Jsem zlodějka - jak se přiznat

Od: Datum: 28.10.12 18:26 odpovědí: 55 změna: 29.10.12 18:54

Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, co mám dělat? Včera jsem v práci ukradla telefon(ležel mi na pultě, zapomenutý), který se pak ale v pořádku "vrátil". Jenže já jsem se nedokázala přiznat a na kamerách je jasně vidět, jak ho beru. Cítím se v práci šíleně. Co mám udělat? Nemám na to se teď přiznat, a rozhodně nechci být vyhozena.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 28.10.12 18:29
 
avatar

Jak se "vrátil"? Když se vrátil, tak jste ho snad neukradla, ne? Třeba jste ho jen zajistila, dokud se majitel nepřihlásí?

Ohodnoceno: 2x
 
Od: tomasgulas
Datum: 28.10.12 18:37
 

Jsem z toho taky nějaký zmatený... to jste si ho jako strčila do kapsy u kalhot nebo co?

 
Od: colett*
Datum: 28.10.12 18:39
 

ano.

doplněno 28.10.12 18:41:

Asi po půlhodině se pro něj lidi vrátili a ptali se . JÁ jsem řekla že o ničem nevím, nic jsem neviděla. A ten telefon jsem odnesla pryč a nechala ho tam a pa knějácí lidé přišli s tím že ho našli. Sledoval se potom kamerový záznam na kterém jsem vidět, jak ten telefon beru.

Od: ernie*
Datum: 28.10.12 18:44
 

Pryč jste jej z toho pultu odnesla kam a jakým způsobem? Co nejpřesněji, prosím.

 
Od: ferr
Datum: 28.10.12 18:47
 

Když se cokoliv přiště ztratí, bude to na vás. Asi bych si našla potichu za čas jiné místo a vytratila se.

 
Od: itan71*
Datum: 28.10.12 18:47
 

Když víte že jste sledována*frajer* tak proč jste ho brala a nevrátila když pro něj přišly. Teď už jen spitujte svědomí*vezen*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 28.10.12 18:48
 
avatar

Dobrý den. Pokud Vás zachytil kamerový systém, pak Vás usvědčuje z krádeže i ze lži. Tak jak můžete napsat, že nemáte teď na to, abyste se přiznala? Tím si přece situaci jen zhoršujete. Existuje důkaz, takže přiznat se, je opravdu na místě. Měla byste to vysvětlit.

doplněno 28.10.12 19:02:

Ještě doplním - zaměstnavatel Vám může dát za toto i okamžitou výpověď dle § 55 z důvodu hrubého porušení pracovní kázně. To by pro Vás znamenalo, že nebudete mít nárok na podporu v nezaměstnanosti a s § se těžko další zaměstnání hledá. Pozor na to! Proto byste si měla vysvětlení svého počínání připravit.

doplněno 29.10.12 10:41:

Co člověk, to jiný názor. Podle mne se jedná o krádež a o zatajení věci, nicméně vyhodnotit to musí jiní...

Viz: Pro odlišení trestných činů krádeže podle § 247 tr. zák. a zatajení věci podle § 254 tr. zák. v případě nálezu věci je rozhodující, zda pachatel v době, kdy ji nalezne, ví, že tato patří někomu jinému a že ji tímto odnímá z jeho dispozice. Je-li tomu tak, jde o trestný čin krádeže, v opačném případě se bude jednat o trestný čin zatajení věci. Tyto okolnosti je nutné zjišťovat k okamžiku, kdy věc pachatel nalezne.

Podstatou znaku "přisvojení si cizí věci" skutkové podstaty trestného činu zatajení věci podle § 254 tr. zák. je skutečnost, že pachatel vyloučí z dispozice s ní oprávněnou osobu. O zatajení věci tedy může jít i v případě, kdy s přisvojenou cizí věcí, která se do jeho moci dostala nálezem, omylem nebo jinak bez přivolení osoby oprávněné, nijak dále nedisponuje, ale odmítá ji vydat oprávněné osobě. Není tedy rozhodné, jak poté, co si věc přisvojil, s ní skutečně nakládá a zda s ní vůbec nějak nakládá. Z hlediska zavinění je třeba, aby pachatel znal všechny skutkové okolnosti rozhodné pro závěr, že věc patří jiné osobě a že se do jeho dispozice dostala nálezem, omylem nebo jinak bez přivolení osoby oprávněné. Není přitom nezbytné, aby věděl, kdo je osobou oprávněnou.

