Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Provize - musím přiznávat do daní?

Od: modroocko* odpovědí: 6 změna:

Ahoj všem, přidala jsem se do provizního systému, nečekala jsem, že budu mít nějaké provize. Ale stalo se a já nyní řeším otázku, co musím udělat, když nemám živnosťák? Ještě studuju. Musím provize pak přiznat na konci roku? Nebo jako studující je to jedno? Nechci si dělat živnost, nerozumím formalitám :(

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

uska*
hodnocení

0x

Mou informaci si ověřte na vašem FÚ.

U nás se FÚ vyjádřil takto - provize nespadá do nedanitelných příjmů osvobozených od daní byť by dělala méně jak 20 tis za rok. Tudíž musíte vypsat daňové přiznání (pokud provizi jste obdržela v loňském roce) a zdaníte jí v par. 10 - ostatní příjmy.

modroocko*
hodnocení

Myslela jsem, že do 6ti tisíc se to nemusí. Za prosinec mám 5 tis. Nyní ale k dnešnímu dni mi tam naskákalo dalších 8 tisíc, takže se začínám obávat, abych pak z toho neměla na finančáku problém. Daň je u ostatních příjmů 10 nebo 15%? Dá se danit průběžně, abych věděla, kolik mohu utratit a na konci roku se nelekla? Je nějaká povinnost udělat si živnosťák, když to takhle půjde dál?

ladaadal*

No, jestli to takhle půjde dál, tak by sis živnost udělat měla.

iz*
hodnocení

0x

Chtěla jsem vložit obsáhlou odpověď, obsahující i konkrétní odkazy, ale systém Poraďte.cz mi text smazal kvůli "***".

Doporučím tedy návštěvu webu zmínběné společnosti a důkladné pročtení všeobecných obchodních podmínek (VOP), jimiž jste povinna se řídit, a z nichž vyplývá, že pro provizní prodej musíte mít živnostenské oprávnění (musíte je společnosti doložit pro výplatu provize).

doplněno 07.02.13 13:21:

Z VOP doporučuji zejména body 7, 9, 10, 11, 12, 20, 24, 27 a 28.

Nejzajímavější (vzhledem k dotazu) je bod 9: