Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Kontokorent - vyplatí se?

Od: klarasek odpovědí: 10 změna:

Přeji krásný den :)

Dostala jsem se do menších finančních potíží. Jsem studentka, pracuji na částečný úvazek - osamostatnila jsem se od rodičů.

Tento měsíc mě dostihly nečekané výdaje. Takže pokud dobře počítám, ke konci měsíce mi budou chybět cca 3000 Kč. Půjčovat si u rodičů se mi nechce. Napadlo mě zřídit si kontokorent, pouze na překlenutí tohoto období, příští měsíc bych měla být opět na účtu v plusu.

Bohužel této problematice příliš nerozumím. Mám účet u Poštovní spořitelky, takže bych využila ERA kontokorent pro mladé: erasvet.cz/...

Roční úroková sazba je 16,9%. Není mi jasné, jak se tento úrok počítá. Až za celý rok? A kolik bych teda platila navíc, pokud bych dejme tomu kolem 25.2. byla na účtě s kontokorentem v -3000 kč a hned kolem 8.3. bych účet dorovnala?

Děkuji za rady!

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

koukolik
hodnocení

0x

jedná se o roční sazbu, čili velmi zjednodušeně řečeno, když budete rok v mínusu 1000Kč, zaplatíte na úrocích 169Kč. Za těch 11 dní je to poměrná část ročního úroku, čili podělíte 16,9% 365 a vynásobíte 11. Dostanete úrok za 11 dní což je cca 0,59%. Ze 3tisíc je to asi 18Kč. Je to jen přiblížně, protože výpočet úroku je trochu složitější ale zhruba to sedí. Pozor ještě na trvalé poplatky! Některé banky si jen za vedení kontokorentu účtují řádově stokoruny! Zeptejte se předem.

Ten úrok je poměrně vysoký ale ve srovnání s podobnými produkty u jiných bank plusmínus podobný. Je to hlavně jednoduchý způsob jak si půjčit na překlenutí nějakého kritického období. Má to nevýhodu, je návykový a když člověk nemá trochu finanční kázně, lehce sklouzne do trvalého mínusu.

hodnocení

0x

3000 Kč na jeden měsíc s úrokem 16,9% p.a. vychází cca na 3040 Kč. Pokud v tom nejsou skryté nějaké další poplatky.

hodnocení

0x