Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Angína nebo mononukleóza?

Od: abcd* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den, asi před dvěma týdny jsem onemocněl - zimnice, únava, teplota, poté bolest v krku. Byl jsem u lékaře a ten mi předepsal antibiotika na angínu. Týden jsem ležel v posteli, bral prášky a nemoc zmizela až na mírnou bolest v krku a trochu bílého povlaku na mandlích.

Teď je to další týden (po "jakoby" vyléčení) a pořád mě trochu bolí v krku, ten povlak taky mám. Čistě náhodou jsem na internetu narazil na infekční mononukleózu a zjistil, že má podobné příznaky...

Co si o tom myslíte? Co bych měl dělat? Děkuji

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

lm®
hodnocení

3x

Angina se ráda vrací anedoléčená angina s o to větší silou.Zajděte znovu za lékařem,nebojte se a vše mu řekněte,pokud není ješitný(jako bohužel ten náš),tak Vás vyslechne,vyšetří a případně pošle na další vyšetření.

Kdy mononukleóza propuká?

• při snížení imunity

• při stresu

• při totálním nervovém vyčerpání

Jak se dá mononukleóza spolehlivě zjistit?

Zjistit se dá mononukleóza krevními testy. Leccos může naznačovat zvýšená hodnota jaterních testů (ALT, AST, barvivo billirubin) a zmnožení mononukleárů (druh bílých krvinek - odtud patrně mononukleóza) v krvi. Definitivně však nemoc vyvrátí či potvrdí test na specifické protilátky.

Jak se dá mononukleóza chytit?

Nakažlivost je poměrně malá. Nejčastěji k nákaze dochází přenosem slinami. Proto se mononukleóze říká nemoc z líbání, i když může k přenosu dojít nepřímo - skleničky a lahve kolující mezi více lidmi, "dej mi kousnout", kolující cigareta (či něco jiného ke kouření)...

Jak se mononukleóza léčí?

Když má nemoc vážný průběh, je nutná hospitalizace v nemocnici.

Většinou