 
Od: ernie*
Datum: 28.10.12 18:53
 

NESMYSL! Žijete všichni v Orwelovském světě. To, že vezmu cizí mobil z pultu a strčím si jej do kapsy ještě neznamená, že jsem zloděj.

 
Od: coop*
Datum: 28.10.12 18:58
 

To je jasné. A když se mě zeptají, jestli jsem ho nenašel, tak řeknu ne. V žádném případě nejsem zloděj a nikdy jsem nelhal *ua*

 
Od: ernie*
Datum: 28.10.12 19:02
 

Vy už jste taky hezky zpracován koukám. Jsem na záznamu, jak strkám do kapsy mobil, co ležel na pultě. Můžou ho i v té kapse potom najít. No a co jako?

 
Od: coop*
Datum: 28.10.12 19:06
 

Bohužel nenašli. Držte se skutečného děje. Pohádky o svlíkacích osobních prohlídkách nechte až po 22. hodině *hi*

 
Od: ernie*
Datum: 28.10.12 19:10
 

Nějak to nechápu, to se přiznávám. Sebrání mobilu z pultu, byť je to na záznamu, není důkaz toho, že jsem zloděj.

 
Od: coop*
Datum: 28.10.12 19:14
 

viz. příspěvek autorky dotazu v 18:41 (okradeni se ji ptali, zda tam nezůstal - odpověděla, že o ničem neví)

 
Od: ernie*
Datum: 28.10.12 19:16
 

Ano, o ničem nevím...

 
Od: coop*
Datum: 28.10.12 19:19
 

A na kamerovém záznamu bude v inkriminované době obrovský ohňostroj *smich*

 
Od: ernie*
Datum: 28.10.12 19:22
 

Umíte argumentovat konkrétněji? Znovu říkám, nevím o tom, že bych si cizí mobil dával do kapsy. Čekám na odpoveď.

 
Datum: 28.10.12 19:11
 
avatar

ernie - to co tu nabadds,dělaji dnes politici a další zlodějičci,kteří si mysli jak jsou chytří...opak je pravdou...;)

Jen hlupák by uvěřil tvojí pohádce...

Tvůj názor je v jistem smyslu možný,ale zeptej se sam sebe jestli bys uvěřil takove bachorce,kdybys byl ty okradený*frajer*

COCOCO řikáš?

 
Od: ernie*
Datum: 28.10.12 19:18
 

Báchorce bych neuvěřil, chytrolíne, ale zkusil bych tu báchorku vyvrátit.

 
Datum: 28.10.12 19:24
 
avatar

Vyvracet?

Myslím,že bys jako zaměstanec to už nestihl *vtip*

Jsi zřejmě mladý a hooodně naivní...*frajer*

 
Od: ernie*
Datum: 28.10.12 19:28
 

Ten okradený byl zaměstnanec?

 
Od: coop*
Datum: 28.10.12 18:52
 

Někam jdete a někomu něco ukradete. U Čechů nic výjimečného. Tim se netrapte, to je tady běžné.

 
Od: krkovicka*
Datum: 28.10.12 18:59
 
No...to je oříšek.Zkrátka zafungovalo jistá privlastnovaci právo.Smůla že tam byly kamery.Ono každý obchodník rád ukáže i kamerovy záznam člověku který něco opomněl u pokladny.Buďte ráda,že to po Vás dotyčný nechtěl.Dnes jsou mobily spotřební záležitost.Co Vás k tomu proboha vedlo?Být Vámi opustim práci dřív než mi někdo něco vytkne.Myslím že vaše svědomí k tomu stačí;)
 
Od: coop*
Datum: 28.10.12 19:01
 

Ty kamery nás jednou zničí. To by se mělo zakázat ;)

 
Od: krkovicka*
Datum: 29.10.12 08:48
 
Kamery jsou na zloděje.Největšími zloději jsou samotní zaměstnanci.Proto kamery směřují přímo na pokladní,zda při markování svých rádoby přátel namarkuje veškeré zboží donesene k pokladně apod.Proto nejvíc úmyslů krást se děje ve skladě,v šatně a na wc-tam kamery nejsou a ve skladě je spoustu mrtvých bodů k pozorování.U pokladny riskuje své místo.Je to hloupost nad hloupostí.
doplněno 29.10.12 08:55: Taky si všimněte pokladních které musí stát tak aby bylo vidět na ruce.A ti security co obcházejí v supermarketu pokladny tam nejsou jen proto že až budete pípat že vás prohlidne.Jsou tam zásadně z toho důvodu aby nebylo zboží převezeno přes pokladny.
 
