Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, nosím již nějakou dobu diotrické brýle na dálku. Tyto brýle se ovšem nehodí přirozeně pro sluneční dny, kdy by bylo potřeba zrak chránit. Jsem v tomhle úplný laik, a tak by mě zajímalo, jak tohle řešíte vy.
Sundaváte si dioptrické brýle a nosíte při slunečném počasí jen ty slunečné? Našel jsem také na internetu v nabídce jedné optiky to, že si mohu zakoupit pouze tmavá sklíčka proti slunci a ty se pak přichytí nějakou svorkou na ty klasické dioptrické. Což je dobře, protože pak člověk vidí jasně(což se při použití obyčejných brýlí říci nedá, neboť sice máte zrak chráněný, ale zase nic nevidíte), ale nevím, jestli opravdu tato sklíčka poskytnou stejnou ochranu jako obyčejné sluneční brýle. Nebo lze udělat brýle s dioptriema a rovnou i jako sluneční?
Díky za radu.
Mám samozabarvovací a vyhovují mi. Takový ten klips na brýle mám taky, ale nepoužívám ho, je to vlastně vrstva navíc, o kterou se musíš starat, čistit, a protože je to z plastu, snadno se to poškrábe.
Dioptrické brýle se dají nechat udělat v jakékoliv variantě, sluneční, polarizační, UV, nejrůznější kombinace, cokoliv si vzpomeneš. Je to jen otázka toho, co ti je tvůj oblíbený optik schopen obstarat a udělat.
Stačí si nechat napsat u lékaře skla Heliovar.Můžeš chtít podle procenta 25 - 75%.Ve tmě se zabarvení během několika minut ztratí,nebo zůstane jen málo,venku při osvětlení sluncem během několika sekund ztmavnou.Leta jsem je nosil velice rád,i do auta,dnes už je nepotřebuji,tak musím mít tmavé neoptické.
JABRAKA
Možnosti jsou:
- začít nosit kontaktní čočky a na ně sluneční brýle dle libosti
- koupit si samozabarvovací brýle (většina lidí je ale nedoporučuje)
- vámi popsané přídavné sklíčko (v optice mi tvrdili, že ochrana je stejná jako u brýlí slunečních), ovšem tam je zase problém estetický, není to nejpěknější
- nechat si udělat další brýle, které budou mít dioptrická tmavá skla