Musím odpracovat hodiny?

Od: Datum: 26.09.12 16:17 odpovědí: 6 změna: 20.11.12 06:49

Zdravím.musím měsíč.odpracovat 120hod,pokud mi chybí zůstávám déle atd,pracuji jako pokojská,měla jsem mít pátek a víkend,pracuji tedy jen o víkendu a v pátek mám mít volno,aby šéf nemusel platit svátek,ale s tím,že si to nadpracuji,což se mi nelíbí,ráda půjdu v ve svátek,ale chci ho zaplatit.kde je pravda?

Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.09.12 17:45

Zákoník práce nestanovuje měsíční pracovní dobu, nýbrž týdenní, která činí maximálně 40 hodin týdně. Stanovené týdenní pracovní době pak odpovídá počet odpracovaných hodin, který se liší v závislosti na počtu pracovních dnů v tom kterém měsíci (většinou se pohybuje od cca 160 hodin výše).

Pracovní dobu a rozvrh pracovních směn určuje zaměstnavatel. Připadne-li Vám pracovní směna na svátek, vznikne Vám nárok na mzdu a na náhradní volno (nárok na příplatek by Vám vznikl teprve v případě, že by Vám zaměstnavatel neurčil čerpání náhradního volna v následujících třech měsících).

Podle Vašich informací může být postup Vašeho zaměstnavatele v pořádku (do podrobností ovšem na dálku nevidím).

___ Poznámka: Za práci v sobotu a v neděli Vám náleží příplatek - většinou jde o 10 % průměrného výdělku.

___ Vy máte sjednán kratší pracovní úvazek?

Ohodnoceno: 2x

Od: grep
Datum: 26.09.12 18:57

Ano,smlouvu mám na 6h,denně,ale pracuji 8hod,střídavě krtký týden tj.2dny v týdnu,dlouhý týden,5dní v týdnu..Druzí zaměstnanci jsou taky doma,ale pochybuji,že pak třeba účetní nadělává svátek.Děkuji za odpověd.

Od: grep
Datum: 27.09.12 13:31

Tak musím volno nadpracovat?

Datum: 27.09.12 23:33