Datum: 28.10.12 19:03
 
avatar

Krádež je věcí systému,tedy problém je v tom,že jste viděna na kamerách.Kydyby tam kamery nebyly,tak by bylo asi vše OK,ale bohužel...*nevi*

Myslím,že přiznání je polehčující okolnost,tak určitě tím nic nezkazíš.Takže jestli si jistá,že se to o tobě v práci už ví,tak bych nevahal a sprosíkem bych naklusal s omluvou...;)A udiví se jak si těv práci cení...A vem si s toho ponaučení...:)

Vím,že krást se nemá,ale myslím,že bys horko těžko hledala člověka na této planetě,ktery nikdy nic nevzal.Příště až se ti přilepí něco na prsty tak si buď stopro,ale stopro jistá,že si můžeš něco vzít...*frajer*

 
Od: ron*
Datum: 28.10.12 19:08
 

Dobrý večer.

Teď je to opravdu jen na Vás. Nečekejte, až si Vás zaměstnavatel pozve "na kobereček", ale jděte za ním sama. Řekněte pravdu, víc už stejně zkazit nemůžete. Už nejde o přiznání, věc je jasná. Hlavně se omluvte. Ostatní už bude záležet na zaměstnavateli.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ernie*
Datum: 28.10.12 19:15
 

Teď je to opravdu jen na Vás. Počkejte, až si Vás zaměstnavatel pozve "na kobereček", nechoďte za ním sama. Hlavně nic nepřiznávejte a najděte si někoho, kdo má alespoň základní právní povědomí, ne jako zdejší diskutéři, kteří by se přiznali i k vraždě vlastní matky i kdyby ji nespáchali...

 
Od: coop*
Datum: 28.10.12 19:24
 

Vy jste člen vlády či parlamentní politik? Podle znalostí jak zakrývat jednoznačnou zlodějnu, musíte patřit mezi politické špičky. Vaše přítomnost (s tak obrovským právním povědomím *smich*) je velkým obohacením této diskuse :D

 
Od: ernie*
Datum: 28.10.12 19:31
 

Jak si můžete, člověče, velkohubě dovolit označit tento případ na JEDNOZNAČNOU ZLODĚJNU, když jste ji nedokázal?

 
Od: rath
Datum: 28.10.12 19:35
 

Ernie Rath ...panejo chlape co jsi zač?

Ty můsíš byt fiškulín...*vtip*

 
Od: ernie*
Datum: 28.10.12 19:42
 

Máš nějaké konkrétní argumenty než tyto plky? Pokud si nepamatuješ, o čem je tu řeč, rád ti to dopodrobna polopatě napíšu. A tak pro začátek: je tento případ jednoznačná zlodějna, jak jsi to označil?

 
Od: rath
Datum: 28.10.12 20:02
 

ernie - jake argumenty?

Jako že něco lohnu a pak budu dělat že sem nic nevzal?Mám dost hrdosti nato abych se nechoval jak zbabělěc a pokud něco vědomně udělam tak si musim byt vědom i nasledků

Ale to zřejmě není nic pro tebe ty saláte.Dělas bububu jak si veliky a kdyby na tebe zatlačili tak mas 100% v gatích naděláno.

Jdi do háje,hamba takovym *cert*

 
Od: ernie*
Datum: 28.10.12 20:07
 

Pokud jsi něco lohnul, tvůj problém. Znovu se ptám: lohla něco zadavatelka této diskuze?

