Nejste přihlášen/a.
Ahoj... jsem samouk, a všechno se naučím dost rychle... mojím snem bylo začít hrát na kytaru... ale všichni říkají že je to strašně těžký, a že se to trvá naučit dva roky... a tak se ptám...
Jak začít?... Co si koupit?...
+ Je možné naučit se písničku bez základů akordů do měsíce?
Máš v tom kapku zmatek, vezmeme to popořadě:
- začít hrát na kytaru je celkem primitivní, naučíš se pár základních akordů a jedeš. Některé akordy se dají "odrbat", abys mohl začít hrát rychleji a mezitím si je dopiluješ tak, aby byly správně. Já začal Dajánou, což jsou 4 akordy, v sedmi letech a hrál jsem to de facto okamžitě. A k tomu V Americe u vody...
- co to znamená dva roky? Nechápu. Jako že za ty dva roky budeš virtuos? To nebudeš ani omylem. Nebo že budeš hrát u táboráku? Na to Ti stačí pár týdnů, pokud nejsi vemeno.
- koupit? Tak asi kytaru, ne? Nebo mluvíš o elektrické?
- Jak chceš zahrát písničku bez akordů? To by byla melodie. K té Dajáně jsem si tenkrát přidal Rozvíjej se poupátko, hrál jsem to na jednu strunu, stejně jako Sandokana. Tím pádem to ale není moc vhodné k táboráku, tam letí akordy
jako nástroj pro úplného začátečníka stačí nějaké lepší dřevo. Zkus se poptat u kamarádů, jestli někdo nemá doma obyčejnou kytaru někde na skříni. Nepochybně má a třeba ti ji půjčí.
co se učit a čím začít? Předně se musíš naučit kytaru naladit. To je základ. Co hrát? Většina hospodských odrhovaček se dá hrát na tři akordy, některé i na dva. Ty budeš umět za den. Pak si všimneš, že doprovody k písničkám se vlastě pořád schematicky opakují. Třeba české lidovky jsou schematicky pořád na jedno kopyto, country a blues nebo rock and roll taky. Melodie může být úplně jiná, ale doprovod je úplně stejný. Pro začátek se nauč deset lidovek, deset táborákových a deset rokenrolů a jsi hvězda.
Jen doporučuji třeba typ Jambo, kytaru s úzkým krkem. Začítečník má problémy zmáčkout struny na klasickém širokém krku