolovat - jsme v čechách...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: majsterpepa
Datum: 22.05.13 11:21

To neni tak zcela spravne. Pokud se nepletu, vyskytne li se vada do pul roku od prodeje, je takovy vyrobek povazovan jako vyrobek, ktery uz mel vadu pri prodeji a zakaznik ma pravo na vymenu zbozi, nebo vraceni penez. Nechce se mi to hledat, ale je to tak.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.05.13 11:29
avatar

Cituji:

Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak (§616 odst.4 ObčZ). Pokud je věc po zakoupení užívána a vyskytne se vada v průběhu prvních šesti měsíců, má kupující nárok na opravu nebo výměnu věci _ dle výběru kupujícího (§616 odst.3 ObčZ). V tomto případě je tedy důkazní břemeno o bezvadnosti na prodávajícím.

Presna citace obcanskeho zakoniku:

V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.

(4)Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

Co se tyce nakladu na reklamaci, i na to obcansky zakonik pamatuje. Je treba se domluvit s prodavajicim.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 22.05.13 16:47

Požadovat výměnu může pouze pokud to není neúměrné povaze vady = ne vždy, jak to vypadá podle 616/3.

§ 622

(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla
bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez
zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady
neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen
součásti věci, výměnu součásti.
Není-li takový postup možný, může
kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc
mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu
věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu,
jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro
opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně
užívat.

(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má
kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy
odstoupit.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.