Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,měl bych jeden dotaz pro znalé v oblasti osobních bankrotů...dávám dohromady papíry a chystám se podat žádost o oddlužení,jen nemám v pár věcech jasno...Má otázka-pracuji jako řidič dodávky a mám na výplatní pásce plat 25 000 Kč.Z toho je jen nějakých 8 000 čistého,již zdaněných,a dále tam mám zhruba 15 000 náhrady za stravné,ty zdaněny nejsou,jsou tam psány pouze jako náhrady.Přijdu v osobním bankrotu i o tyto náhrady za stravu? Bez nich se jen těžko obejdu na cestách v zahraničí. Nebo se tyto náhrady nepočítají do pravidelného příjmu ze kterého se vypočítávají splátky věřitelům? Díky za odpověď
Cestovní náhrady nejsou mzdou (výdělkem). Proto se nedaní ani se nezahrnou do potvrzeného průměrného výdělku.
doplněno 10.03.13 22:43:Vidím, že se zde sešly rozdílné názory, takže to radši upřesním:
Cestovní náhrady nejsou mzdou, výdělkem ani jiným příjmem zaměstnance, který by bylo možné použít k rychlejšímu splacení dluhů.
Jde o částku, kterou zaměstnavatel zaměstnanci poskytuje k úhradě zvýšených nákladů, které zaměstnanci vznikly v souvislosti s pracovními cestami. (Kdyby na pracovní cesty nejezdil, tyto výdaje by neměl.)
Zřejmě mate to, že řada zaměstnavatelů náhrady vyplácí spolu se mzdou, přestože o mzdu nejde.
doplněno 10.03.13 23:24:Ještě mne napadá ke mzdě:
Zaměstnavatel je povinen zaměstnancům vyplácet minimální zaručenou mzdu. Zaručená mzda ve výši minimální mzdy náleží pouze za nejjednodušší práce.
Práce řidiče, který většinou provádí i údržbu a drobnější opravy podle mne nespadá do první - nejnižší skupiny prací. Jestli Vám zaměstnavatel vyplácí mzdu ve výši minimální mzdy (8.000 Kč měsíčně), nejedná podle platné právní úpravy.
Vyplácí Vám zaměstnavatel příplatky za práci přesčas, v sobotu, neděli nebo ve svátek? Dluží-li Vám zaměstnavatel mzdu či její části, můžete ji/je nárokovat až 3 roky zpětně.
doplněno 11.03.13 02:00:Ještě odkaz: Minimální (§ 111)/...