Jak poslat ČOIku při nefér jednání v obchodě?

Od: Datum: 03.04.13 19:23 odpovědí: 21 změna: 03.04.13 21:18
Ahoj holky,
prosím radu. Nechala jsem si opravit tašku v opravně kožené galanterie, bylo z toho jedno velké fiasko a já prosím o radu jak postupovat dál. Koženou tašku přes rameno za 950,- měla prasklý popruh na jedné straně, plus nějakou tu oděrku z běžného nošení, mám jí už dva roky, mimo to v zachovalém stavu.
Tašku mi měli opravit do 14 dnů, jelikož jsem si připlatila s tím, že na to opravdu chvátám. Navíc pracuju mimo město a dnes jsem jela 62km jen abych tu tašku vyzvedla. Paní za pultem mi oznámila, že tašku nemůže najít. Hrabala se v regálech kde byly totál zaprášený špinavý věci k opravě, prostě sajrajt, nic neměli očíslované nebo značené, všechno na dvou velkých hromadách a tam někde měla být moje taška zahrabaná. Po půl hodině mi řekla, ať si přijdu zítra, že ji nemůže najít. Já na to že se ani nehnu, že sem nepojedu znova, jen proto že neví kam tu tašku dali. Po dalších 10ti minutách jí našla položenou přímo na šicím stroji, a povídá mi, že jí tam někdo položil omylem, na tašku za celým 14 dní nikdo ani nesáhnul (!) a opravená tím pádem není. Na můj dotaz, proč není opravená, proč leží 14dní na šicím stroji a proč na ní nikdo ani nešáhnul (ani nepostrádal, když si to zboží evidují do knihy a mají napsaný termín, do kdy má být opravená), mi řekla, že za den přijmou cca 60 tašek a prý abych se nezbláznila. Na to už jsem s začala hádat. Vyhodila jsem prachy za cestu tam a zpátky úplně zbytečně, nechala mě čekat skoro třičtvrtě hodiny, a ještě mi za to vynadala, řekla mi ať si počkám dalších 14 dní na opravu. Na to jsem jí tašku vzala s tím, že mi jí opraví kdekoliv jinde. Ona na to "víte co, už jdětě prosim Vás." Pracuji na zákaznickém oddělení v obchodě s dost silným jménem u nás i v zahraničí a VŽDY se od nás vyžaduje jistý servis zákazníkovi, něco takového předvést já tak mám na krku vytýkací dopis od pana ředitele. Vím, že za tohle fiasko mám za zákona nárok na náhradu škody, to jest vyplacení cestovného, ale je to malý obchůdek, který patří jen tý starý bréce, která tam na mě štěkala. Můj dotaz zní: jak a kde si vyhádat nějakouspravedlnost? Jak byste postupovaly vy? A ještě jedna věc, bylo by adekvátní na ten jejich bordel tam poslat ČOIku?
Děkuji moc za příspěvky a rady, já si jdu dát panáka na uklidnění...

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.04.13 19:27
avatar

ČOIku tam poslat můžete, ale ve vašem případě obchodník nejednal proti zákonům. Pro příště aspoň víte, že tam už chodit nemáte.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.04.13 19:29
avatar

Já také neshledávám jedinný důvod, proč by jste tam volat ČOIku.

doplněno 03.04.13 19:30:

proč by jste tam měla volat ČOIku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: daredeer
Datum: 03.04.13 19:34

Pokud obchodník dá zákazníkovi termín, dokdy bude zboží k vyzvednutí a on to neudělá, nelze se nějak hájit? Čert jí vem, stařenu, ale já ujela 124km jen proto, aby mi řekla, že tam mají bordel a toho, že jsem jim tam nechala tašku za necelých 1.000,- si vůbec nevšimli, natož aby jí za 14dní co se tam na ní práší nekdo opravil...

Datum: 03.04.13 19:36
avatar

Obchodník má ze zákona na opravu 30 dní.

Maximálně můžete po prodejci požadovat vrácení příplatku.

Pro příště alespoň víte, že je lepší se předem telefonicky informovat o stavu zakázky ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.04.13 19:42
avatar

No s tou lhutou bych to tak nevidel. Na zarucni opravu je termin 30dnu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.04.13 19:43
avatar

Aha, nebyl jsem si jist, jestli je ještě v záruce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: daredeer
Datum: 03.04.13 19:45

Od toho si paní vyžádala můj telefon, který měla uvedený na lístku, který ale neví kam strčila! Co já tam budu volat, když si oan vyžádá můj telefon právě z toho důvodu, kdyby u nich byl bějaký zádrhel. Na webových stránkách ani telefon uvedený nemají!

Datum: 03.04.13 19:37
avatar

Já bych jí tam poslal, ono se vždy něco najde.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: daredeer
Datum: 03.04.13 19:43

Poslala bych jí tam přinejmenším kvůli tomu bordelu, co tam mají. Když přijmou zakázku, ani jí nezaevidují, všechny tašky se jim tam válí v prachu na dvou velkých hromadách, ještě vám tu tašku zašantročí kdoví kam, a 14 dní čekám jak trotl abych zjistila, že se jí celou dobu nikdo ani nedotkl...a ještě tam pro ní jedu takovou dálku. To svět nežral tohleto...

Datum: 03.04.13 19:45
avatar

A berou si zálohu?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: daredeer
Datum: 03.04.13 19:46

Zálohu jsem z ní dostala, čili penězma za opravu zboží jsme vyrovnaný. Nikoli za to, že jsem zbytečně projela celkem 120 kiláků.

