Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Návštěva lékaře mimo město pracoviště

Od: kubinec® odpovědí: 9 změna:

Prosím Vás o radu v následujícím případě. Dle zákoníku práce je nárok na náhradu mzdy při návštěvě lékaře v pracovní době Jsem pozvaný k lékaři, mám nárok na celý den placeného volna,nebo jak je to?

Jelikož lékař není v místě bydliště ani v místě pracoviště, není možné jít na chvilku do práce a pak se vydat k lékaři, natož se ještě zpět vrátit a pokračovat v činnosti.

Děkuji

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jitka2*
hodnocení

0x

Při návštěvě lékaře v místě je nárok na 2 hodiny volna, v případě, že je lékař v jiném městě tak na 6 hodin.

hodnocení

0x

Nařízení vlády 590/2006 Sb.:

Vyšetření nebo ošetření

a) Pracovní volno s náhradou mzdy nebo platu se poskytne na nezbytně nutnou dobu, bylo-li vyšetření nebo ošetření provedeno ve zdravotnickém zařízení, které je ve smluvním vztahu ke zdravotní pojišťovně, kterou si zaměstnanec zvolil, a které je nejblíže bydlišti nebo pracovišti zaměstnance a je schopné potřebnou zdravotní péči poskytnout (dále jen "nejbližší zdravotnické zařízení"), pokud vyšetření nebo ošetření nebylo možné provést mimo pracovní dobu.
b) Bylo-li vyšetření nebo ošetření provedeno v jiném než nejbližším zdravotnickém zařízení, poskytne se pracovní volno na nezbytně nutnou dobu; náhrada mzdy nebo platu však přísluší nejvýše za dobu podle písmene a).
Můj nadřízený by mi řekl, že si mám vzít dovolenou :) (a myslel by to vážně).
doplněno 05.02.09 19:08:

Jsou tam i jiné velmi důležité a frekventované věci, škoda, že lidi nečtou...

business.center.cz/...

jitka2*

Aha, no u nás to funguje, jak jsem napsala výše. Jak se pozná nezbytně nutná doba? Musím jet autem, abych nepromarnila ani minutu čekáním na autobus? Zase nařízení, které si může každý vyložit po svém*hej*

lidka*
hodnocení

0x