Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
jsem ve velice špatné situaci.
Musím se vystěhovat z bytu.
Matka mě vyhazuje a není jiná cesta, to říkám rovnou.
Je mi 19 let a jsem studentkou 3. ročníku SŠ.
Mám stálou brigádu, ale omzený výdělek, a zrovna tento měsíc jsem musela přejít na dohodu o pracovní činnosti, takže se mi strhává 11% tzn. soc a zdr. Takže se můj výdělek ještě ztenčil.
Mám možnost sehnat ve svém městě studenské bydlení do 3000,- ale i tak je to pro mě moc a potřebovala bych vědět zda když se odstěhuji z domu a změním trvalé bydliště, tak jestli je možné dostat od sociálky nějaký příspěvek na bydlení dokud jsem student nebo něco podobného.
Matka na mě nedostává žádné přídavky, protože má vyšší výdělky a tehdy se už nic nedostává, takže má jen slevu na děti v práci. Tuším.
Uvítám jakoukoli radu. Kam zajít a nebo na co se přímo na sociálce zeptat.
Tlačí mě čas takže budu ráda ca jakoukoli pomoc, díky.
-A
Myslím si že od sociálky nic nedostanete,protože dokud studujete tak mají vyživovací povinnost rodiče. Takže by jste měla mít nárok na alimenty od rodičů.
Pokud si necháte alimenty nařídit soudně,tak to rodiče nemine a budou vám muset platit. Částku vyměří soud podle výše jejich platu.
Dokud se připravujete na své budoucí povolání studiem, oba rodiče jsou povinni Vás zabezpečit. Takže si promluvte 1/ s matkou a 2/ s otcem. Pokud jsou rodiče rozvedeni, tatík by měl platit alimenty. Neplatí?
A navíc, píšete, že mamka má pěkný příjem. Když jí z něho vypočítají na Vás výživné a taťkovi taky, myslím si, že budete mít dost, abyste zaplatila ubytování a ze zbytku vyžila. Navíc, když si ještě sama přivyděláváte. A´t to dobře dopadne! Jaga.
doplněno 05.06.13 09:06:Ale padá to v úvahu, padá. Když Vás 2 lidé dobrovolně zplodili, tak mají povinnost Vás zabezpečit, dokud jste sama neukončila vzdělání /nejvýše do 26 let Vašeho věku/.