Datum: 03.04.13 19:55

psala jste, že děláte taky někde v obchodě tak snad víte k čemu je ČOI . čoi chodí jen po malejch obchodech a obtěžuje malé a slusné obchodníky . Tak kde je problém se oni neukážou ,protože to je moc práce . Na žádnou náhradu nemáte nárok

Ohodnoceno: 0x
 
Od: daredeer
Datum: 03.04.13 20:18

A mimo to, není pravda že ČOIka chodí jen po malých krámech. Jsme obchod se 140 zaměstanci a ČOIku jsme tu měli naposledy před třemi týdny.

Datum: 03.04.13 20:24

vždyť to říkám já mam ČOI 4x ročně , prej je radost dělat u nás kontrolu , vše v pořádku *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.04.13 19:48
avatar

Protože se mi kdysi stalo něco podobného, klidně tam kontrolu poslat, obchod pořádně pomluvit a pokud jsou třeba v hodnocení na Heureka.cz, ohodnotit a napsat, jak to bylo*klik*. Protože jinak se podobní hajzlíci budou chovat pořád stejně a ze zákazníků budou dělat blbce.

Fuuu, to je zlá, co?*cert*

doplněno 03.04.13 20:10:

Samozřejmě*placni* Ale jedna věc je udělat chybu, přiznat ji a snažit se ji třeba napravit, a jiná věc je v podstatě poslat zákazníka do ... protože, ruku na srdce, kdybych si měla v jakýsi termín přijít pro opravené zboží, a ono to nebylo, tak se taky vzteknu*bum*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.04.13 19:55
avatar

Tak i v tom nejlepším obchodě se může něco nepovést, jsme jen lidi. Ale chovat by se měli slušně, ikdyž je to někdy těžké, když tam vtrhne nějaká fůrie.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: daredeer
Datum: 03.04.13 20:14

Práve o to mi jde, z paní za celou třičtvrtě hodinu nevypadlo jediné omlouvám se, nebo promiňte, už jen za to zdržení, nemluvě o té tašce... Když mi jen tak z čista jasna řekne, abych se nezbláznila, že mi někam zašantročila tašku za tisíc korun a nemůže jí najít, ať si přijdu druhej den, to tam ten svinčík prohrabe a tašku mi najde... nevím jestli na náhradu je nárok či nikoli, u nás je ale postup vždy takový, že pokud zákazník reklamuje zboží a v důsledku chyby na straně obchodníka váží cestu přímo na prodejnu, spočte se mu cestovné a to se vyplatí jako Náhrada škody vzniklá reklamací. Nejednou jsme takhle vypláceli dost vysoké sumy. Jednou jsme vypláceli zákazníkovi 20.000,- za to, že koupil obraz, který byl v jednom rohu špatně natištěný. Obraz byl totiž dárkem pro sbormistra nějakého vídeňského orchestru a osobně mu ho tam vezl, navíc tím byl pan sbormistr natolik pobouřen že atd atd, prostě před zákazníkem smekneme a vyplatíme odškodné, pro dobré jméno krámu. Proto vím, jak je to s náhradou škody ve "velkých " obchodech. Co s takovým obchůdkem jako je tenhle, to nevím.

 

Datum: 03.04.13 20:17

dneska se mi stalo něco podobného . Zákaznice mi dalo zboží na opravu 28.3 , řekl jsem jí , že když půjde vše tak jak má tak by to mohlo být ve středu , ale že si vezmu telefon a dám jí vědět až to bude . Přišla dnes a chtěla mít zboží opravené , řekl jsem jí , že čekám na levnější díl (150,-),protože to nemá cenu opravovat dílem za 650,- . Sice něco breptala , ale když jsem jí řekl , že se omlouvám , že jsem jí chtěl ušetřit peníze tak to pochopila .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: daredeer
Datum: 03.04.13 20:20

Ano, to je pochopitelné. Ale naprosto nechápu logiku člověka, kterej něco podělal, ještě tam má takovej bordel že se v tom sám nevyzná, člověka osočí že to snad nehoří a přijďte si holt za dalších čtrnáct dní, do tý doby to tentokrát opravíme, a ještě mi řekne "Víte co? Běžte už."

Datum: 03.04.13 20:03
avatar

Zkuste poslat mejlíka na Úřad na ochranu spotřebitele, najdete na netu, ČOIka tohle neřeší. Oni vám odpoví, jak postupovat, ale mají toho hodně, můžete čekat na odpověď i měsíc. Ale já bych to udělala, všechno je to banda*bum*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.04.13 21:18
avatar

Je to prostě v lidech. Každý si představuje podnikání po svém.

Já mám šikovného pana opraváře /boty, zipy, tašky, stany, peněženky.../ jen 5 km daleko. Když je moje oprava hotová, posílá mi SMS: Oprava je hotová, přijeďte. A to to mám kousek. Oprava bývá hotová do 14 dní, i když třeba říkám, že na to nespěchám.

Když jsem jednou dala do opravy peněženku, k mému údivu mi k opravené peněžence přidal pětikorunu. Prý ji našel v peněžence zapadlou v podšívce.*sok* Byla jsem takřka v šoku, klidně si ji přece mohl nechat, když jsem o tom nevěděla. /stejně jsem mu ji nechala za tu poctivost a ještě něco navrch/.

Jak jsem psala v úvodu - je to všechno v lidech. Jen tomu "mému" pánovi se blíží důchodový věk a já mám strach, kam budu své opravy nosit potom. Ševci už dneska nějak nejsou k mání. A Rumcajs bydlí daleko. Jaga.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.