Nejste přihlášen/a.
Ráda bych se zeptala, jak řešit následující problém. Dávali jsme k reklamaci dětský kočárek s následujícími vadami: 1/ kočárek silně zatáčí k jedné straně. Prodavačka nám již předem tvrdila že to není předmětem reklamace a že norma (která ve skutečnosti existuje leda mezi vyčůranými prodejci kočárků) stanovuje, že 50 cm zatáčení na 5m dráze je OK a ještě přidala k dobru, že zatáčení kočárku je vlastně výhodné a přispívá k lepší manévrovatelnosti v terénu. To že matka po porodu musí na rovném chodníku každých 5 metrů kočár zdvíhat je snad zase k procvičení břišních svalů 2/ Kočárku přestaly brzdit brzdy - lanka která spojují ovládací páčku se samotnými brzdami opisují tak malý poloměr, že běžným používáním došlo ke zlomení lanovodů. Prodavačka argumentovala tím, že jsme si poškození způsobili sami tím, že kopeme do lanek a že se jedná o mechanické poškození, na které se záruka nevztahuje a bude nám to naúčtováno. Samozřejmně že jsme na reklamaci trvali. Po 3 dnech nám přišla SMS od prodejce (docela brzy na to, že kočár odesílají na reklamaci přes půlku republiky), že reklamace nebyla uznána, ale z dobré vůle že nám vše opravili. Dle mého jde očividně o obcházení zákona a vyhýbání se možnosti vrácení peněz po třetí úspěšné reklamaci. Jak byste se zachovali při vyzvednutí reklamace? Můžeme sice pohrozit předáním ČOI, případně posouzením soudním znalcem a následným soudním sporem... Bohužel (pro nás) ale soudní spory a znalci stojí nemalé peníze a výsledek je nejistý, čehož jsou si prodejci velmi dobře vědomi. Předem děkuju za Vaše názory
To, že reklamaci "neuznali" a přesto opravili kočárek jsou jenom kecy prodejce. Když dáváte reklamovat zboží, tak PRODEJCE může rozhodnout o vyřízení reklamace - zda Vám zboží opraví, vymění či vrátí peníze. Vy se můžete rozhodout až po třetí stejné, nebo 4. jiné závadě.
Nám prodejce tvrdí, že nárok na odstoupení od smlouvy máme až při třetí, ovšem uznané reklamaci. Takto nám mohou reklamaci stále zamítat a přitom kočár vracet opravený - to asi úplně vpořádku není a nevím, jaké jsou na ně páky. Podotýkám že se nám v první řadě jedná o zboží které bude fungovat a nereklamujeme pouze proto, že bychom se kočáru potřebovali zbavit. Očividně se ale jedná o vady v samotné konstrukci a je vysoká pravděpodobnost, že se budou i nadále opakovat. Je docela ubíjející představa, že kočár budeme co měsíc vozit k reklamaci a přetahovat se takto s prodejcem.
Já bych to zkusil a pokud by to stále zatáčelo, byl bych tvrdý, chtěl vidět ty jejich normy, dokumenty o reklamacích od výrobce /zda to tam posílali/ atd. My jsme reklamovali kočár ze stejných důvodů a bylo nám nabýdnuto buď nový, nebo vrácení kupní ceny. Nebo jsem reklamoval dceři mobil a oni mi ho vrátili s tím, že jí spadl do vody... a kupodivu fungoval. Nenechat se, být asertivní a není potřeba soudů.
Normy jsme chtěli vidět, bylo nám celkem jasné, že je to jen jejich výmysl. Mohutně se na to začali přehrabovat v šanonech, volat technikům, ale jako naschvál byli všichni technici i s normami na veletrhu... Prostě komedianti. Norma která by tolerovala, že Vám kočárek na 5m zahne o půl metru (tj. na kilometru ujetém v přímém směru musíte kočár korigovat do strany o celých 100m) by snad byla tím největším nesmyslem. Bohužel je spíš problém, že žádná regulerní norma to zatáčení neřeší a není tedy dle čeho vůbec posuzovat. O asertivitu si myslím nejde - je to prostě jejich bežné řešení reklamací s tím, že zákazníkovi ucpou hubu tím, jak jsou vlastně hodní že kočár opravili přesto, že jsme úplní blbci a neumíme s kočárem jezdit. Jak tedy vidíte konkrétní situaci, že kočár čeká na převzetí. Přebírat ho? Dopsat do reklamačního protokolu před jeho podepsáním dovětek o nesouhlasu s ním? Nechat se samozřejmě nechceme, ale musíme mít i pádné argumenty k tomu, abychom donutili prodejce (respektive distributora) zvrátit rozhodnutí o neuznání reklamace.
