Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Zdědila jsem dluhy, už je to dva roky. Lítala jsem v té době jak blázen po všech úřadech, stejně tak do banky téměř každý den, chtěla jsem vědět, jaké povinnosti mi náleží. Od banky přišel dopis, ať zaplatím dluh co nejdříve a nebo ať se domluvím na splátkovém kalendáři. Což jsem také udělala. Šlo mi o to, že jsem jako student a člověk, který nemá a neměl ani v nejmenším podporu od druhého rodiče, snížit splátku níž, než splácel otec.
Paní v bance mě za ujišťovala za prvé, že při dědickém řízení je to bezúročné. Že v takovém případě záleží nejvíce na tom, aby byl vidět na účtě nějaký pohyb, že na to nekašlu. Ale že nebude vadit, když se třeba zpozdím apod. A telefonicky jsem se pak spojila s paní, se kterou jsem se domluvila, že budu pár měsíců platit jen zlomek částky, že do té doby možná prodám zděděnou nemovitost a pak to vše zaplatím naráz. A že když se tak nestane, zavolám a domluvíme se, jak dál.
Nemovitost se neprodala a já jsem chtěla ještě asi měsíc nebo dva počkat, zda se tak nestane, kdežto paní mi zavolala, ať okamžitě uhradím vše zpětně, i ty částky z minulých měsíců, což pro mě byla horentní suma. Myslela jsem, že mě odvezou, ale učinila jsem tak, ačkoliv jsem neměla žádné peníze, byla jsem zkrátka v mínusu.
Řekli mi také, že když to uhradím, mám splácet každý měsíc částku, kterou platil táta a bude to tak v pořádku.
Uplynul čas a řekla jsem si, že k dluhům nemám vůbec žádný papír. Nevím, jak to chodí, když si lidé berou půjčky a už vůbec ne, když to dědí. Ptát se na to lidí v bance, to je absolutně bezpředmětný, protože už tři lidi mi řekli něco jiného a nebo že to není v jejich kompetencích. Zkrátka rozhodla jsem se jít zeptat, jak to s tím dluhem vypadá, že nemám ani žádné výpisy, jen posílám (pravidelně!) peníze. A jestli by to nebylo možné nějak snížit.