Nepřevzatá výpověď pojištění

Od: Datum: 30.07.12 22:46 odpovědí: 2 změna: 31.07.12 08:05

Dobrý den,

před dvěma lety jsem uzavřel smlouvu s Českou pojištovnou ohledně pojištění zodpovědnosti z podnikání. Letos jsem se rozhodl dále služeb nevyužívat a pojištovně zaslal výpověď. Výpověď jsem posílal 8 týdnů předem, ve smlouvě je ujednáno min. 6 týdnů předem.

Jelikož se nezdržuji v místě trvalého bydliště, nevěděl jsem, že pojištovna změnila sídlo pobočky. Jelikož se mi zásilka nevrátila jako nepřevzatá, musel jít někdo na bývalé adrese převzít. Od této výpovědi nemám originál poddacího lístku, ale na poště mi vystaví jeho kopii.

Pojišťovna nereagovala a proto jsem dále poslal kopii výpovědi pojišťovací agentce přímo na adresu trvalého bydliště, které je uvedeno ve smlouvě. Tato výpověď se mi vrátila jako nepřevzatá a mám od ní také kopii podacího lístku a zároveň neotevřený dopis. I tato druhá výpověď byla zaslána v řádném termínu pro výpověď smlouvy

Nyní mi přišel od pojišťovny požadavek na zaplacení pojistného pro další období. Potřebuji poradit jak se nyní účinně bránit takovémuto jednání?

Předem děkuji za každou radu.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.07.12 23:45
 
avatar

Měníte-li trvalé bydliště, nebo nezdržujete-li se v něm, bývá dobré kvůli zajištění doručování informovat o zméně doručovací adresy všechny subjekty, s nimiž máte uzavřeny nějaké smlouvy. Případně je možné si sjednat na poště dosílání (tuším na 6 měsíců, ale lze dojednat opakovaně). Jde sice o zpoplatněnou službu, ale člověk má jistotu, že mu nic důležitého neunikne.

_ Jakému jednání se chcete bránit?

Podle mne pojišťovna neobdržela výpověď ve stanoveném termínu, takže podle smluvních (případně i všeobecných obchodních podmínek) smlouvu řádně prodloužila.

Jiná situace by nastala, v případě, že by ste prokázal, že pojišťovna výpověď obdržela včas. (Zaslal-li jste pojišťovně výpověď doporučeným dopisem s dodejkou, vrátila Vám pošta dodejku s potvrzením kdo a kdy zásilku převzal).

Jinak snad jen reklamovat (? nejsem si jista, jestli pošta reklamaci přijme) na poště nedoručení zásilky adresátovi.

doplněno 30.07.12 23:46:

Oprava: ... , že byste prokázal ...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: eeew
Datum: 31.07.12 08:05
 

Pojišťovna výpověď obdržela skrze svého pracovníka, kterýe výpověď nezaregistroval do systému.

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.