Změna DPH 2013

Od: Datum: 06.02.13 09:44 odpovědí: 7 změna: 06.02.13 12:27

Zdravím,

omlouvám se předem, že na toto téma zakladám novou diskusi, ale nikdě jinde jsem zde nenašla vhodnou otázku, kde bych mohla se svým dotazem se vejít. Od lena platí nová výše DPH a jsou služby, které prostě platí stálo platbu no a tam se to odrazí.

Začátkem , resp. hned 1.února jsem obdržela dopis at´ si nastavím novou platbu, změna 3kč. Takže jsem to udělala, ale nebyla jsem si stopro jista , zda za tu službu posílám běžně peníze měsíc dopředu, nebo dozadu a nechtělo se mi hledat smlouvu, mám ji, ale prostě jsem využila možnost zavolat na jejich infolinku s dotazem-zda se podle smlouvy hradí měsíc dozadu , nebo dopředu, aby nevznikl nedoplatek 3kč.

Dovolala jsem, a zeptala a byla jsem ujištěna, že je to dozadu, takže vše ok.

Co mě vytočilo bylo, že když jsem se ptala, tak jsem jenom prohodila, že na základě dopisu z února se ptám, a hned paní na mě vyrukovala, že dopis není směrodatný, že ja jako koncový uživatel, podotýkám, že s poskytovanou službou nepodnikám, tak že jsem povinna SAMA sledovat jak se zvedlo DPH a jejich firma, teda poskytovatel služby nemá povinnost mě HNED infotmovat, že já mám sledovat co a jak. Tak nevím, má pravdu? Nechtějte vědet jak celý rozhovor dále proběhl...Já tvrdím, že nejsem povinna sledovat jednání vlády a následně jak a co odsouhlasí a reagovat hned sama , přece mě má vyrozumět poskytovatel s jestli dojde ke změně výšky stále platby, nebo ne?Ve smlouvě určitě nemám, že poskytoval není povinen mě informovat o výšce stálých záloh, to bych tam mohla volat každý měsíc jak to vypadá, páč se to nemusí odvíjet jenom od výšši DPH,pokaždé. Jak to je? Dluh 3kačky naštěstí nemám:)ale jasno v tom taky nemám...

Vím mám to rozsáhlé , ale prosím o Váš názor.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ifkali*
Datum: 06.02.13 09:49

Jo ještě mi řekla, že když do obchodu, tak mě taky nikdo dopředu neinformuje před obchodem kolik stojí rohlík s novým DPH...

Ale tam se to přece dozvím z cenovky, tak nechápu co mi tím chtěla říct.

A taky nemám smlouvu na stálý odběr 10ks rohlíků) Jsem myslela, že jsem se dovolala do ustředny Mrázka a ne na infolinku poskytovatele služeb.

Datum: 06.02.13 09:56

A tobě za ty služby nechodí nějaké faktury nebo vyúčtování? Tam musí být uvedeno kolik máš platit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ifkali*
Datum: 06.02.13 10:05

Děkuji za reakci,

jedná se o stálo platbu, fixnou, ajko třeba se platí digi tv, inrnethome a podobně, prostě stála fixná výše platby, která se mění pouze v závislosti naaktuální výšce DPH. Já vím kolik platím měsíčně, ale od nového roku došlo ke změne DPH,tudíž třeba i ke změně výšky záloh- a můj dotaz je-Zda je poskytoval služby, pokud navýši zmíněnou stálou platbu, mě taky včas informovat o tom, že tak učinil, když jsem jeho koncový zákazník.

doplněno 06.02.13 10:06:

Auuu, mám tam překlepy, ale dá se to přelouskat))

Od: ifkali*
Datum: 06.02.13 10:10

Vyčtování nechodí, to je stála platba, fixná její výška se odvíjíjí pouze podle aktuální sazby DPH, nebo jestli se rozhodne poskytovatel zvednou stálou sazbu.

Od: ifkali*
Datum: 06.02.13 10:45

Tak jsem smlouvu pročetla nakonec a je tam jasně,že pokuď dojde ke změne v stále platbě od poskytovatele,tak mě bude včas informovat.
Tak nechápu co dáma na infolince mlela o tom,že to není jejich povinnost a pak plkala neco o rohlících

Asi se minula povoláním.

Hezký den všem.

Datum: 06.02.13 12:16
avatar

Je to naopak: Poskytovatel služby je povinen Vás informovat v předstihu (abyste stihla výši platby včas upravit) a směrodatná není paní z infolinky.

Doporučuji vše s poskytovateli služeb řešit písemně (alespoň e-mailem), pak byste měla mít přesné informace.

___ Poznámka: Také mne zlobí, jak nepřesné informace pracovníci infolinek poskytují. Nestálo by to za e-mail se stížností?

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ifkali*
Datum: 06.02.13 12:27

Děkuji za reakci,

velice mě to ráno vytočilo, tak jsem sem pak napsala svůj dotaz, tak trošku i chaotickým stylem. Paní byla tak nepříjemně arogantní a přitom nemusela a reakce jako -: Co mi Vás kdo měl informovat?! a následně pokračovala: -To je Vaše povinnost si sledovat jak se zvedá DPH. Já se jenom zmohla nato, že jsem koncový zákazník a s daným poskytnutím služeb od ních nepodnikám a už na mě vyjela znovu, tak jsem se nestačila divit. Si říkám, že ty hovory nahrávají, tak snad slyší , že madam blábolí lži. Škoda, že jsem si hned nevzala do ruky smlouvu, ale v ten moment mi přišlo tak logické, že když poskytuje někdo služby a navyšuje fixní mes.pevnou částku o dané zvýšní DPH,-pozor zde nechodí roční vyučtování, to je pevná daná částka, tak je jasné , že včas vyrozumí svého zákazníka-což jsem já a vůbec o tom nediskutuje, že je to jeho dobrá vůle, že tak učinil, a že to vůbec není v jeho povinné kompetenci vůči zakaznikovi.

Zvážím stížnost s odvoláním na hjejich nahrávání hovoru, jako důkaz, páč jinak nic jiného nemám. Já nakonec škodna nejsem,3kačky nedlužím, ale madam s infolinky mně dožrala ))pardón za výraz.

*kafe*

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.