Nejste přihlášen/a.
Zdravím, potřebovala bych si ujasnit nějaké věci ohledně zdravotního pojištění.
Zaprvé, doteď jsem byla studentka nad 26 let, platila jsem si pojištění jako OBZP, ale 10. června budu dělat poslední státnici a potom bych se mohla nahlásit na pracák. Bylo by mi to k něčemu ohledně pojištění za červen, nebo si ho tak jako tak musím zaplatit sama?
Zadruhé, do práce budu nastupovat až v říjnu, mezitím bych si potřebovala vydělávat tak 3-4 tisíce měsíčně, což bude předpokládám na dohody. Nicméně budu bydlet asi 200 km od trvalého bydliště - dají se ty brigády nějak řešit s pracákem "na dálku", nebo mám dál zůstat jako OBZP? A je to opravdu tak, že na konci měsíce bych zaplatila prostě1080 kč základní sazbu + % z toho, co jsem vydělala?
Děkuji za vše podnětné.
"Na dálku"to řešit nepůjde, ale můžete požádat o zprostředkování zaměstnání pobočkou ÚP v místě, v němž se z vážného důvodu zdržujete.
Důvod budete muset doložit a vážnost důvodu posuzují zaměstnanci ÚP. Žádost musíte podat na pobočce v místě trvalého pobytu.
Je-li to pro Vás příliš komplikované, mohlo by pro Vás být schůdnější zůstat OBZP.
___ Stáhněte si " Základní poučení /..." , ve kterém najdete potřebné informace (jež by Vám měla poskytnout i zpostředkovatelka na ÚP - ovšem ne všechny je dobře znají).
Pokud by přímý odkaz nefungoval (záleží na nastavení Vašeho prohlížeče), stáhnete Poučení z této stránky.
___ Zdravotní pojištění platí OBZP pouze za měsíce, kdy po celý měsíc nebyla nikde zaměstnána ani evidována na ÚP.
Zaregistrujete-li se na ÚP do 30. června včetně, nebudete už za červen zdravotní pojištění platit sama. Jen budete muset do 8 kalendářních dnů zdravotní pojišťovně nahlásit změnu.
doplněno 05.06.13 14:22:Oprava (teprve po odeslání jsem se púodívala do kalendáře): Abyste za červen neplatila zdravotní pojištění, musela byste se na ÚP v místě trvalého bydliště zaregistrovat nejpozději v pátek 28. června.