Pokud je Vám odmítnuto právo na reklamaci, tak Vám skutečně nezbývá, než se obrátit na soudního znalce. Jejich kompletní seznam naleznete na stránkách www.justice.cz
Nechte si u prodejce podepsat reklamační protokol.Co se reklamačního protokolu týče, tak od konce května 2006, kdy vstoupila v platnost novela zákona o ochraně spotřebitele č. 229/2006 Sb., musí prodejce při reklamaci jakéhokoliv zboží vydat zákazníkovi tzv. písemné potvrzení (např. reklamační lístek), kde musí být vyplněny tyto náležitosti: datum reklamace, obsah reklamace (co zákazník reklamuje) a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; dále zde musí být potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Přesto je ale třeba podotknout, že rozhodnutí o reklamaci přísluší bezvýhradně pouze prodejci daného zboží (nikoliv zákazníkovi, §19, zákona 634/1992 Sb.). Do reklamačního sporu nemá právo zasahovat Česká obchodní inspekce. Jedinou výjimkou je soud, který by tak rozhodl právě na základě toho znaleckého posudku. Když si tento posudek, který by Vás měl stát okolo 1.000,-Kč zaplatíte, budete mít v souladu s § 598 občanského zákoníku nárok na náhradu nákladů s jeho pořízením souvisejících.
JUDr. Antonín Stollwerck
Právo na reklamaci mi odmítnuto nebylo a reklamační protokol se mnou sepsali(po tom co jsme jim rázně dali najevo že na reklamaci trváme). Prodejce si je zřejmně zákona dobře vědom, proto řeší reklamace právě zamítnutím a opravou, tak, jak už jsem uváděla.
A nebo ví že to ta "závada" reklamovat nejde ale chce vám přesto pomoci. To je druhá možnost výkladu...
PS: kočárky neprodávám, jen prostě vím jak při reklamaci vypadá i pohled z druhé strany pultu.
Na rovinu, kočárky se nedělají (a ani nejdou!) vyrobit s přesností že pojedou rovně "jako když střelí". Geometrie se mění podle zatížení i terénu. Nebo stačí aby na jedné straně byla méně nafouknutá kola a zase začne zatáčet. Pokud by byl opravdu "100% rovný" tak byste takový kočárek nekoupila, protože by byl tak tvrdý že byste po pár metrech z dítěte vytřásla duši... O tom že existují "státní normy na zatáčení kočárku" pochybuji, ale určitě je nějaká norma výrobce. A pokud jí kočárek odpovídá tak lze těžko reklamovat vadu.
.
Jestli jste chtěla snadno manévrovatelný kočárek abyste "po porodu nemusela procvičovat svaly" tak to chtělo vybrat variantu se zatáčecími koly. Ten rozdíl v namáhavosti řízení je opravdu obrovský
Petře, bez urážky, máte podobné argumenty jako prodejci kočárků. Mám k dispozici metr a když na jedné straně kočáru změřím osovou vzdálenost o 4 cm jinou než na straně druhé, tak je to dle Vás vpořádku? Tohle nevyřeší ani nafouknutí koleček. Od kočáru s pevnými čtyřmi koly se snad dá očekávat, že by rovně jezdit měl a určitě to není konstrukčně neřešitelné. Nebo byste snad byl spokojený, když Váš automobil po tom co pustíte řízení začal zahýbat prudce na jednu stranu?
Mimochodem, zeptejte se maminky a zjistíte že i "staré poctivé Liberty" nejezdily zrovna rovně... Ale 4 cm je samozřejmě moc, to rozhodně nezpochybňuji a na reklamaci by to být mělo. Co to je vůbec za značku?
