Nespavost-co vám pomohlo?

Od: Datum: 28.10.12 17:08 odpovědí: 18 změna: 29.10.12 12:38

Je mi 63 let a poslední půlrok trpím nespavostí.Spát chodím pravidelně ve stejnou dobu,přes den neexistuje,abych spal. Jakmile ulehnu,nejsem schopen vůbec usnout a tak je to až do rána,přes den jsem velice unavený. Šel jsem k doktorovi,předepsal Stilnox,je sice hodně drahý,ale zabral mi hned napoprvé.V příbalu jsem četl,že se může užívat pouze 4 týdny, a tak se děsím toho,až ta doba uplyne. Podotýkám,že žádné čaje ani volně koupené rostlinné preparáty ani mléko s medem mi nezabraly. Prosím,poradí mi zde někdo,co si mám vzít,aby to opravdu fungovalo? Děkuji.František


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 28.10.12 17:14
 
avatar

slivovice

 
Od: sdfs
Datum: 28.10.12 17:17
 

česnek, snižuje tlak

a před spaním procházka rázným tempem aspoň půl hodiny venku a sprcha.

 
Datum: 28.10.12 18:08
 
avatar

tohle naopak praktikuju, kdyz me tlaci termin a ja nemuzu jit jen tak spat :D tak nevim :)

 
Od: def
Datum: 28.10.12 17:19
 

Relaxační hudba, řízená relaxace se slovem.

Ale možná vás trápí nějaké starosti, nevím, co vám nedá spát. Na co během té doby myslíte, když nespíte?

 
Od: fraantisek
Datum: 28.10.12 17:28
 

poslouchám slabě hudbu v rádiu a snažím se na nic nemyslet.

Datum: 28.10.12 17:47
 
avatar

nechcete si misto radia pustit neco monotenniho, jako treba ventilator a podobne, samozrejme zvuk, ktery vam osobne neva, radio mi v tomto pripade neprijde moc supr

 
Datum: 28.10.12 17:32
 
avatar

To, že se předem děsíte, že nebudete spát, to je právě ta největší chyba, kterou můžete udělat. Je pak téměř 100% jistota, že neusnete. Pokud Vaše problémy souvisí se stresem, zkuste relaxovat. Také jsou u nespavostí nezbytná určitá dietní opatření - méně solit, nepít mnoho kávy, černého čaje atd během dne. Naopak je třeba vhodný tvaroh, který obsahuje aminokyselinu,, která se v těle změní na serotonin, hormon navozující spánek. Dobrý je i hlávkový salát, který obsahuje přírodní sedativum. Důležité je ale zvýšení produkce hormonu melatoninu: toho dosáhnete půlhodinovou až hdinovou procházkou kolem poledne. Abyste si potřebnou hladinu melatoninu udržel i v noci, je zapotřebí spát v úplné tmě, vypnout všechny přístroje a nerozsvěcet, když jdete v noci na toaletu. I malé množství světla během noci potlačí produkci tohoto hormonu a zvýší hladinu stresového hormonu kortizolu.

Také prý pomáhá před spaním ponoření chodidel do lázně s nahřátým olejem, např. sezamovým.

Jinak existují spánkové laboratoře, takže pokud byste tu nespavost nezvládl "svépomocí", je možné zjistit příčiny Vaší nespavosti právě ve spánkové laboratoři. Žádné léky na nespavost Vám totiž dlouhodobě nepomohlou, naopak Vám můžou způsobit ještě větší problémy, protože jsou silně návykové.

Ohodnoceno: 4x
 
Od: sert
Datum: 28.10.12 17:41
 

spánek navozuje melatonin, ne serotonin

 
Datum: 28.10.12 17:43
 
avatar

ja nespim uz ted v polovicnim veku, aspon makam do noci na PC... co mi jedine spolehlive zabere je pivo, nikdy neusnu tak rychle, jako po 4 plznich...je jasny ze kazdy ma tu hladinu jinde, treba vam bude stacit i jedno, dve ;) tak preju dobrou noc :)

doplněno 28.10.12 17:48:

nicmene nenapsal jste vasi zivotospravu... nachodite neco pres den? nenacpete se na vecer zradlem? krabka cigaret vecer taky nepomuze (par cigaret nema vliv)... apod

doplněno 28.10.12 18:13:

no vida, tak si dejte u telky jednu nebo dve dvanactky, tak at citite, ze jste jemne cinknuty a sup do postele :) Navic ledviny budete mit jak mimco :)

doplněno 28.10.12 18:24:

samozrejme nejlepsi vec na toto bez skodlivych ucinku pro telo byla GABA, gama-amino-butyric-acid (gamaaminomaselna), 1-2 vicka do caje a padnul jsem poprve do postele jak nikdy za cely zivot (usinam bezne klidne 1-2h) a navic clovek byl i po 3h spanku jako rybicka do ruzova vyspany... jenze se nasli v parku na zemi naci dva 12-leti cu*aci, kteri to cele vypili ve dvou a samozrejme je nemoh par hodin nikdo probrat... a voila okamzite zakazali prodej v CR misto, aby to dali na predpis... Objednal jsem si to z rakouska, ale v prasku a mohl jsem rozmichat pulku pixle ve vode a mel jsem jen jemne naznaky usinaciho stavu, ktery jsem znal z prave GABY.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fraantisek
Datum: 28.10.12 18:05
 

V práci mám pohybu dost a dost,večeřím kolem 18.hod.,nekouřím,pivo pouze občas,jedno.

Od: emes*
Datum: 28.10.12 18:14
 

Netrápí vás něco?