 
Od: apa*
Datum: 29.10.12 01:22
 

Zloději kradou úmyslně, záměrně, na krádež se i připravují.
§ 219 Zatajení věci(1) Kdo si přisvojí cizí věc nebo jinou majetkovou hodnotu nikoli nepatrné hodnoty, která se dostala do jeho moci nálezem, omylem nebo jinak bez přivolení osoby oprávněné, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti.
Slečna/paní si přisvojila cizí věc - mobil. Poté lhala, jinak řečeno: uvedla majitele mobilu v omyl, že o věci neví, neviděla. Následně odnesla mobil někam do prodejny uschovat, zřejmě s úmyslem si ho vzít později a ponechat. Pochybuji, že se v ní najednou hnulo svědomí a chtěla, aby si ho majitel našel sám, když jej objevili nějací zákazníci, kteří jej přinesli...
cituji..."Sledoval se potom kamerový záznam na kterém jsem vidět, jak ten telefon beru". Zde není jasné sdělení tazatelky, kdo ten záznam sledoval. Prodavačky? Policie? Viděl záznam i majitel mobilu? Kdy a kdo mu mobil vrátil?
Lidé jsou různí. Jeden si věc přisvojí a druhý POCTIVĚ VRÁTÍ, další tady radí čekat, nepřiznat nebo lhát, dokonce prý u Čechů normální...
Dovolím si jeden citát: Pravda jest obyčejně jednoduchá a krátká, lež a nesmysl bývají barvitější, ba fantastičtější. Proto slabé hlavě vyhovuje spíše lež než pravda.
Ohodnoceno: 4x
 
Od: ernie*
Datum: 29.10.12 05:48
 

Vždyť to tvrdím od začátku narozdíl od ostatních, že paní nespáchala krádež, děkuji za citát paragrafu.

 
Datum: 28.10.12 19:35
 
avatar

Já bych se asi z toho tak nehroutil, kdyz nekdo prijde, tak ano, telefon jsem vzala a uschovala, kdyby se po nem nekdo schanel, ti lide, co se po nem schaneli mi nepripadali prilis duveryhodni, tak jsem jim nic nedala, pripadne jsem na to behem pracovniho shonu zapomnela..

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 28.10.12 21:22
 
avatar

Přesně to jsem chtěla napsat. Telefon jsem našla, vzala ho k sobě, kdyby se o něj někdo přihlásil, a pak ho položený zapomněla na pultě nebo kde. Máček:)

 
Od: itan71*
Datum: 28.10.12 19:48
 

Nejste Václav Klaus aby Vám to prošlo *vezen*

 
Od: jakojaaa
Datum: 28.10.12 21:57
 

Jak řekl slavný německý pilot Hans-Ulrich Rudel: "Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt.", česky "Ztracený je jenom ten, kdo se sám vzdá."

Takže se nevzdávejte, nepřiznávejte se k ničemu, co jste neudělala, a hlavně se nechoďte sama udat.

 
Datum: 29.10.12 00:39
 
avatar

Německé sloveso verlieren má více významů. Takže česky: Prohrává jen ten, kdo se (sám) vzdá.

 
Od: jakojaaa
Datum: 29.10.12 12:07
 

Ano, má více významů. Já jsem uvedl ten správný, protože se jedná o přídavné jméno, nikoli o sloveso.

 
Od: pepr®
Datum: 28.10.12 23:50
 
avatar

Tak si říkám, jestli to není spíš zatajení nálezu než zlodějina.

Vy jste to vlastně neukradla, "jen" jste neoznámila nález předmětu bez majitele.

 
Od: ernie*
Datum: 29.10.12 06:17
 

Přesně tak! Krádež a zatajení jsou v trestním zákoníku definovány jinak, navíc klasifikovány rozdílnou trestní sazbou. Teď jde o to ještě dokázat/vyvrátit, zdali prodavačka zatajila věc úmyslně či nikoli.

 
Datum: 29.10.12 01:10
 
avatar

Souhlasím s odpověďmi KapkyNaděje, Krkovičky a Ron.

Vy sama víte nejlépe, co jste udělala i proč. Teď je na čase se k tomu postavit čelem.

O práci nejspíše přijdete, ale dopad a důsledky ztráty zaměstnání budou záviset na tom, jak se nyní zachováte.

Pokusíte-li se ze situace nějak "vybruslit" (např. další lží), dojde pravděpodobně na okamžité zrušení pracovního poměru se všemi důsledky (viz KapkaNaděje).