Já samozřejmě netrvám na tom, aby kočár jezdil zcela přesně, to určitě ne. Ale je prostě určitá míra kdy Vám to začne vadit. Možná kdybyste svého potomka měl denně vozit na procházku a musel kočár každých pár metrů stáčet tak, abyste nevjel do vozovky, pochopil byste oč tu bojuji. Drobné zatáčení kočárku se dá snadno rukou zkorigovat i bez zvedání přední nápravy, ale tohle je prostě moc. Jedná se o značku Firkon
Já ho vozím, je mu rok. Koupili jsme kočárek se zatáčecími koly právě z důvodu lepší ovladatelnosti a rozhodně nelitujeme.
Jestliže kočárku nebrzdí brzdy , jedná se jen o zanedbanou údržbu . Lanovod se sám nepoškodí .
Hodně záleží jak vypadal rekl. protokol a jáká možnost řešení byla zaškrtnuta . O reklamaci se rozhoduje na prodejně a jen v případě, že si prodejce není jistý , zasílá výrobci , ale vyjádření výrobce je důležité pro prodejce a né pro vás . Píšete , že obrátit se na soudního znalce stojí peníze a výsledek je nejistý , jak je to možné , že je nejistý? Přece tvrdíte , že se lanovod poškodil sám .
doplněno 18.03.13 14:04:a co se týká osovosti , to jste reklamovala , nebo jste reklamovala, že zatáčí? Jestli je to tak ,že je osovost špatná , zdělte to prodejci ( až když budete mít kočárek u sebe ) s tím , že se obrátíte na soudního znalce . Nechteho osovost přeměřit na prodejně ,ale chtějte ihned vrátit peníze . Už žádné posílání . V případě , že nevrátí peníze obraťte se na soudního znalce .
Údržbu jsme nijak nezanedbali. Lanovod je z výroby tak zkroucený, že při používání brzdy je přímo patrné jak je namáhán v místě kde došlo k jeho zlomení (na konci kde je na něm nalisovaná kovová čepička). K přetržení samotného lanka nedošlo. Brzdy jsme obsluhovali pouze pedálem k tomu určeným a v souladu s návodem, proto Vaše přesvědčování o tom že jsme si ho poškodili sami jaksi není na místě. Zatáčení jsme samozřejmě reklamovali také. Všechny body reklamace byly posouzeny stejně - neuznáno. Když vám neuznají reklamaci, nebudou vám vracet ani peníze. To je snad jasné, ne?
Jestli je bovden zlomenej tak to vůbec ničemu nevadí , je to jen kosmetická vada . NOvý bovden stojí cca 20,- metr . Nenapsala jste co je ve formuláři a co jste požadovala . Na nesouosost můžete upozornit a zdůraznit , že to je příčina zatáčení . Proto chcete vrátit peníze , né pro reklamování ,ale pro vadný výrobek .
to je těžko soudit.. asi si nějak nedokažu představit jak muže bovden prasknout...možná natáhlý bovden jsem viděl ale prasklý.. ale pokud tvrdíte že tam jsou takove rozdíly, tak bych jim to otřiskal o hlavu... možná by nebylo špatné to nafotit
doplněno 18.03.13 15:37:pokud s nimi opravdu není řeč, vzal bych si metr jak pujdete pro kočar, před nima to přeměřil... pokud to dal budou odmitat, tak řekněte že jste se radila s právníkem a že to budete řešit přes soudního znalce a at počitaji s tím, že to zaplatí... oni většinou stahnou ocas, popř. mužete řict, že jim uděláte hezkou reklamu.. na to oni slyší... měl jsem taky problém a jak to šlo pak hladce...ochota sama
Zkuste si představit, že je bovden hned za brzdovým pedálem ohnutý o 180°, poloměr ohybu je s bídou 5 cm. Litujeme že jsme nezdokumentovali závady ještě před reklamací - ani v nejmenším jsme netušili, jak bude prodejce při vyřizování reklamace neseriozní.
Lanko na 10 cm ohnuté zpět není důvod k prasknutí, to je s ohledem na síly tam působící celkem v pohodě.
ale řeč je o bovdenu a ne o lanku.. opravdu to od židle nejde posoudit.. když je bovden moc zalomeny tak se natahuje, deformuje..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.