Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Osobní bankrot-srážky

Od: pucanges* odpovědí: 15 změna:

Dobrý den,měl bych jeden dotaz pro znalé v oblasti osobních bankrotů...dávám dohromady papíry a chystám se podat žádost o oddlužení,jen nemám v pár věcech jasno...Má otázka-pracuji jako řidič dodávky a mám na výplatní pásce plat 25 000 Kč.Z toho je jen nějakých 8 000 čistého,již zdaněných,a dále tam mám zhruba 15 000 náhrady za stravné,ty zdaněny nejsou,jsou tam psány pouze jako náhrady.Přijdu v osobním bankrotu i o tyto náhrady za stravu? Bez nich se jen těžko obejdu na cestách v zahraničí. Nebo se tyto náhrady nepočítají do pravidelného příjmu ze kterého se vypočítávají splátky věřitelům? Díky za odpověď

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

1x

Cestovní náhrady nejsou mzdou (výdělkem). Proto se nedaní ani se nezahrnou do potvrzeného průměrného výdělku.

doplněno 10.03.13 22:43:

Vidím, že se zde sešly rozdílné názory, takže to radši upřesním:

Cestovní náhrady nejsou mzdou, výdělkem ani jiným příjmem zaměstnance, který by bylo možné použít k rychlejšímu splacení dluhů.

Jde o částku, kterou zaměstnavatel zaměstnanci poskytuje k úhradě zvýšených nákladů, které zaměstnanci vznikly v souvislosti s pracovními cestami. (Kdyby na pracovní cesty nejezdil, tyto výdaje by neměl.)

Zřejmě mate to, že řada zaměstnavatelů náhrady vyplácí spolu se mzdou, přestože o mzdu nejde.

doplněno 10.03.13 23:24:

Ještě mne napadá ke mzdě:

Zaměstnavatel je povinen zaměstnancům vyplácet minimální zaručenou mzdu. Zaručená mzda ve výši minimální mzdy náleží pouze za nejjednodušší práce.

Práce řidiče, který většinou provádí i údržbu a drobnější opravy podle mne nespadá do první - nejnižší skupiny prací. Jestli Vám zaměstnavatel vyplácí mzdu ve výši minimální mzdy (8.000 Kč měsíčně), nejedná podle platné právní úpravy.