Postavíte-li se k tomu rozumně, mohl by zaměstnavatel přistoupit na rozvázání pracovního poměru dohodou.

Rozhodnutí je na Vás.

doplněno 29.10.12 01:43:

Moc se mi líbí reakce Apy.

 
Datum: 29.10.12 09:26
 
avatar

Včera jsem v práci ukradla telefon(ležel mi na pultě, zapomenutý),
Zde je jednoznačné přiznání,
Ti co obhajují, že dotyčná lhala a majitelům nevrátila telefon, mají právo sdělovat co sdělují, vykrucovat se a ohýbat předpis. Tak to dělá velké množství lidí..
Ale u mě je tazatelka opravdu zlodějka. Pokud by se podobné stalo u mě na pracovišti, skončila by.
Proč nepředala IHNED telefon nadřízené? Protože ho chtěla po odcizení nechtěla vrátit. Kdyby nebylo kamery...
Ohodnoceno: 3x
 
Od: ernie*
Datum: 29.10.12 09:37
 

22. listopadu 1963 jsem v Dallasu spáchal atentán na tehdejšího amerického prezidenta Johna Fitzgeralda Kennedyho. Je to jednoznačné přiznání. Jsem vrah?

 
Datum: 29.10.12 09:42
 
avatar

Na tento dotaz odmítám odpovědět z důvodu, že by mohl vést k mému obvinění.

 
Od: ernie*
Datum: 29.10.12 10:23
 

Neboli: nemůžete mě označit za pachatele, byť bude kdokoli cokoli tvrdit do doby, než se to prokáže. Presumpce neviny.

 
Datum: 29.10.12 10:07
 

běžně na pultu nacházím karty , peněženky a telefony , vše vezmu a uschovám . Zatím se zákazník vždy vrátil a zeptal se , jestli tu něco nenechal . Nemám čas hned nález hlásit na policii . Jednou jsem měl cizí kartu týden . Ale nikdy bych nic nezatajil .

 
Datum: 29.10.12 09:54
 
avatar

Ještě jsem tu neviděl jednu (pro mě) podstatnou věc - věděla tazatelka, KDO si tam mobil zapomněl? Nebo tam prostě ležel, byl "uschován" a po čase přišel NĚKDO s tím, jestli tam náááhodou nemaj mobil? Jak píše Raduz, nebyli důvěryhodní, nemapatujete si, že by v obchodě předtím vůbec byli, něco se vám nezdálo..

Záznam "se sledoval" - kdo ho sledoval?

Mobil "se vrátil" - kdo ho vrátil? "Nějací lidí přišli s tím, že ho našli" - to jste ho byla odložit někam ven na lavičku, pak vám přišli cizí lidé (odlišní od těch, co ho ztratili) do obchodu říct, že našli mobil, náhodou našli i majitele a náhodou se doslechli, že prý mohl být mobil zapomenut u vás, tedy vám jdou říct, že už ho nemusíte hledat? Eh. To mi hlava nebere.

Byla v některém kroku přítomna policie? Zdokumentoval vůbec někdo celý průběh, nebo je jediným dokumentem "uschování" mobilu z pultu?

Ne že byste nebyla zlodějka, ale ta story je celá taková kuriózní..

 
Datum: 29.10.12 16:21
 
avatar

Dzordzi plus další s podobným názorem,

Ověřit majitele mobilu by bylo snadné (určitě by znal jména kontaktů v mobilu), případně by věděl o došlých i odeslaných SMSkách.

"Nedůvěryhodnost" je tedy nesmysl.

 

 

Od: ernie*
Datum: 29.10.12 18:54
 

Mohu vědět, kdo by ono ověřování měl provádět?

 
Od: pt®
Datum: 29.10.12 10:26
 
avatar

Jestli jste zlodějka, na to Vám odpovídá Vaše svědomí. Co Vám říká? Tam je odpověď. Jak to vyřešíte v práci je už na Vás. - pt

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.10.12 10:51
 
avatar

pt, paní je zlodějka, sama to sdělila a popsala...ale každý má právo hajit co uzná za vhodné a krádež nazývat i uschováním věci...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 29.10.12 10:49
 

a mohu se zeptat , proč jste to udělala? Nebejt kamer tak by telefon zůstal vám?

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.