Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Odstěhovat se od rodičů

Od: ineedanja odpovědí: 16 změna:
Dobrý den,
Je mi 18 let, stále studuji na sš, ale chtěla bych se osamostatnit a bydlet sama, třeba i na ubytovně. Doposud jsem žila s matkou, která pobírala soc. příspěvky (hmotnou nouzi) Nyní pobírá částečný invalidní důchod. Otec s námi nežije, platí mi výživné ve výši 3000 korun. Pokud bych odešla z domova, měla bych právo na nějaké další příspěvky ať už ze strany státu? Bohužel z tří tisíc moc nevyžiju.

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

4x

Dobrý den. Pokud se odstěhujete od matky, pak budete mít nárok na výživné i od ní. Nejen od otce. Kromě výživného Vám náleží přídavky na dítě a jinak nic. Pokud byste si našla podnájem a měla tam trvalé bydliště, pak by Vám to možná vyšlo případně na příspěvek na bydlení. Ale k tomu je potřeba nájemní smlouva a jak jsem říkala, mít tam hlášený trvalý pobyt. A také byste tam musela odbydlet nejméně tři měsíce, abyste mohla zažádat o tuto dávku. Jinak Vám všude řeknou, že máte v první řadě nárok na výživné od rodičů.

ineedanja
hodnocení

Výživné od matky? Vím, že mají rodiče povinnost se o mě postarat, ale pokud se od matky přestěhuju, tak ona přece nemá povinost platit mi výžvné, ne? Totiž abyste mě lépe chápali, ona mě z bytu nevyhazuje, nechala by mě tam bydlet dál, tudíž se o mě stará, jen já bohužel nechci bydlet v podmínkách v jakých žiji teď. Navíc matka nemá žádný příjem, pouze pobírá ten částečný důchod, nemá z čeho mi platit a já ji nechci oškubat.