 
Datum: 28.10.12 18:22
 
avatar

Pokud Vám již nic nezabírá, zkuste na sobě vyzkoušet, že jednu noc nebudete spát vůbec. Rozhodněte se, co všechno budete dělat, třeba jít do kina, potom na večeři, dívat se dlouho na telku, nebo film, ale pravidelně vstávat a odcházet od obrazovky, pak si třeba luštit křížovku, umýt nádobí, začít žehlit, nebo rovnat papíry, faktury. Dělat tiché činnosti, které nebudí ostatní a které Vás neuspí, udrží vzhůru. Vydržet až do rána. Zaručuji, že přes den nebudete ospalý, ale večer, po Vašich rituálech k spánku, by jste měl bez problémů usnout.

Spánkový režim, by se měl srovnat. Ne sice navždy, ale ale na delší čas určitě.

Vlezu do Vašeho soukromí. Bydlíte sám? Jste sám? Moje zkušenost. Doma moje spaní hrozné, manžel nežije, děti se odstěhovaly. Usnu třeba až ve 2 ráno, mezi tím neustálé převalování a vstávání. Pokud občas spím u přítele, tak není žádný problém, usínám velmi rychle.

Zkuste též před spaním nezapínat PC alespoň na dvě hodiny. Nebo vyzkoušejte, kolik hodin by Vám vyhovovalo, záleží, jak velký jste závislák. Vynechte PC na delší čas, vypněte v poledne a již nezapínejte a jděte dělat něco na zahradu. Pokud ji máte.

Další, ve Vašem věku již není potřeba tak velkého spánku. Spánek je lehký a mělký. Musíme se s tím smířit.

 
Od: ron*
Datum: 28.10.12 18:22
 

Dobrý večer.

Běžte se před spaním projít, nejezte těžká jídla. Pokud ulehnete a nemůžete spát, do spánku se nenuťte. Vemte si knížku a něco lehkého si čtěte. Lehká četba odpoutá Vaše myšlenky a nervozitu, unavíte se a lépe usnete. Mě to pomáhá. Zkuste i popřemýšlet, co se změnilo za toho posledního půl roku. Před půl rokem jste problémy s usínáním neměl, co se tedy ve Vašem životě či denním režimu změnilo? Hledala bych nejdříve možnou příčinu Vaší nespavosti.

 
Od: fdasdf
Datum: 28.10.12 18:25
 

Mně pomohlo učení, zabralo vždy. Řekněte si, že se chcete třeba naučit anglicky nebo účetnictví, vemte si nějaká skripta a začněte, zabere to spolehlivě a když ne, budete umět anglicky. nebo cokoliv, co se vám bude chtít *smich*

 

 

Od: nespavec
Datum: 28.10.12 22:23
 

Dobrý večer vám přeji, tady napíši moji zkušenost co se týká nespavosti.Problémy se spánkem jsem měl po kolapsu

Byl to dlouhodobý stres spojený s přepracováním, až jeden den to ve mě tzv bouchlo, přestaljsem komunikovat,nakonec me příbuzní odvezly do blazince, jel sem dobrovolně, poté jsem vyhledal vyborneho psychiatra, stávalo se mi, že jsem nespal třeba dva dny a příčinou byl stres , starosti, na spánek je výborný lék jménem mirzapen, nebo mirzapin , poud ani ten mi nezabee vemu si diazepam a uspí vas do 20 min tot moje zkusenost. Jinak co mi take pomahalosauna po te jsem usnul jako miminko

 
Od: pt®
Datum: 29.10.12 10:15
 
avatar

Pane Františku, pokud nemáte nějaké starosti, které Vás trápí a které omiláte v myšlenkách, jste přiměřeně po práci unavený, a ráno vstávate odpočatý, tak zřejmě Váš organismus tolik spánku nepotřebuje. Pozoruji na sobě, že s věkem spím také méně. Pokud nechcete brát léky, jedině bylinkové čaje, jako je např. Meduňka. - pt

 
Datum: 29.10.12 10:30
 
avatar

Já vím, že nesmím před spaním být na počítač. To pak neusnu a neusnu. *plac*Pokuste se najít nějaký jiný způsob. Funguje třeba to, že si musíte představit černou tabuli. Každá myšlenka se na tu tabuli promítne. Musíte ji ihned smazat a udržet tabuli černou, bez poskvrnky. *jasne* A ještě funguje: pohodlně se uložit a začít se uvolňovat. Od temene hlavy. na nic jiného nemyslet, jen na vlasovou část. Pak přejít na čelo a v myšlenkách ho úplně vyhladit. Nos, tváře, kolem úst. Málokdy jsem došla k pažím. :D Teď jsem se naučila spávat se starým mobilem jako rádio, pod polštářem a sluchátkem položeným na horním uchu. Někdy se totiž stane, že člověk spí, jen spánek špatně vnímá a je přesvědčen, že nespí. Mobil dokázal, že jsem spala, protože už je jiný pořad, než před chvílí.:D Když jsem přestala zuřit a bát se, že zase neusnu, podstatně se to zlepšilo.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: adelak
Datum: 29.10.12 12:38
 

Tak jak v mnohých radách zaznělo, dobrým pomocníkem je pohyb. Pohyb je však vhodnější ráno než večer.

V pokoji ve kterém spíte větrejte, nepracujte, nesledujte TV apod.

Samozdřejmě vynechejte kofein, alkohol.

Pokud není u vás příčinou nespavosti stres, nemůžou to být například nějaké nové léky, které jste dříve neužíval?

Před spaním si dejte ze 3 jablíčka nebo sušené fíky. Můžete si dát horkou levandulovou koupel. Kozlík lékařský je taktéž vhodný na nespavost.

Pokud máte zájem svůj problém hlouběji probrat, můžete se na nás bezplatně obrítit na http://pomocnik.zdravisusmevem.cz/

Adéla Knotová, ZDRAVÍ S ÚSMĚVEM s.r.o.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.