1x



Jsem stále unavená

Od: Datum: 26.09.12 12:28 odpovědí: 8 změna: 26.09.12 20:29

Mám problém s tím, že se cítím stále unavená a mám dost vysokou potřebu spánku. Včera jsem např. přišla ve dvě z práce, hodinku jsem si zdřímla (dřív mě to ani nenapadlo). Šla jsem spát v deset a probudila jsem se až těsně před devátou. Jakmile jeden den nespím klasických osm hodin, musím to příště dohnat třeba deseti.
Přitom posledních pár měsíců mi stačilo spát hodin třeba 6,víc jen o víkendu - učila jsem se na státnice, psala závěrečnou práci, chodila na brigádu...
Koncem srpna jsem nastoupila na částečný úvazek do práce, ve škole mi chybí jen diplomka - ale bude na ní ještě dost práce. Moje idina byla taková, že na ní budu středy a pátky makat (plus úterý, kdy končím taky dřív v práci). A skutečnost? Pokud nepracuju, tak odpočívám (ale i aktivně, ne jen spánkem), protože na diplomku prostě nemám sílu.
Nemáte nějaký tip, jak si dodat energii?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: lupita*
Datum: 26.09.12 13:15
 

Co zkusit cvičení jógy? Mě celkem cviky na rozproudění energie pomohly. Nebo zkusit spát právě míň než těch 8 hodin, někdy člověka unavuje to, že je přespalej...

 
Datum: 26.09.12 14:22
 
avatar

Jo, dopřát si ten luxus a dospat to. Já studovala dřív dvě školy najednou, navíc téměř všechno (seminárky, referáty) jsem si fakt dělala poctivě sama, k tomu brigáda a jeden zájmový kroužek. Povedlo se mi vystudovat s červenými diplomy, ale po státnicích jsem odpadla a prospala skoro celý červenec. Zkuste pár týdnů s tou diplomkou počkat a opravdu dopřát tělu ten spánek. Pak se Vám bude pracovat líp.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.09.12 14:26
 
avatar

Přišel podzim Mohla bych se pod to podepsat - posledních pár měsíců stačil šlofík a teď jako by tělo usoudilo, že je vlastně medvěd... Vitamíny (hlavně céčko), chodit ven, dopřát si hodně světla; a pomalu se aklimatizovat na zimní režim

 
Datum: 26.09.12 15:19
 
avatar

Tohle bych moc nepodceňoval, pokud jste s únavou dřív neměla žádné problémy, tak se může jednat i nějaký zdravotní neduh, např. štítná žláza. Zkuste navštívit lékaře, veme vám krev a dá ji vyšetřit. Ale možná je to fakt jen ta blížící se zima ;)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 26.09.12 15:44
 

Přesně. Může to být reakce na stres v kombinaci s podzimem, ale taky za to může být třeba zmiňovaná štítná žláza anebo chudokrevnost - to v tom lepším případě. Ona třeba zvýšená únava, k tomu třeba deprese a mírně zvýšená teplota (kdo by těmhle příznakům na podzim věnoval pozornost, když věčně řádí chřipky) může být třeba taky díky borelioze.

Já bych radila zaskočit si k praktickému lékaři na základní krevní testy, tím nic nezkazíte.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: askmenow*
Datum: 26.09.12 15:41
 

Zkuste si dopřávat pravidelný režim a alespoň osmihodinový spánek. Každý den mějte nějakou fyzickou aktivitu, i kdyby procházku svižnějším tempem. A nepodceňujte pitný režim, má na únavu veliký vliv. Chce to víc jak dva litry tekutin denně, kafe se nepočítá, alkohol se nepočítá, to je jasné. Nejlepší je obyčejná voda.

Pokud s eto nezlepší, stavte se u lékaře, může se jednat o příznak nějaké nemoci.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ron*
Datum: 26.09.12 18:26
 

Dobrý den.

Píšete, že posledních pár měsíců Vám stařčilo 6 hodin spánku, chodila jste na brigádu, učila jste se na zkoušky. Není divu, že po takové zátěži jste unavená, tělo se ozvalo a spánkový deficit je třeba dohnat. Souhlasím naprosto s Askmenow. Dodržujte pravidelný režim, spěte 8 hod denně, během dne si dopřejte pohyb. Při únavě není vždy dobré jít hned spát. Někdy je lepší jít se projít, zvolit nějaký lehčí pohyb. Únava tak často přejde. Jezte lehká jídla, dostatek vitamínů, pijte čistou vodu.Pokud nedojde ke zlešení, zajděte k lékaři.

 
Datum: 26.09.12 20:29
 
avatar

Dobrý den. Zkuste více spát a více jezte. Nepijde kafe ani energy drinky, protože po jejich konzumaci je sice křivka energie vysoká, ale potom spadne ještě níže než byla před tím. Také konzumujte dostatečné množství sacharidů. A to jednoduchých, až po ty složené. Takže třeba jezte tmavé pečivo, ovesné vločky ve formě kaše třeba a podobně (na netu toho najdete mraky) a choďte na čerstvý vzduch třeba do přírody někam. Dobré je po obědě na hodinu lehnout a zkusit usnout. Po týdnu ze z Vás stane jiný člověk - plný energie.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.