Nevyzvednutá dobírka - postih?

Od: Datum: 16.03.13 11:31 odpovědí: 8 změna: 17.03.13 12:09

Dobrý den,

chtěl bych se poradit, zasílám často zboží na dobírku a dost se mi stavá, že si jej lidé nevyzvednou, je to odhadem 20% zásilek.

Já poté platím zbytečně poštovné.
Chtěl bych se poradit, jestli je možné nějakým způsobem z lidí, kteří si objednají zboží a nevyzvednout, dostat poštovné?

Pokud to nějak zákon umožňuje, nebo jak by jste to řešili vy?

Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.03.13 11:34

Prostě to je riziko podnikání...Bohužel s tím nic neuděláte

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.03.13 11:38
avatar

Musíš to ošetřit v obchodních podmínkách, pak angažovat právníka a vymáhat třeba soudně. Mnohem jednodušší je vyžadovat platbu předem a na dobírku neposílat.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.03.13 12:30
avatar

Pokud jde o soukromý prodej třeba na Aukru apod., je to jednoduché - neposílejte na dobírku. Právě na Aukru i jiných serverech nakupuji léta a v 99% případů platím dopředu na účet, a pokud prodávám, také vyžaduji platbu předem. Po špatných zkušenostech s dobírkou přešla většina prodávajících na tento systém, a funguje bez problémů.

Samozřejmě je třeba mít skrze komentáře a hodnocení ověřeno, komu prodáváte.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.03.13 12:35
avatar

Asi bude dokazování dražší než to poštovné. Jak chcete dokázet, že jsem třeba neobjednal zboží pro protivného souseda? Má stejnou i IP adresu. Jak k tomu pak přijde? Přejděte na platbu předem a ztráty budou nižší.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.03.13 19:13
avatar

Dobrý den, já bych těch cca 20 % nákladů nejspíše rozpočetla do nákladů (zvýšila bych částku za poštovné + balné).

Přestože to není úplně korektní vůči ostatním zákazníkům, připadá mi to schůdnější, než požadovat zmíněnou částku po zákaznících, kterým pošta zásilku nedoručí, protože pošta nedodržela smlouvu, kterou uzavřela s Vaším e-shopem.

Část zmíněných nákladů navíc Vám způsobí zákazníci (jejich počet neodhadnu), kteří si to z nějakého důvodu rozmyslí, a zásilku nakonec nepřevezmou (na tom se někdy podílí i zbytečně dlouhá doba od objednávky k realizaci ).

Další část nákladů však způsobuje pošta, kterou zákazníci ovlivnit nemohou. Pošta má zásilky doručovat, což mnohdy nedělá.

Např. v Praze několik obvodních pošt (poslední zkušenost mám s poštou Praha 10) zásilky zásadně nedoručuje s výmluvou, že byl dům uzamčen, aniž by se doručovatel i jen pokusil balík doručit. Za 12 let, co zde bydlím, mi pošta řádně nedoručila ani jeden balík.

Doručovatel balíků nezazvoní na funkční (!) zvonek, jen vezme za kliku dveří od domu a odjede. Teprve další pracovní den vhodí "náš" doručovatel do schránky oznámení o uložení zásilky na poště.

Na čísle, kde si lze objednat opakované doručení, nikdo nebere telefon, takže si lze opakované doručení objednat pouze prostřednictvím webu České pošty. To příjemce stojí čas, úsilí a zbytečné rozčilování.

Zákazník si zboží z e-shopu objednává nejen kvůli nižší ceně (což někdy ani neplatí), ale hlavně kvůli úspoře času. Není povinností zákazníků e-shopů řešit liknavost pošty, která neplní smlouvu, již uzavřela s jiným zákazníkem (e-shopem).

[Poslední balík (v únoru t.r.) mi pošta doručila až na 3. pokus, dvakrát jsem objednávala opakované doručení. Doručovatel ani jednou nezazvonil na domovní zvonek, ale v posledním případě mi zavolal na mobil, který jsem uvedla na webu pošty. Myslím, že zákazník, který chtěl ušetřit čas, tomu tolik úsilí věnovat nebude.]

E-shopy by podle mne měly "službu pošty" reklamovat a vyžadovat doručování zásilek (trvat na splnění služby, za niž zaplatili). Pošta s Vámi uzavřela smlouvu, kterou nedodržela.

Podle (nejen) svých zkušeností z Českou poštou odhaduji, že těch případů, kdy se zboží k zákazníkovi nedostane kvůli pohodlným doručovatelům, bude více, než těch zákazníků, kteří si to "rozmyslí".

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jirbar*
Datum: 16.03.13 19:34

Věční kverulanti. Pošťačky jsou jako každý jiný zaměstnanec. Zrovna jako prodavačky v těch zahraničních Marketech. Taky tam nesnáším to jejich "Mohu to nechat". Nepochopěj, že když chci 20 deka tak chci 20 deka.

A s poštou. Dost jsem rozprodal překážejících věcí s platbou DODATEČNĚ na můj účet. Tento způsob vyjde nejlevněji. Ani jednou nebyl problém, že by někdo nezaplatil. Dokonce i přidali než jsem požadoval.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.03.13 20:23
avatar

Proto odmítám cokoliv prodat na dobírku (konkrétně jde o aAkro,Odklepnuto nebo Auktivu,vyj.Bazoš) mám s tím víc starostí,tak jen platbu dopředu!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: arwi®
Datum: 17.03.13 12:09

Milí rádcové,spousta lidí po špatných zkušenostech s placením dopředu už tak nic nekupuje a nakupuje pouze na dobírku.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.