Nejste přihlášen/a.
Zdravím,již několikrát jsem četl a hlavně i to vypadlo z úst Zdeňka Pohlreicha,že Mc´Donald má dokonalý obchodní model(plán).V čem spočívá jeho úspěch?Nepište mi prosím v tom,že Amerika je plná obézních dětí,kteří tam sedí od nevidim do nevidim.
MCD je maximálně standardizovaný (nachlup stejný produkt dostanete v Praze i v Tokiu), maximálně optimalizovaný na rychlost (nečekáš víc jak 30 sekund, sedačky jsou úmyslně nepohodlné abys tam nevysedával...) a na maximální efektivitu (omezený počet produktů, jednorázové obaly - žádné nádobí k umývání). Jeho jediným úkolem je rychle a efektivně zahnad hlad - žádná gastronomie, žádné požitky. I tento segment má své zákazníky, a MCD jim dává přesně to, co chtějí.
doplněno 30.10.12 19:43:Samozřejmě pokud jsou rozdíly v produktech, tak vycházejí z kulturních zvyklostí. V Indii nebude hambáč hovězí, v Izraeli bude košer atd.
Má velmi levnou pracovní sílu, soustřední se na částečné úvazky studentů a matek na MD. Poskytuje dobré zázemí pro rodiče s dětmi, podporuje dětské oslavy, podlézá dětem hračkami, navnadí je na sbírání urč. hraček, takže si děti zvyknou sem chodit, nutí k tomu rodiče a zvyknou si na chuť toho jídla a pak se tam vrací pochopitelně celý život. Mají téměř non stop otevřeno, takže v noci neseženete leckde nic jiného, než u nich, další bod pro ně.
doplněno 30.10.12 15:27:A podařilo se jim taky dostat do kino multiplexů, to je sám o sobě obrovský kšeft a pochycení hlavně dospívající mládeže. Dát si v kině jídlo už je dnes pro ně téměř stejně samozřejmé jako film..
doplněno 30.10.12 15:41:Jethro má pravdu, cestující cizinci MacDonaldu často věří víc, než místním restauracím, takže i oni hojně míří tam, protože vědí, co čekat.
Hlavně je tam čisto, nekouří se tam a právě, že se tam dá vysedávát, a nenutí tam ke konzumaci. Spousta lidí si tam dává obchodní schůzku, scházejí se tam maminy s dětmi, i já se přiznám, že když byl syn malý, vždy jsme tam zamířili cestou od doktorky - byla to taková cena útěchy (happy meal) za "příkoří" u lékaře a já si tam mohla dát jen kafe. Do normální restaurace bych malé dítě nevzala - jednak je tam zakouřeno, hrozné záchody, no a když si dáte třeba jen minerálku, divně se na vás koukají. Mysím, že toto je velké lákadlo, a pro hodně lidí, především mladých, je to mnohem více cool, než normální česká restaurace. Jinak mi také vadí, jak je to tu v česku drahé, a člověk se z toho vlastně nenají. A pořád je to na "jedno brdo". Ale to je právě to, co mnoha lidem vyhovuje, proč lidi vyhledávají mcdonaldy, kfc atd., atd., protože vždy se jim dostane toho, co očekávají. a nemusejí přemýšlet, co si dají...
Když si u McD koupíte housku s mletým masem (pardon jakýsi burger), tak McD ji "vyrobí" za 20Kč (a to ještě přeháním) a Vy za ni zaplatíte 65Kč...zisk z 1ks (já vím, bez režie atd) je 45Kč...
V restauraci když si dáte menu za 65Kč, tak z něj má provozovatel pár jednotek procent..5-10Kč..
A to je podstatný rozdíl.
Důležité je, že McD to má "zařízené" tak, že to mnoha lidem vůbec nedochází..(nebo je jim to jedno?).
To máte pravdu,ale nedokážu pochopit,proč to těm lidem nedochází.Jak to má ten McDonald jen zařízené?
Někde v televizi říkali,že jen u nás je tolik u nich obsazeno,je tam plno lidí.Prostě blbové v Čechách dají stovku za pár housek,než aby si dali za tu samou cenu jinde lepší a zdravější jídlo.Někde jinde v cizině jsou to prý podřadné kšefty,kam moc lidi nechodí.
Už jsem něco procestovala a moc s tímhle nemohu souhlasit, běžně jsem v cizině viděla i dámy v kostýmku, jak svačí v Mekáči.
Rozhodně se ale jejich přístup v každé zemi trochu liší, např. v USA se jedná o skutečně velmi levné jídlo pro většinu lidí, to u nás zas tak říci nejde. Ale narazila jsem už i na země, kde po přepočtení na platy atd. jsou dražší.
