Lhůta, kdy lze vyměnit zboží

Od: Datum: 09.11.12 15:33 odpovědí: 14 změna: 12.11.12 13:24

Dobrý den, chtěl bych se tady zeptat lidí, kteří mají nějakou znalost ohledně ekonomiky a nebo práva na to, kdy je možné v obchodě vměnit zakoupené zboží.

Při přestavně kuchyně, kdy jsem si chtěl zakoupit novou varnou desku, kde by byly 4 indukční vařiče. Jenže jsem omylem zakoupil desku s 2 vařiči z indukce a 2 ze sklokeramiky. Dalo by se to v obchodě nějak vyměnit, nebo to už je lidově řečeno "pasé". Docela rád bych to vyměnil ale mám obavu, že to neprojde.

Jsou nějaké možnosti jak tuto výměnu uskutečnit a popřípadně jaké?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.11.12 15:34
 

hlavní možnost je zeptat se v prodejně

 
Datum: 09.11.12 15:35
 
avatar

Nejlépe se zeptat přímo v obchodě. Záleží na každém obchodníkovi, jak tohle vyřeší. Jak je to dlouho, co jste to kupoval a je deska již rozbalená?

 
Od: rooney*
Datum: 09.11.12 15:37
 

Právě, že je i daná v kuchyňské lince. Této chyby si všimli až stolaři, kteří mi kuchyň přišli ještě trošku dodělat. A do obchodu určitě skočím ale chtěl jsem se nejprve poptat tady jaká je šance abych tam poté nebyl za blázna.

Datum: 09.11.12 15:43
 
avatar

Tím, že už je namontovaná se šance rapidně snižuje, ale třeba se mýlím.

 
Datum: 09.11.12 15:46
 
avatar

Pkud to bylo koupené v kamenném obchodě a nejedná se o reklamaci závady, tak jakákoliv výměna je pouze záležitost dobré vůle prodejce.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 09.11.12 16:29
 
avatar

Záleží jedině na prodejci, může Vám vyjít vstříc, ale taky nemusí. Je to čistě na něm.

Chyba je, že deska už byla vmontovaná. Bylo by třeba ji zase vyjmout a originál zabalit. Pokud z ní ty obaly už nemáte, myslím, že to bude marné. Leda ji se slevou nabídnou na Bazoši či jinde, někdo by si ji třeba rád koupil. Ale budete něco tratit, to dá rozum.

Takže najít obaly, rozdělat, zabalit a hned pak se domluvit s prodejcem. A podle toho pak postupovat dál. Možná, že by pomohlo i tomu prodejci nabídnout nějakou slevu za ochotu, že desku vezme zpátky /pokud je majitelem prodejny/. Jaga.

 
Od: buss®
Datum: 09.11.12 17:12
 

Ale tady jakékoliv odpovědi jsou k ničemu, chce to zajít do obchodu a vysvětlit. Jen tam se rozhodne.

doplněno 09.11.12 17:34:

Není ovšem řečeno, kde a jak to bylo zakoupeno, jistá možnost by byla. Počíst si v OZ č. I. hlavu pátou, šestou, č. VII, hl. druhá...

 
Od: andrea1*
Datum: 09.11.12 18:28
 

Zkusila bych se s prodejnou dohodnout v tom smyslu, že došlo k omylu, že jste chtěl jiné zboží a že rozdíl nebyl na prvý pohled patrný, a že jste nucen varnou desku reklamovat. Že tento typ se vám nehodí. Když by prodavač nechtěl vyhovět, tak se obrátit na vedoucího oridehby, no a když by se neuspělo ani u něj tak písemně reklamovat jako záměnu zboží. Předpokládám, že vám zboží vydával prodavač. Myslím si ale, že se dohodnete a že prodejna nebude dělat problémy.

doplněno 09.11.12 18:30:

vedoucího prodejny

doplněno 10.11.12 11:22:

Jestli jste si desku vybral v supermarketu (Globus, Makro a další), tak tam lze vrátit zboží bez udání důvodu většinou do jednoho měsíce od zakoupení. Samozřejmě bez poškození, s obalem a účtenkou.

 
Od: k2
Datum: 09.11.12 18:47
 

Nelze reklamovat neco jen proto, ze se Vam to nehodi (respektive reklamovat klidne muzete, ale s nevalnym vysledkem)...

Navic pokud chapu dotaz, tak k zadne zamene ze strany prodejce nedoslo, kupujici si jen objednal spatny typ.

 
Datum: 09.11.12 18:56
 
avatar

[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem z důvodu porušení pravidel poradny. ]

avatar
Upozornění od sys clayman 10. 11. 2012 12:22:52
mírněte se...
 
Od: andrea1*
Datum: 09.11.12 21:15
 

Kupující uvádí, že chtěl plotýnku se 4 indukčními vařiči a že omylem si přivezl něco jiného. Tudíž to musel někdo splést. Buď on nebo prodavač. A to také ve svém textu zdůrazňuji cit."Předpokládám, že vám plotýnku vydával prodavač." Že by si kupující špatně objednal z jeho dotazu také nevyplývá. Je třeba si dobře napřed přečíst text, pokud to pomalelji myslí, tak chvíli přemýšlet a pak se vyjadřovat natož psát takovéto krobiánské výroky. Nikam psát nebudu, vy mi za to nestojíte @ .

 
Od: buss®
Datum: 09.11.12 21:37
 

došlo k omylu, že jste chtěl jiné zboží a že rozdíl nebyl na prvý pohled patrný, a že jste nucen varnou desku reklamovat.
Tazatel píše.. jsem omylem zakoupil desku s 2 vařiči z indukce a 2 ze sklokeramiky.
Tudíž je to jeho chyba a je to k tíži kupujícícho, jeho problém, takže co reklamovat? Prodejna se ničeho nedopustila, nic neporušila. Nejde o rozpor s kupní slouvou. Může slušně prosit.

 
Od: andrea1*
Datum: 12.11.12 13:24
 

Myslela jsem, že nebudu reagovat, no ale přece vysvětlím. Kupující v dalším příspěvku uvádí cit.: "Této chyby si všimli až stolaři, kteří mi kuchyň přišli ještě trošku dodělat". Tudíž si toho sám nevšiml vůbec. Pochybuji, že deska nebyla v prodejně prodavačem rozbalena. Toto vysvětlení uvádím proto, protože vidím, že text se dá chápat různě. V žádném případě to nebylo myšleno jako podtrh na prodejnu, Podotýkám, že kdyby stál onen pisatel vulgárního textu vedle mě, tak slíznul jednu přes ... To ale abych sebou měla ochranku protože on se neštítí vztáhnout ruku na ženskou.
 
Od: klementyna
Datum: 09.11.12 22:00
 

A proč vlastně tu desku chcete měnit? Proč chcete za každou cenu desku jen s indukcí? Já ji mám a dala bych nevím co za to, kdyby alespoň jedno kolečko bylo "normální" . Jednak uplatníte i starší nevodivé nádobí a pak... na indukci se špatně smaží. Původněj sem si myslela, že dělám něco špatně, ale probrala jsem to i s jinými majiteli indukčních varných desek a je to běžné... např. palačinky bez tuku jak jsem běžně dělávala na obyč. sporáku na indukci neuděláte, taky milujeme starý chléb namočený ve šlehaném vejci a osmažený a i při jeho přípravě to chce opravdu pevné nervy... Takže moje rada zní: nic neměnit, nechati si desku, kterou máte...

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.