Slušnost v písemné komunikaci

Od: Datum: 30.01.13 14:09 odpovědí: 15 změna: 01.02.13 17:57

Zdravím Vás,

řeším problém jaká forma odpovědi směrem ke klientovi ( v rámci komunikace naše firma > zákazník ) je vhodnější, pro vysvětlení - proběhla nějaká komunikace ve které zákazník ne zcela srozumitelně popsal problém a odpověď kterou dostal byla " Nějak jsem z vašeho emailu nepochopila, v čem je problém " já navrhuji alternativu např. " bohužel jsem z vašeho emailu nepochopila, v čem je problém " Na otázku, jakou odpověď by dotyčná obdržela osobně raději, byl výsledek " Obě varianty mi připadají v pohodě ". Já mám celkem jasno, ale protože mám možná posunutou vnímavost k " tónu " písemné komunikace, která je na špatné vyložení úmyslu docela citlivá, rád bych věděl Váš názor, přijdou Vám obě odpovědi v pohodě nebo ne a proč? Díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.01.13 14:12
avatar

První varianta by mne asi jako zákazníka urazila, druhá varianta je zcela v pohodě a v souladu se slušností.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 30.01.13 14:14
avatar

První varianta je nevhodná a působí neslušně, až asertivně, druhá varianta je podle mě v pořádku.

Osobně bych to ještě modifikoval přibližně do tvaru:

Bohužel jsem z Vašeho e-mailu nepochopila podstatu problému...

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 30.01.13 14:53
avatar

Také Vás zdravím. První variantu bych nepoužila ani já. Takto napsané sdělení se mi zdá být neomalené a arogantní vůči druhému, mohlo by se ho nemile dotknout. Druhá varianta je, dle mého soudu, ohleduplnější a v pořádku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.01.13 15:01

u první byc se urazil , u druhé bych si řekl , co to tam pracuje za ... ( nic ve zlém ) .Napsal bych - prosím o podrobnější popis problému . Děkuji

doplněno 30.01.13 15:05:

ernie -*pivo*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.01.13 15:03
avatar

Ani jedno. Bude to vypadat v očích zákazníka jako že má firma blbce zaměstnance anebo že zákazník je blb co neumí popsat problém (což samozřejmě nevylučuji). Zkuste zákazníka navést i za cenu vícero dopisování, když je blbej.

doplněno 30.01.13 15:04:

artik *placni*

doplněno 30.01.13 15:10:

Vůbec nepsat nic v tom smyslu, že něco nechápete ale v duchu toho, že se snažíte vyjít vstříc.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.01.13 15:43
avatar

Mám šestiletou zkušenost z hotline softwarové firmy, že zákaznci mají většinou raději "normální" styl komunikace než nějaký přehnaně korektní, který jednak vnímají spíš jako odtažitý, jednak se z hlediska firmy tímto stylem stavíte automaticky do defenzívy. Takže ta první varianta je u mě naprosto v pořádku. To první je takové lidštější, mám pocit že komunikuju s opravdovým člověkem a ne s robotem s naučenými frázemi.

Taky je mi sympatičtější Google Chrome, který mi při pádu ohlásí něco jako "Jejda a je po ptákách", než jiný prohlížeč, který mi to oznámí suchou sterilní hláškou.

doplněno 30.01.13 22:30:

A taky amozřejmě nemůžeš zákazníka odpálkovat jen tou jednou větou. Musíš napsat co jste nepochopili, proč jste to nepochopili, jak jste to pochopili a že to příště určitě pochopíte. To je důležitější, než sledovat, kolikrát tam máte bohužel a prosím.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 30.01.13 16:09
avatar

Lidsky. Něco jako "Tak hele vole, vo co teda de?"

Myslím, že na tom, neudělat ze sebe směrem k zákazníkovi blbku, není nic extra korektního. Nikdo nechce poslouchat nějaký naučený týmbildingový kecy, ale naznačovat zákazníkovi, že jsem buď blbá já nebo on, není podle mě to pravé. I když na druhou stranu, jaký zákazník taková firma a obráceně...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.01.13 22:39
avatar
"Tak hele vole..." mě by to nevadilo *smich*
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 31.01.13 13:01
avatar

"Taky je mi sympatičtější Google Chrome, který mi při pádu ohlásí něco jako "Jejda a je po ptákách", než jiný prohlížeč, který mi to oznámí suchou sterilní hláškou." - A ještě "Aj, chyba!" Dřív místo prvního bývalo "Je po něm, Jime!" ("He's dead, Jim!"). Hezké věci ukazuje i Google. Youtube hlásí

500 Internal Server Error

Omlouváme se, ale stala se chyba.

Už jsme vyslali tým speciálně vycvičených opic, aby situaci vyřešily.

If you see them, show them this information:

a Google

404. That's an error. That's all we know.

Taky se mi to líbí víc, než prosté konstatování "Error 404: The requested URL was not found on this server." :-D:-D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.02.13 17:57
avatar

Praivo, když půjdu s kámošem po parkovišti tak taky řeknu "Hele vole, kde mám káru?" místo "Nemohl bys mi prosím poradit, na kterém místě jsem mohl zanechat svůj vůz?"

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.01.13 17:02
avatar

Nejsem háklivej na 1. variantu, ale určitě lépe působí ta druhá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.01.13 18:55
avatar

Já bych použila variantu: "bohužel jsem z Vašeho emailu nepochopila, v čem je problém".

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepr®
Datum: 30.01.13 19:04
avatar

Zkombinoval bych druhou variantu s Artíkovým návrhem.
Bohužel jsem z Vašeho emailu nepochopila, v čem je problém. Prosím o podrobnější popis. Děkuji
Ohodnoceno: 0x
 
Od: zabu
Datum: 31.01.13 12:23

Musíte do toho zákazníka vtáhnout. ...bohužel jsem nepochopila podstatu problému a proto Vás prosím o spolupráci při řešení...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.02.13 17:42

Díky moc všem za Vaše názory

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.