Jinde jsou skutečně trošku na nižší úrovni, ale mohou si za to sami - např. v ČR bývají jejich WC čistá, v některých zemích je to postrach...
doplněno 30.10.12 15:33:A ano, jak píšete, orientace na děti je důležitá, neboť v dětství se budují návyky na celý život.
To je také důvod, proč mají tolik dětských koutků, hračky, klauna, dělají oslavy atd. - jde o to spojit dětem jejich jídlo s příjemnými zážitky. podobně je to i se sponzorováním sportovních akcí a týmů.
doplněno 30.10.12 15:43:nemáte pravdu, standardizace není tak vysoká, jejich jídla chutnají po světe jinak, často obsahují jiné ingredience a celá nabídka bývá rozdílná, uzpůsobená chutím a zvyklostem. Jen některé z jejich stěžejních sendvičů jsou takto standardizovány.
doplněno 30.10.12 15:44:Ale ve zbytku máte samozřejmě naprostou pravdu.
A přiznávám, že nevím, zda ty rozdíli v chutích a ingrediencích mezi zeměmi jsou záměrné, nebo závislé na dostupných ingrediencích.
S tou rozdílností v různých zemím mohu souhlasit - byla jsem v Indii a záměrně vyhledala McDonalds s úmyslem, že si konečně dám něco evropského a oni tam měli v menu jen indické blafy . Tak jsem si musela počkat až na pražské letiště. Jinak do MD vůbec nechodím.
Na internetu jsem pečliě hledal a jeden z důvodu si myslim,že je to,že McDonalds vynaloží 2 miliardy dolarů na reklamu,jenž je cílena hlavně na děti a rodiny s dětmi.Takže děti škemrají po rodičích,aby tam chodili,děti si to tak nějak zautomatizují,vyrostou,mají děti a tak to jde dokola.+mi připadá,že u nás v Česku,si každý kdo jí McDonalds připadá něco víc a za tu cenu si připadá,že jí něco kvalitního.
No a nebo se na to podívejte ještě hloub,jako kdybyste chtěl začít v Mekáči podnikat. Zaplatíte za frančízu (cca 19 milionů), společnost pak určí místo, kde můžete provozovnu mít (musí tam být otoč lidí), bude vlastnit objekt, ze kterého budete jako podnikatel platit nájem, oni vás za to budou školit a budou rvát megaprachy do reklamy (což si za ty peníze můžou dovolit). A masivní reklama má své dopady, je cílena hlavně na náctileté a děti. No a protože díky globalizaci zná McDonald každý a turista si dá raději něco, co zná, než kebab nejistého původu od Arabů, a děti které nemají happy meal od meka jako by nebyly, je úspěch zaručen.
doplněno 30.10.12 19:07:některé další informace zjistíte franchising.cz/...
Frančíza je taky asi trochu na hlavu..Prostě zdravý rozum nebere.Proč se frančíza prodává,když si to mohu pořídit sám.Přece logickým rozumem nebudu prodávet to,co mi může vydělat peníze,ne?Prostě tak vychytralé,až blbé.
Frančízy snižují riziko pro investora a zároveň mu zvyšují výdaje - člověk, který si založí pobočku ji totiž většinou založí na místě, které dobře zná, například ve svém městě, a kde má důvody se domnívat, že by mohla vydělávat. Prostě zná místní poměry. Nadnárodní řetězec poměry ve středně velkém českém městě nezná, a tak těží ze znalostí "domorodců".
Jasně, už to vidím: FERO KOKOTEK - ČESKÉ HAMBÁČE, LEPŠÍ A LEVNĚJŠÍ NEŽ U MEKÁČE Úspěch zajištěn, 24 hodin denně fronta
Frančíza snižuje riziko pro investora?Za tu zlodějskou cenu,co bych za ní zaplatil se vyplatí to riziko podstoupit a nějakou frančízu kopnout do pr...Je to jen další vychytralá metoda nemakačenků,co neumí nic, jak obalamutit. lidi
Zdravím vás pane miliardáři. Je jasné, že jste investiční mág a vašich intelektuálních schopností dosahuje pouze pár jednotlivců na naší planetě. Ale, že by zrovna projekt McDonald vymyslel nemakačenko, co nic neumí, tak to se mi nezdá, asi jste trošku mimo. Mohl byste lidovým masám prozradit, v čem podnikáte, kolik lidí zaměstnáváte, jaký máte roční obrat a jaký dosahujete zisk? Další miliardy vám z celého srdce přeje peha.
P.S. Doufám, že nejste jen komická postavička z evidence na pracáku, či aktivní účastník veřejně prospěšných prací. To byste mě hodně zklamal.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.