Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Výpovědní lhůta VPP

Od: kamiska odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,chtěla bych Vás poprosit o radu.Pracuji jako servírka,vrchní účtující v jedné celkem dobře zavedené restauraci.Odměny za vykonanou poráci jsou směšné a minimální,ale jako žena s malými dětmi jsem si po nástupu z rodičovské dovolenné nemohla příliš vybírat.Stejně tak mě zaskočil fakt,že pracovní poměr mám pouze na poloviční úvazek, ikdyž na dobu neurčitou.Nejprve jsem s tím neměla žádný problém,ale časem jsem zjistila,že při smlouvě na poloviční úvazek s odměnou za práci ve výši 4000.- Kč,nemám šanci si vzít hypotéku,koupit cokoliv na splátky,vzít si úvěr v bance apod.Pracuji tam již několik let,ale majitel nechce ani slyšet,že by mi slouvu změnil,či nějak upravil.Jsem proto rozhodnutá dát výpověď a již předem je mi jasné,že dohodou to určitě nebude,naopak očekávám několik stresujících a vypjatých týdnů.Nepodařilo se mi však zjistit jak dlouhá je u VPP výpovědní lhůta,zkracuje se také na polovinu,tudíž na jeden měsíc?Nebo budu nucena odpracovat po výpovědi měsíce dva?Poradí mi někdo,prosím?

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

VPP jako takový už neexistuje. Prostě buď máte klasický pracovní poměr (byť na zkrácenou pracovní dobu) nebo máte DPČ. Pokud máte normální pracovní poměr, tak výpovědní doba je dva měsíce a začíná běžet od měsíce následujícího po předání výpovědi. Pokud máte uzavřenou dohodu mimo pracovní poměr (DPČ), tak výpovědní doba je 15 dní a začíná běžet ode dne předání.

hodnocení

0x

Výpovědní lhůta u vedlejšího PP je patnáct dnů.

Nicméně ve vašem případě se asi nejedná o vedlejší pracovní poměr, ale hlavní (byť na poloviční úvazek), Z toho vyplývá dvouměsíční výpověď (nebo dohoda), Aby váš poměr byl vedlejší, musel by k němu existovat nějaký hlavní (a z vašeho příspěvku vyplývá, že máte jen ten jeden).

doplněno 21.10.12 11:51:

lesi2311 to napsala formálně správněji :)