Pamatovák na věci

Od: Datum: 30.11.12 07:49 odpovědí: 6 změna: 30.11.12 19:57

Zdravím, chtěl bych se zeptat, jsem studenten střední školy, často se doma učím latku a A4 se třeba učím 20-30 minut abych to uměl říct zpaměti co je na papíře, a da týden už to zapomenu, ale jakto, že si pamatuji doslovný text cca 100 pisniček? Počítal jsem to a je to něco malo přes 90 písniček, které si uplně pamatuji a třeba písničku, kterou jsem slyšel minulý rok v lete a od te doby ne , až dnes ráno v radiu, tak jsem si pozpěvoval text a přitom už jsem ji pár měsicu neslyšel :D


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ladaadal*
Datum: 30.11.12 07:53
 

Jednak můžeš mít zvukovou paměť. To bys vyzkoušel, kdyby sis to učivo namluvil na diktafon a učil se poslechem.

Jinak ale pozor. U písniček si prozpěvuješ s nima, protože slyšíš text od zpěváka. Zkus, jestli to zvládneš i když ti pustěj jenom melodii bez zpívání, to už nebývá tak jednoduché.

 
Datum: 30.11.12 07:54
 

Ano, to bych také dokazal , často zpívám dopředu před ním

Od: ladaadal*
Datum: 30.11.12 09:52
 

Tak to bude ta zvuková paměť. Já mám zase dotykovou. Co napíšu si pamatuju, co přečtu ne. Ale minstrel má pravdu v jednom. Měl bys lepší, kdyby ses to učil pochopit a pak říct svými slovy. I když musím přiznat, že se pamatuju, že tohle mi šlo perfektně v matice, fyzice či chemii, ale když přišel dějepis či zeměpis nebo šílená literatura, hustil jsem do hlavy jen nic neříkající věty s čísly, protože jsem v tom nic k pochopení neviděl.

 
Datum: 30.11.12 09:31
 
avatar

Kolůega má pravdu, nejspíš jde o dobrou zvukovou paměť...

Jinak, mimo hru, krásná ukázka toho, jak neefektivní je školství - drtit se stránky nazpaměť, napsat do písemky a do týdne zapomenout..:)

 
Datum: 30.11.12 14:24
 
avatar

Taky zastávám názor, že je lepší vec pochopit a pak to ríct po svém. Jenžře někteří učitelé chtejí přesnou definici a basta. To je docela problém. Další výjimkou jsou věci které se nemůžou pochopit. Měli jsme se třeba na chemii naučit A4ku solí, jejich názvů, vzorců a použití. Vzorec se dá z názvu vytvořit a naopak, ale použití se musí prostě "nadrtit". *nevi*

doplněno 30.11.12 20:17:

Já si zavedl jednoduchý systém. Co poberu ve škole to prostě poberu (což je buď to co mě baví nebo je lehké nebo to je potřeba). Takže fyzika, chemie to je moje. O fyzice sem možná lepší než učitelka, protože mám nějaké ty zkušenosti kdežto ona jen vydrmolí co je v učebnici. A vzhledem ke stáří učebnice je to 50 % blbostí. :D Matika mi také jde jen trošku nestíhám. No co, hlavně že ji umím a rozumím tomu. V češtině je to tak na půl. Gramatiku mám naposlouchanou (nevím odkud *nevi* knížky nečtu) a větný rozbor, (který mi bude prakticky na nic) tak to je propadák. *smich* O dějepisu radši škoda mluvit. Máme na to dementní učitelku, která mi ho znechutila, takže zastávám názor, že mi k ničemu nebude.

 
Datum: 30.11.12 19:57
 
avatar

Ano, jsou určité vědomosti, které by měl člověk znát, nejlépe po celý život a ty nezbývá, než si je narvat do hlavy. Ale co si budeme všichni povídat, 90% z učiva, které jsme se všichni ve škole šprtali do bezvědomí, jsme záhy zapomněli...nebo alespoň já určitě

Věci které znám a které ovládám většinou nepocházejí ze školy, ale vzešly ze života a ze zkušeností, naprosto nenásilnou formou.

Na střední škole jsme měli jednoho z málo profesorů, který zastával teorii, že je hlavně potřeba vědět, kde si informaci nalezneme a tím se řídím dodnes

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.