Trestní oznámení

Od: Datum: 13.05.13 15:23 odpovědí: 9 změna: 14.05.13 16:32

Máme tady teď diskuzi. Jeden známý byl předvolán na Policii, protože na něj někdo podal TO. Dotyčný se dostavil na Policii, kde mu bylo sděleno, že na něj bylo podáno TO a zda bude vypovídat. Nebylo mu však řečeno, čeho se TO týká. A teď se tu dohadujeme: Musí Policie udat, o co jde, nebo prostě může klást otázky a po nějaké době se teprve dostat k jádru věci? Děkuji za odpovědi

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.05.13 16:22

No nejsem právník a ani na mě nikdy(díkybohu)nebylo podáno TO,ale dle mého,když na mě někdo podá TO a já mám jít vypovídat,tak přece musím vědět čeho se to týká.Logicky.

ačkoliv v dnešní době a našem státě je možné skoro úplně vše.*frajer*

Ohodnoceno: 0x

Datum: 14.05.13 09:10

Já podával TO již dvakrát a pokaždé byl ten onen obeznámen dopisem, kde bylo stručně uvedeno, v jaké věci na něj bylo TO podáno. Tak nechápu, proč by policie měla spustit na někoho palbu otázek bez toho, aby mu řekli, proč tam vlastně přišel. Nevymýšlíte si náhodou?

Od: jen*
Datum: 14.05.13 09:18

Jde o to, jestli se vůbec o trestní oznámení jedná nebo pouze o prověření oznámení ke zjištění, zda došlo k trestnému činu nebo přestupku. ;)

Od: ron*
Datum: 14.05.13 09:21

Dobrý den.

Řekla bych, že Policie je povinna říct (předložit písemně), čeho se trestní oznámení týká. Můžu přece odmítnout vypovídat, pokud mám pocit, že případná výpověď by poškodila přímo mě nebo osobu příbuznou. Vystavila bych se (nebo příbuzného) riziku trestího stíhání.*nevi*

doplněno 14.05.13 09:22:

oprava: bych sebe

Ohodnoceno: 1x

Datum: 14.05.13 09:59

Je úplně jedno jestli byl předvolán v pozici svědka nebo možného pachatele. Policie by ho měla vždy informovat jakého trestního oznámení se předvolání týká.

Od: buss®
Datum: 14.05.13 11:10