Občanskoprávní soud

Od: Datum: 14.04.13 09:35 odpovědí: 10 změna: 14.04.13 12:49
avatar

Jenom tak ve zkratce. Čtyři měsíce staré dámské boty, koupené ve značkovém obchodě. Odlepující se podešve, reklamace neuznána, prý špatný způsob nošení a nelze opravit, boty jsou vynošené a jsou na vyhození. Boty jsem tedy odnesl na posouzení ševci, ten řekl "žádný problém do zítra opravím". Oprava stála 80-Kč a boty jsou v pořádku. Ovšem takovýto způsob jednání při reklamaci se mi ani trochu nelíbí. ČOI, toto neřeší a jediný způsob obrany spotřebitele, je podání žaloby na občanskoprávní řízení. Neví někdo kolik stojí podání žaloby a jaká je šance na vyhraný spor? Boty jsou doposud nenošeny a tudíž přesně ve stavu, kdy jsem je donesl z opravy domů. Dík za rady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.04.13 09:43
avatar

Chyba byla, že jste boty nechal opravit, nejdřív měl být znalecký posudek a pak jste se mohl soudit-tak bych to viděla já ale upřimně, to abych si pro cenu bot + 80kč ničila zdraví by mi za to nestálo.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 14.04.13 09:52

šance na výhru není vůbec žádná, protože nedokážete jaká byla závada

Ohodnoceno: 2x
 
Od: nu*
Datum: 14.04.13 09:54

příště musíte mít vše pod kontrolou, i zamítnutí či nevyřízení reklamace musíte být schopen doložit...pak prodejce soud prohraje a zapatí i náklady řízení

ČOI to řeší, ale neníé to soudce, prodejci může uložit pokutu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 10:10

ČOI to neřeší , oni řešej jen špatný postup při řešení reklamace ,ale tady bylo rozhodnuto

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.04.13 10:21
avatar

Zamítavé stanovisko s termínem "vynošené boty" mám na papíře. Dostal jsem je jako vyjádření k reklamaci i s razítkem a podpisem zástupce vedoucího.

Datum: 14.04.13 10:25
avatar

Co napsat přímo výrobci?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 10:32

výrobce to vůbec nezajímá , ten reklamaci neřeší

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.04.13 11:05
avatar

"ringo" nemyslím si, že by to byl špatný nápad, za zkoušku to stojí, pokud to zrovna není vyrobeno v Číně, aspoň před 89 to fungovalo, reklamovala jsem dětské látkové pleny jelikož 2 se po prvním praní téměř rozpadly a výrobce mi poslal dva balíky plen a ještě se omluvil.

doplněno 14.04.13 11:10:

Jardo, taky jsem si koupila zateplené kotníkové boty ze značkou za 2000kč ve značkovém obchodě, naštěstí nechodím tak drží ale velmi rychle se protrhla kůže v místech kde byla tkanička. Švec to opravil na počkání a říkal, že nesmím nakupovat na tržnici, nechtěl věřit, že takto zprasit to dokázal vyhlášený výrobce.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 14.04.13 11:03
avatar

Tak jo, kašlu na to. Vyplývá z toho pro mne ale jasná věc, že firmě Humanic se příště vyhnu obloukem. Většinou když jsem kupoval boty jinde, tak se k takovýmto malým reklamacím stavěli zcela zodpovědně. Jo ještě podotýkám, že když jsem tomu ševci sdělil, že se jedná o boty ze značkového obchodu. Pouze se zasmál a pravil "dneska je to pane až na pár vyjímek samá Čína. Moje žena nakupuje boty v německu, vyjde to stejně ale kvalita je lepší". *bum*

Datum: 14.04.13 12:49

Na jednu stranu Vás chápu, že jste naštvaný, na druhou vám odpovím, že šance na vyhrání sporu je mizivá, řekněme 20-30% podle toho, jak šikovný by byl Váš právní zástupce. Co se týče ceny, to se obraťte na místní okresní soud, ten Vám to řekne přesně. Záleží určitě i na tom, jak dlouho se soud povede a kdo bude platit znalecké zkoumání, advokáty apod. Typoval bych čásku kolem 10.000 - 20.000,-Kč +/-.

Přijde mi to, jako kdybych si koupil nový auto, ojezdil pneumatiky a pak je chtěl vyměnit, protože jsou sjeté. Respektive toto Vám naznačili v obchodě, když Vám neuznali reklamaci. Vada dle jejich názoru vznikla špatným užíváním bot, popř. prostě jejich nošením.

Laicky řečeno, když budu nosit body a ošlapu podrážku popř. se mi udělá díra na malíčku, tak to nevyreklamuju, protože to neni vada materiálu, ale opotřebení běžným užíváním. Určitě jste při koupi bot dostal záruční list, popř. paragon s návodem k užívání a reklamačními podmínkami. Alespoň já toto vždy ve značkovém krámu k botám vždy dosanu. Právně je to hodně ošetřené právě, kvůli takovýmto případům.

doplněno 14.04.13 12:51:

Bohužel pro nás, z Německa je všechno lepší, prášky na praní, elektronika... to jen mi hlupáci Češi se necháme furt a ve všem odrbávat. Jak dlouho ještě?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.