OSVČ v dlouhodobé prac.neschopnosti

Od: Datum: 16.02.13 18:07 odpovědí: 7 změna: 13.05.13 20:00

Dobrý den,

Pracuji jako OSVČ ,platím minimální zálohy na soc pojištění(1836) a neplatím nemocenskou,nemám na to a dosud jsem nestonala.V červnu mám jít na operaci,po které budu v dlouhodobé pracovní neschopnosti(cca 3 měsíce).Nevím,co by pro mě bylo lepší-začít si honem platit nemocenskou a nebo potom přerušit živnost a přihlásit se na úřadu práce?Vím,že ani v jednom případě nebude částka vysoká,ale hledám,co by bylo přece jen výhodnější,abych nebyla úplně bez peněz.Nevím,jestli nebudu muset z toho ještě platit sociální a zdravotní. Prosím poraďte.

Děkuji

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Od: pt®
Datum: 16.02.13 18:15

Když si začnete platit dobrovolné nemocenské, tak třitýdny nedostanete nic a pak je toho hodně málo, pokud si platíte minimální zálohy, ale to konkrétně nepíšete. Možná lepší než nic. Na ÚP Vám nemocenskou také nezaplatí. - pt

Ohodnoceno: 0x

Od: hop®
Datum: 16.02.13 19:59

Platit si zdravotní pojištění je povinné ze zákona. Nebo si tu operaci budete platit sama? ;)

Datum: 17.02.13 02:50

Ale no tak, řeč je o nemocenském pojištění a ne o zdravotním.

Pro tazatelku by bylo výhodné individuální soukromé pojištění, ale je tam asi zádrhel s vědomím zdravotního stavu. Nutno projednat přímo s pojistitelem.

Z možností nemocenská nebo přerušení živnosti vyjde lépe nemocenská, ale musíte co nejdříve započít nemocenské pojištění. Dostanete sice jen minimum (podle věku), ale aspoň něco k tomu, že nemusíte platit ostatní pojistné po dobu neschopnosti.

Ohodnoceno: 1x

Od: hop®
Datum: 17.02.13 22:28

Obávám se, že tazatelka tou nemocenskou myslí zdravotní pojištění, když říká, že si platí pouze sociální pojištění...

Od: pt®
Datum: 18.02.13 18:03